Effe een vraag; kan je VK aan de hoogte van je baarmoeder inschatten hoe ver je eingelijk ben? Ik had vandaag namelijk mijn 2e afspraak bij de VK. En natuurlijk gaat ze je baarmoeder voelen en zei ze volgens mij ben je iets verder dan we denken.. Want volgens me menstruatie ben k over de 12 weken heen...Maar we houden voorlopig de echo aan, gezien ik toch met 20 weken weer een echo krijgt..En dan gaan ze weer meten... Liefs Jeanney
Het is een gemiddelde. Bij een tweede of derde kindje ligt je baarmoeder vaak wat hoger of groeit ie sneller voor t aantal weken zeg maar. Bij mn tweede en dit kindje zat ie met 12 weken al bij mn navel.
Hey.. Je hebt je 12 weken echo gehad neem ik aan....? Bij de 12 weken echo kunnen ze namelijk beter je zwangerschapsduur vaststellen als bij 20 weken... tot 20 weken groeit een baby gelijk en daarna met groeistops en groeispurts.... Een vk kan idd voelen hoever je ongeveer bent aan de hand van je baarmoeder, maar dit kan altijd afwijken omdat sommige baarmoeders wat meer in de breedte groeien en andere weer wat langer en smaller zijn..... Zelf zou ik dus ook de echodatum aanhouden want die van de 12 weken echo klopt meestal wel zo ongeveer...!
Nou nee ik heb met 6 wkn een echo gehad en meting was 6w/2d en 2 weken later weer een echo en was precies 9 wkn. En krijg voorlopig geen echo meer.. Dus op naar de 20 wkn echo.... Liefs Jeanney
Met 20 weken doen ze geen termijnbepaling meer. Dat kan dan ook niet echt goed meer. Je moet dus gewoon de laatste termijnbepaling aanhouden. Eerlijk gezegd maken die paar dagen ook geen bal uit. Aan de baarmoederhoogte kunnen ze wel een inschatting maken, maar ook niet op een paar dagen nauwkeurig.
Ik zou gewoon de datum van de laatste echo aanhouden. Ikzelf heb ook een hoog liggende baarmoeder. Hij hoort nu ongeveer 1 vinger onder de navel te zitten bij mij, maar hij zit er al 1 vinger boven. Maar bij de echo met 7 en 10 weken is vastgesteld hoe ver de zwangerschap is en wat de uitgerekende datum is. Mij is toen ook verteld dat wanneer je na de 16e week meet de meting af kan wijken doordat je kindje dan groeispurts maakt. En de ene doet dat eerder dan de ander. Dus een termijnecho met 20 weken lijkt me dan niet meer mogelijk. (een schatting natuurlijk wel, maar je hebt de juiste termijn al te horen gekregen.)