Hoe kiezen jullie welke kraamzorg jullie willen? Ik heb 1 buro hier in de buurt gemaild, maar kennismaking of zo doen ze niet. Je meld je aan en dan staat vast dat je bij hun kraamzorg krijgt... Maar er zijn zoveel verschillende buro's, allemaal met eigen ideeën en andere manieren van werken... Hoe kies je nu wat het beste bij je past? Alleen op basis van een mooi verhaaltje op een website? Hoe doen jullie dat?
Ik heb online gezocht naar ervaringen van mensen. En buren enzo gevraagd waar zij zaten en of dat beviel. Misschien kan je een aantal kraambureaus bellen je en belangrijkste vragen stellen?
ik heb gekozen voor een buro waar ik regelmatig hier een autootje van zie rijden.. veel mensen zijn hier wel kieskeurig als het om kraamzorg gaat dus dacht zal wel goed zijn.. bij mijn dochter kon ik maar bij 1 buro terecht volgens mijn zv. mijn vriendin had een hele slechte ervaring met haar kraamhulp van hetzelfde buro maar ik juist weer een hele goede.
Ik denk dat alle buros in grote lijnen hetzelfde zijn en immers valt of staat alles of je een goede klik hebt met de kraamhulp die je krijgt. Wat ik dus fijn vind is dat ik kam vragen om een andere kraamhulp mochten we geen hoed gevoel of klik met haar hebben.
Dank jullie wel voor de reacties. Ik heb 1 kennis die pas bevallen is en me een buro heeft aangeraden. Maar dat is een heel christelijk buro en wij zijn niet gelovig dus dat maakt het wat lastig... Dat is tevens het buro waar onze vk het meest mee samenwerkt haha. Vrij christelijke omgeving hier geen probleem, heb er respect voor, alleen soms word niet-geloven niet echt geaccepteerd in deze omgeving.. Vandaar de twijfels... Ben ik de enige die het raar vind dat je geen kennismaking/intake krijgt waarna je kan beslissen of dit bij je past? Immers moet je kiezen uit een aantal verschillende buro's dus lijkt het me niet zo raar als je je daarin wil oriënteren... En daarbij, als je strak staat van de hormonen en met je pasgeboren kindje thuiskomt, dan wil je toch gewoon de zekerheid van iemand waar het mee klikt? Ik ben daar best lastig in en het zou mij ongelofelijk veel stress geven als ik dan iemand om me heen heb waar het niet mee klikt ofzo..
Doen ze ook echt geen intake?? Ik had me al vroeg ingeschreven (omdat iedereen daar altijd zo over loopt te drammen, vond het zelf nogal overdreven), en toen kwamen ze rond 28 langs voor een intake. Maar uiteraard is degene die bij jou langskomt voor de intake, iemand anders dan degene die als kraamhulp bij jou komt. Je weet nooit van tevoren wie dat is. Maar als de kraamhulp jou echt niet bevalt, mag je altijd vragen om een andere. Dat zou ik dus in ieder geval goed kortsluiten met het kraambureau: dat dat kan. En bedenk verder wat jij belangrijk vindt. Ik vond het bijvoorbeeld heel belangrijk dat de kraamhulp veel kennis en ervaring had op het gebied van borstvoeding. En dat ze goed met honden kon omgaan. Dat hebben ze perfect opgepakt: de dame in kwestie heeft mij heel goed op weg geholpen met borstvoeding en kon goed overweg met de honden.
Ik zou in ieder geval niet het bureau kiezen waar ze geen intake doen. Bij mij komen ze in mijn 27e week langs om dingen te bespreken en vragen te beantwoorden en dat vind ik een erg fijn idee. Zo kunnen we ook aangeven of we voorkeuren hebben voor een kraamhulp. Bijv. jong of wat ouder, met stagiaire of zonder, gelovig of niet gelovig enz. Ik ben eerst alle websites afgegaan en heb op mijn gevoel gekozen. Heb weinig mensen in de omgeving die net bevallen zijn dus daar heb ik niet veel aan haha. Van deze vond ik de website duidelijk en overzichtelijk. Van de rest vond ik het meer commerciële reclame werving zeg maar. Volg in eerste instantie je gevoel zou ik zeggen
Of het klikt met je kraamzorg zal je ook niet kunnen beslissen nav een intake lijkt mij. Je moet toch afwachten wie er komt en met de ene van het bureau kan je wel een klik hebben en met een ander niet. Net zoals bij je verloskundige. Ik zou wel goed checken inderdaad hoe het zit met wel/niet christelijk zijn.
Ik kreeg van mijn verloskundige informatieboekjes mee van de kraamzorgbureaus en particulieren in de buurt. Zij raadde aan dit voor de 16de week wel geregeld te hebben. (heb dit maar braaf gedaan) Ze werken bij ons met iedereen samen, of het nou een groot bureau is of een particulier. Rond week 27/28 een intakegesprek gehad. Dit werd overigens gedaan door een mevrouw die alleen intakegesprekken doet. En wie je dan als kraamzorg krijgt is even goed afwachten. Verder moet je gewoon goed via hun websites lezen wat het best bij jullie past. En bij vragen gewoon bellen, heb ik ook gedaan. Succes met zoeken!
Ik heb van de VK toen te horen gekregen welk kraamzorgbureau ik het beste kon kiezen hier in de regio en die kwamen ook netjes thuis voor de eerste kennismaking, dat vind ik toch wel belangrijk.
ik moet als ik bij verzekering aanmeld voor kraamzorg melden waar ik graag zou willen hier bij vorige zwangerschap op zoek gegaan naar kraamzorg instantie die de hele week dezelfde persoon sturen. dat leek mij wel fijn. verzekering heeft toen hier iemand bij gezocht. het ging om een instantie met zzpers. die vrouw kwam zeker half uur te laat zonder te bellen. toen ze aan belde vroeg ze meteen om toilet. geeb excuses of niets. toen ik vroeg of ze niet had kunnen bellen zei ze dat dit dan ook weer tijd had gekost. ze wist dat ik nog naar de fysio moest. dus moest nu binnen half uur weer weg. mevrouw bleef ook maar kletsen waardoor ik veel te laat was en nog net tien min fysio had. ik heb toen verzekering gebeld en deze mevrouw afgezegd. geen goed gevoel bij. toen de kraamzorg aangevraagd die hier het meeste id buurt is. ondanks wisselende verhalen en wisselende kraamhulp. hij is me uiteindelijk goed bevallen. moest we de intake bij andere kraamzorg zelf betalen
Mijn zus is kraamverzorgster en gaat de kraamweek hier doen. Voor mij was het dus een heel makkelijke keuze. Maar ik zou zeker eerst een gesprek willen met iemand van de kraamzorg. Vind het ook heel raar dat zij dat niet doen! Ik zou inderdaad eens rondvragen naar ervaringen bij een ander bureau. Misschien kun je hier een oproep doen of ervaringen uitwisselen? Weet niet uit welke regio je komt?
Waar een kraamzorgbureau voor staat kun je wel van het internet afhalen denk ik hoor! Intake vooraf krijg je idd niet, maar wel rond de 28 weken en ook dan krijg je meestal niet degene die bij je thuiskomt. Je merkt dus echt pas in de kraamweek of het klikt ja of nee. Ik heb zelf bij m'n zoontje voor careyn gekozen en dat doe ik ook nu weer. In het intakegesprek geven zij ook aan dat als je geen klik voelt dat je dat gewoon kunt melden en dan kijken zij of er iemand anders beschikbaar is.
Ik heb gevraagd met welk kraambureau de vk veel samenwerkt. Daarna op internet gekeken aangezien mijn vk met 2 bureaus veel samenwerkt. En aan de hand van wat er op de website stond een keuze gemaakt.
Ik heb via mijn verzekering gekeken. A. Om te kijken met wie ze een contract hebben B. Voor de referenties, welke certificaten ze hebben etc
Ik heb eerst op een rijtje gezet wat ik belangrijk vind (goed bv beleid, zekerheid van 1 kraamverzorgende ook in vakantieperiode, mogelijkheid tot andere kraamzuster als er geen klik is, goede ervaringen en recensies op internet, rating bij mijn verzekering) en heb daar een buro bij gezocht.
Ik heb eerst gekeken elke de voorkeur van de verloskundige had. Daarna bij m'n verzekering gekeken welke ze ondersteuenen. Daarnaast had m'n verzekering de kraambureau's een cijfer gegeven en heb ik de gene gekozen met het hoogste cijfer.. En daarvoor gekozen. Was prima de eerste keer, dus nu ook weer voor gekozen.