Hoi meiden, Sinds een weekje heb ik af en toe een plopje, of bubbeltjes, en net wanneer ik dan denk..heeeej...is t weer weg.. Nou zat ik gisteren in de auto en eerst was een plop gevolgd door een soort van trilling, idd alsof een vlinder met zijn vleugeltjes langs de wand van de baarmoeder kietelt. Ik wist meteen zeker, dat dit ons meisje is. Tuurlijk vandaag nog niets gevoeld. Zou het ook kunnen dat je rond dit termijn ook gewoon een paar dagen niets voelt zeg maar? Of moet ik nu met regelmaat wat voelen? VOnd het zoooo bijzonder gisteren....dat gevoel kende ik niet, wauw.. Maar ja haha, nu wil ik het weer voelen. Overigens voel ik de baarmoeder nu 1 vinger onder mijn navel. Hihi ik kon deze een week of 2 nog niet eens zelf voelen. De verloskundige heeft me vorige week duidelijk laten voelen.. Wil nu eigenlijk graag elke dag wel een teken van leven..hihihi..
Is heel normaal hoor. 16 weken is erg vroeg om het te voelen. Ik dacht vanaf 24 of 26 weken hoef je het las dagelijks te voeldn. Tot die tijd dus gewoon genieten van de bijzondere momentjes. Het gaat steeda duidelijker worden
Ik herken het zeker, bij mijn eerste zwangerschap voelde ik haar ook met 16 weken. Een kriebelend gevoel! Erg mooi! Je moet wel goed opletten, helemaal in rust zul je het dan vaker voelen. Veel plezier!
Ik heb het 2 dagen geleden voor het eerst gevoeld. Maar dit is dan ook de tweede. De verloskundige waarschuwde mij even dat het zomaar kan zijn dat ik nu een hele poos niks voel en dat dit dus niet zorgelijk is.
Hier ook vanaf een week of 17 'vlindertjes' in m'n buik. Een paar weken later de eerste trapjes. Zo leuk!! Ik voel ons mannetje nu elke dag. Ik dacht vanaf een week of 28 dat je je kindje echt elke dag moet voelen. Geniet ervan meid! Doe ik ook
ik voelde bij mn eerste kindje ook al rond 16/17 weken de eerste kriebeltjes. toen ik het een dagje niet voelde ging ik meteen een beetje op mn buik drukken enzo... maar niks aan het handje, hoor! meneertje wilde het die dag gewoon rustig aan doen, ofzo . lekker genieten!!
Ik voelde het met 17.6 weken voor het eerst. In ieder geval dat ik het zeker wist. Vanaf toen heb ik het iedere dag gevoeld. Eerst zo'n 1 a 2 keer per dag. Inmiddels heel vaak en veel duidelijker. Maar dat is gewoon mazzel. Volgens mijn verloskundige hoef je het pas met 30 weken iedere dag te voelen. Inmiddels loop ik door omstandigheden nu bij de gyn. Die zegt dat ik mag bellen als ik het een dag niet voel, juist omdat ik het al zo duidelijk en dagelijks voel. Ik denk ook dat dat is omdat de zwangerschap niet geheel soepel verloopt ze me niet met nog meer zorgen wil opzadelen. Een collega van mij gelooft dat mijn kindje zo beweeglijk is omdat het niet helemaal gezond is en me op die manier laat weten dat het nog goed zit. Vond ik zo mooi en lief om te horen! Maar goed, in principe is het dus zo dat je het nu nog niet elke dag hoeft te voelen.
Ik voel de kleine vanaf 15 weken, maar die eerste paar weken voelde ik hem het beste wanneer ik rustig op bed lag. Vanaf een week of drie voel ik hem eigenlijk elke dag wel een paar keer.
Ja heel herkenbaar! Ik voelde Stijn ook in week 16 voor het eerst en dan wil je het wel constant voelen haha. Ik voelde hem in het begin vooral als ik rustig op de bank lag met mijn handen op mijn buik. Het is zo bijzonder hé! Veel plezier nog met je kleintje in je buik
Hihi stelt weer wat gerust...ik zou het nu het liefste hele dagen voelen hihi. Maar ben nog vroeg erbij natuurlijk voor een eerste kindje. Het is zooooooooo n special gevoel he meiden. Zo bijzonder.. Ik voel het ook als ik bv wat in elkaar gebukt zit, als het ware minder ruimte heb in mijn buik voor de beeb. Als ik mijn schoenen aandoe bv. Dan komt er een bubbel langs, of plop. Maar die trilling, die was zoooooo bijzonder, dat was opeens NU weet ik het zeker! Als ik het dan een poosje niet voel raak ik weer onzeker..erg he..
Bij mij precies hetzelfde, toen ik zwanger was van Thirza. Ik voelde haar alleen bij 14 weken al, maar vanaf 16 weken pas dagelijks.
Hihi leuk he als je je kleintje al zo vroeg voelt!! Ik wist idd ook met 17 of 18 weken ineens van heee, dit is echt ons kindje!! Volgens mij moet je het idd vanaf een week of 26 dagelijks voelen.. Je zal merken dat je het steeds beter gaat voelen!
Heerlijk meiden, jullie stellen me gerust. Dit is het meest bijzondere gevoel wat er bestaat geloof ik hoor..
Precies met 16wk, voelde ik net als jij; plopjes en inderdaad een vlindertje in me buik gevoel. Maar het is heel normaal dat je het nog niet zo vaak voeld... maar dat wordt steeds meer vaker hoor! en het wordt ook steeds heftiger...nu heeft de spruit nog alle ruimte moet je maar rekenen!
Ja precies, nu kan ze nog alle kanten op buitelen zonder de rand te raken. Alle speelruimte nog haha..zal langzaam steeds krapper worden voor de kleine, en voor ons haha.
Ja hoor heel normaal dat je jullie wondertje nog niet dagelijks kunt voelen. Het heeft nog alle ruimte om te spelen, en wanneer het bijv richting je rug aan het trappelen is, dan voel je dat zelf niet. Maar idd je voelt het al lekker vroeg zo voor een eerste! Ik voelde de eerste met 18 weken (placenta voorkant) en de tweede voelde ik rond de 12,13 weken al (placenta zijkant) maar mn zusje voelde het pas met 27 of 28 weken... en heeft er maar een paar weken van kunnen genieten omdat kleintje al 34+5 op de wereld is gezet Dagelijks voelen is pas vanaf 28 weken. En ohja... schrik niet wanneer je eendag heel weinig voelt... tijdens groeispurtjes doen ze het vaak rustiger aan
Dank je Hopmarjanneke..als we zover zijn dat we het kindje vaker gaan voelen, en een dag niet of minder, zou ik al in paniek raken vrees ik.. Te bedenken dat de ukkies ook nog veel slapen, had ik even niet gedaan.. Ik heb de placenta aan de achterkant voor zover de verloskundige het kon zien. Dus das een voordeel kwa voelen. Heb wel fors overgewicht dus ik ging er vanuit dat het nog wel ff zou duren voor ik wat zou voelen. Want dat gekriebel vanbinnen voelt bij een slanke den net hetzelfde als bij mij zeg maar. Dat mijn man het later kan voelen dat lijkt me logisch denk ik..dan moet de beeb door een flink spekkie heen trappelen, dat kan langer duren gok ik zo.. Ik voel idd af en toe wat door mijn buik heen fladderen. Kan het ook niet precies verwoorden. Niet alleen die plopjes, of bubbeltjes, soms ook alsof je ...ja hoe benoem je het nou..alsof er een vlindertje doorheen fladdert ofzo dan. En van de week leek het op een spiertrilling, die je ook wel eens in je ooglid hebt, trekkend spiertje.
Hmmmmmm heb weer een dipje, een onzekerheidsdip.. Heb nu al weer een paar dagen niets gevoeld..grrrr..vreselijk.. Wie wil me weer even geruststellen?
Had ik bij Thirza ook, dat ik toen weer ging twijfelen of ik 'r nou wel echt had gevoeld. Maar toen ik een paar dagen later het opnieuw voelde en daarna de frequentie steeds meer toe ging nemen, was het wel duidelijk