Dank je Rozemarijke...geeft weer rust hihi. Had jij ook wel eens het gevoel alsof je het zwemmen voelde, alsof er een spurtje getrokken wordt zeg maar? Dat had ik van de week op een nacht bij het omdraaien, opeens voelde ik een soort van rijtje bubbeltjes alsof je je vinger in bad door het water haalt ..wat je dan aan je vinger voelt leek ik in mijn buik te voelen. Ook iets nieuws wat ik nooit eerder gevoelt heb, dus koppelde ik dat aan de baby.
Hier voel ik nog niks met week 20 ook geen kriebels/plopjes wat ik zo voel Heb vaak er rustig voor gelegen maar helaas!! Weet dat het idd dat het mischien pas na 22 wkn zal gaan ivm voorliggende placenta...!
Dat vertelde de verloskundige ook idd, als de placenta voor ligt kan het wel tot 24 weken duren eer je wat merkt. Bij mij ligt hij aan de rugzijde van mezelf zeg maar.
ik herken het ook hoor! Voelde het rond de 15/16 weken ook voor het eerst. Zaten soms wel 3 dagen tussen voor ik het weer voelde. Nu zou ik af en toe willen dat ze es ging stilliggen hahaha
Vanaf week 16-17 beebje gevoeld, soms 2 keer per dag, zo weer een dag of 2 niet. Afgelopen week zijn t echte schopjes richting kruis geworden, maar voel m wel elke dag Soms is t zo sterk dat ik er echt ff van schrik...
Ja, herkenbaar gevoel idd Hier had ik een laagliggende placenta trouwens. Weet zo niet of dat aan buikzijde of rugzijde was, maar hij lag iig NET niet in de weg bij m'n baarmoedermond, dus voldoende ruimte over om Thirza te voelen
Ik heb het nu idd drie dagen niet (bewust in elk geval) gevoeld. Van mij mag ze zich wel weer even melden hoor..hihhi..
Af en toe voel ik diep van binnen kleine blubpjes. Maar nu ben ik zo gefocussed op wat ik voel dat het net zo goed mijn darmen kunnen zijn. Het is niet zo duidelijk als van de week....en daar baal ik van..ben er super onzeker door. De verloskundige zei ook dat ik het nu rustig dagen niet kan voelen ivm de grootte van het kindje en de ruimte wat het nog heeft.
Het is ook niks om je zorgen over te maken, maarja... als je dan eenmaal een aantal miskramen hebt gehad... Ik denk dat ik deze keer ook niet rustig ga zijn tot ik ons kindje dagelijks ga voelen hoor.... Hopelijk is deze kleine kruimel dus net zo bewegelijk als Thirza, (die lag vrijwel geen moment stil, die voelde ik voortdurend bewegen).
ik voelde bij alle 2 mn zwangerschappen pas bij 21 wkn bewegen. en dan gelijk goed. echt schoppen. zo leuk. daarvoor waren t meer plopjes zo af en toe. komt goed, maar snap na wat je allemaal meegemaakt hebt dat kje nu over alles onzeker bent. ik heb het zelfs na 1 MA al, die onzekerheid. waarschijnlijk ben je pas gerust als je meisje gezond en wel op je buik ligt. xxx
Dat denk ik ook Tresje en Rozemarijke...de schrik zit er aardig in natuurlijk en zal vrees ik wel al die tijd zo blijven. Er is altijd wel iets om je druk over te maken.... Buik groeit flink...maar ja, dan denk ik weer, dat zegt ook niets haha... Sjong jonge, was het maar zover dat je zeker weet wat je voelt en dagelijks wat voelt zeg maar..gewoon je bevestiging he.
Wilde een topic openen, maar dat hoeft niet perse..kan net zo goed hier aansluiten.. Dus haha, opnieuw mijn onzekerheid delen met jullie! Meiden, Sommigen van jullie kennen me een beetje van hier...5 ma s gehad, zoontje geadopteerd, en nu goed zwanger... Heel soms voel ik een plopje, blubje, zeg eens per week..... afgelopen dinsdag heb ik zo duidelijk de baby gevoeld, een soort rij van bubbeltjes/kriebeltje/trilling hoe je het ook noemt.... Daarna...niets meer................en ik ben nu extra gefocussed, zeg maar geobserdeerd door die buik en wat te voelen wel of niet.. Ik raak echt gek van onzekerheid..... Waarom voel ik nou al bijna een week niets, na die ene duidelijke keer. De keren ervoor waren echt vraagtekens..is het nou de baby of mijn darmen, ik dacht de baby maar dat waren nog geen duidelijke tekens. Die van dinsdag was echt heel duidelijk de beeb! Dus ben ik nu zover dat ik zo onzeker ben dat ik wel weer tegen de muren kan opklimmen. Angelsound is niets voor mij..ben te dik en stel je voor dat ik de baby niet in 1 keer vindt, dan raak ik over de rooie.. Mag al eens per week hartje komen luisteren omdat ik zo onzeker ben bij de verloskundige, zo lief van ze! MOest echt weer even mijn ei kwijt..
He meid ! Ten eerste wat fijn dat je nu goed zwanger bent! En ik begrijp je wel dat je zo onzeker bent je hebt al behoorlijk voor je kiezen gehad! Maar denk dat je echt moet proberen het een klein beetje los te laten , al die stress is ook niet goed! Ik denk ook al een week mijn beebje te voelen , de ene keer meer als de andere keer! Plus dat het nog maar een heel klein frummeltje is die volop ruimte heeft! Een angelsound vind ik echt een uitkomt hier ben ook te zwaar ( BMI 38) nooit moeite om de beeb te vinden, ja heel af en toe maar dan duurt het even wat langer! Hoop dat je straks je rust wat gaat vinden lekker proberen te genieten!
Ja ik moet het proberen los te laten. Ervan te gaan genieten... Maar dan ben ik zo op dat voelen gefocussed dat ik er gek van wordt omdat ik vanalles en niets voel, en niets meer kan plaatsen zeg maar... Dan lees ik al die dames hier die heel vaak hun kindje nu al voelen, dan raak ik helemaal op van de zenuwen.. ZO vervelend.
Maar de meeste meiden die hun kindje vroeg voelen, zijn slank, hebben een placenta die achter ligt, enz enz: allemaal de topcondities om je kindje te voelen dus. Dus als je overgewicht hebt, is het al heeeeel bijzonder dat je je kindje al gevoeld hebt en mag je dat misschien ook zien als knipoog van daar vanbinnen, dat je een beetje vertrouwen mag gaan krijgen...
Haha Rozemarijke je hebt helemaal gelijk. Zo en bij deze gooi ik voor nu even de onzekerheid overboord! Oh morgen jullie echo..spannend weer!! Hoeveel weken ben je dan? Ik duim voor je ! Gaat goed komen deze keer!