Eerst dacht ik dat ik gek was.....Overal lees je tenslotte dat het vrijwel onmogelijk is om je kindje al te voelen met 12 weken. En eerlijk is eerlijk ik voel het natuurlijk niet schoppen, meer te vergelijken met bijvoorbeeld een triloog, of een spiertje dat trilt maar dan in mijn baarmoeder. Dit is mijn tweede zwangerschap (technisch gezien de 8e, maar de tweede die voor alsnog goed gaat) Bij mijn vorige zwangerschap lag mijn placenta voor en voelde ik met 19 weken mijn kindje pas bewegen. LICHT, en dat werd langzaam aan meer en meer... Nu ben ik zwanger van de tweede en inmiddels al de 15 weken gehaald en voel ik toch echt mijn kindje bewegen!!! Dit voelde ik dus al vanaf week 12 en het wordt iedere dag meer en meer....ik ben dus niet gek!! Mijn placenta ligt deze keer achter, dus dat zal ook wel zorgen dat het beter te voelen is.... Het is echt HEERLIJK om dit gevoel nog een keer mee te mogen maken!!! Nog meer meiden die het kindje al zo vroeg voelde???
Wat mooi en fijn voor je! Ik kan nog niet zeggen dat ik het herken, maar kijk er enorm naar uit en hoop op een dag ook een kleintje in mijn buik te voelen bewegen. Geniet ervan!
ja bij de eerste voelde ik ook al een vlindertje of blubjes/trillingen rond week. Ligt inderdaad ook aan de placenta die achterligt, had ik toen ook en nu ligt ie voor en voelde ik pas wat met een week of 17.
Ik heb momenteel ook al echt vlindertjesgevoel hoor! Echt alsof je gekieteld word ofzo.. Ik word iedere keer dan ook erg gelukkig door dat gevoel. Twee dagen terug zat ik in een meeting en ineens voelde ik iets gebeuren in m'n buik waar ik zo gelukkig van werd werd helemaal rood en ik wist niet wat ik moest doen, kon alleen maar lachen! Dat waren echt geen darmpjes Dat was gewoon de baby, al klinkt het onmogelijk!
Ja ik heb het ook! Ook al vanaf 12 weken. Dacht eerst idd dat ik gek was maar het bleek toch echt zo te zijn Zelfs gisteren al een klein plopje aan de buitenkant gevoeld. Dat was zo gaaf! Bij de eerste voelde ik het pas met 16 wkn ofzo.
De eerste voelde ik met 17 weken en had gehoopt nu het eerder te voelen. Vandaag voor het eerst een plopje gevoeld waarvan ik twijfel of dat de baby was, maar ben nu 17,5 week dus hoop dat de baby zich snel beter laat voelen
Ik voelde ook al vrij snel (14 wk) trillingen enzo, verloskundige verklaarde me ook voor gek, het was toch echt al mijn meisje.. Weet ik zeker
Bij alle drie voelde ik ze rond elf a twaalf weken. Je kon ze van buiten voelen rond de zestien a zeventien weken. Overigens lag de placenta bij de eerste twee voor en nu achter. Dat maakte bij mij geen verschil.