Hallo allemaal.. Ik ben nu iets meer dan 16 wkn zwanger, maar ik voel de kleine nog helemaal niet. Is dit normaal of is er iets mis? Ik ben van nature nogal onzeker en aangezien dit mijn 1e kindje is is alles nog nieuw voor me.. Hopelijk krijg ik snel reactie's Liefs lovewomen
dit is heel normaal, vaak voel je de kleine pas veel later vooral bij de eerste. Ik voel zelf de kleine ook nog niet bij de januari mama's zijn er nog maar 2 die het wel voelen dus geen zorgen. groetjes Ingrid
Als ik jou was zou ik me ook geen zorgen maken hoor, de eerste voel je sowieso vaak later en als je je placenta (zoals mij) aan de voorkant hebt zitten kan het zeker nog wel even duren... Ikzelf voelde ons kleintje pas echt toen ik 19 á 20 weken zwanger was en mijn vriend kon het zelfs pas veel later voelen vanwege de voorliggende placenta...!!! Groetjes Nelleke
ik voelde mijn kindje bij 17 weken 2x ploppen, toen ruim een week niet en rond week 20 begon het steeds vaker te worden. Ik heb gelezen dat dat heel normaal is, als het je 2e kindje zou zijn zou je het eerder voelen, maar bij je eerste is het volgens mij nog normaal dat je het pas na 20 weken echt gaat voelen!
Hier met de 1ste voelde ik het pas met 20/21 weken. Dus nog even geduld en ook jij zal je kindje voelen. Dalijk mopper je nog dat het daar binnen wel wat rustiger aan mag haha.
Is heel normaal hoor!!! Bij een eerste weet je ook niet goed wat je moet voelen, kan best zijn dat je al leven hebt maar het is nog zo minimaal en zo zacht dat je het ws niet eens herkent omdat je druk bent... bij de 2e weet je wat je moet voelen.. ik voel het net paar dagen en het is mijn tweede! Nog een paar weekjes en je hebt leven zat hihi....!!
ik voel ook nog niets hoor (ruim 16 weken, 1e kindje) Maar gisteren weer echo gehad en het kind was weer flink aan het bewegen! Druktemakertje! Dusss.... het zegt niets dat je het nog niet voelt; we moeten nog even afwachten... ben erg benieuwd hoe het zal voelen, dat wel!
Ik voel de kleine pas echt goed sinds 1 a 2 weken, daarvoor de twijfelachtige plopjes, dus nog even geduld....
Allemaal bedankt voor jullie reactie's heeft me gerustgesteld haha ik ben zo'n twijfelkont haha.. Sannah, ik zie dat wij even ver zijn Leuk om dat te weten haha.. Liefs
ik kon ook niet wachten tot ik het voor t eerst voelde! Ik dacht af en toe wat te voelen vorige week maar dat kon net zo goed mijn darmen zijn. Gisteren voelde ik het weer "ploppen" af en toe, en steeds op dezelfde plaats. Vandaag is het weer duidelijker, dus het is echt het kindje! Op de echo met 13 weken bewoog het al heel erg maar het duurt dus nog wel even voor je het echt gaat voelen. Ik voel het alleen nog als ik zit, en dan voornamenlijk wanneer ik met mijn benen over elkaar zit (wellicht minder ruimte dan?). Het schijnt het normaal te zijn om rond de 20e week je babietje echt te voelen dus maak je niet ongerust! Geniet van je zwangerschap, liefs
Voelde mn kleintje voor het eerst bij 17 weken en 3 dagen en ben nu 19 weken. Het blijft nog steeds bij plopjes, maar ze worden wel steeds sterker nu. Ben ook zwanger van de eerste. Wat ik heb gehoord is het normaal dat je het zo rond de 20 weken voor het eerst voelt als je zwanger bent van de eerste. En dan maakt het ook nog uit waar je placenta ligt, ik weet niet waar die van mij ligt. Vraag ik volgende week met de 20 weken echo.
Nu, in de tweede zwangerschap, voelde ik m'n kindje 'pas' met 17 weken en 5 dagen, tijdens de 2e zwangerschap schijn je het al wel wat eerder te voelen, maar eigenlijk was het niet zo heel veel eerder vergeleken met de vorige (daar was het met 19 weken). Op de 20 weken echo zagen ze dus dat de placenta voor lag. Ik voel m'n kindje ook nog niet zo veel/hard schoppen als de vorige rond deze tijd. Maargoed, mijn gynaecologe zei dat tussen de 16 en 21 weken gewoon normaal is... Dus als je het nu zou voelen is dat zeer vroeg (vooral voor een eerste kindje). Maak je dus nog maar geen zorgen, tenzij je het na 22 weken ofzo nog niet voelt, kaart het dan eens aan bij de gyn/vk.
ik voel de kleine nu echt heel duidelijk... begon bij mij een aantal weken geleden en nu danst en wiebeld hij er gezellig op los ben trouwens 18 weken nu..
Ik denk zo een week of 2, de plopjes, en nu dan de schopjes . maar mijn vriend voelt het nog niet jammer genoeg, die moet nog even geduld hebben