zwarte en witte korstjes op tepels?

Discussion in 'Zwangerschap' started by jessi, Jul 27, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. jessi

jessi Fanatiek lid

Mar 15, 2011
    2,304
    13
    38
    Female
    thuis mama
    Tiel
    hoi,

Ik weet het het is een beetje vies maar ik heb iedere x zwarte en witte korstjes echt op me tepels is dat normaal? ze jeuken ook een beetje iemand een idee wat dit kan zijn en wat ik er tegen kan doen?

Liefs Jessica

2. Iefie

Iefie Niet meer actief

Ik zag dit dus ook laatst bij mijn boobies en ik denk dat het toch een beetje opgedroogde afscheiding uit de tepels is. Ik draag voornamelijk zwarte BH's dus ik dacht dat de zwarte korstjes misschien stof van de bh is..Ik vind het niet prettig om te doen omdat ze al zo gevoelig zijn, maar ik ruw m'n tepels met een handdoek op zodat de korstjes er weer af zijn..heb er geen jeuk aan zoals jij omschrijft, maar het is wel gek..

3. Friesland90

Friesland90 Fanatiek lid

Jun 21, 2010
    2,661
    5
    38
    Hey hey

Dat zou best kunnen inderdaad.. Dat het afscheiding is wat verkleurd door de bh.. Maar ik geloof niet dat het goed is om met een handdoek het eraf te schuren, aangezien je op deze manier de borstvoeding kan stimuleren. Wat dus ook kans zorgen dat je nog erger gaat lekken.
    Misschien beter met een nat watje of washandje voorzichtig?

Ik heb zelf af en toe ook wat korstjes, dit is gewoon opgedroogd inderdaad. Maar heb er zelf geen kleur aan zitten (draag ook geen zwarte bh's hihi)

4. jessi

jessi Fanatiek lid

Mar 15, 2011
    2,304
    13
    38
    Female
    thuis mama
    Tiel
    oke dank je wel maar dan is het wel erg snel met 21 weken of ligt dat aan mij?

5. Danabelle

Danabelle Fanatiek lid

Jan 3, 2008
    2,495
    0
    0
    Als 21 weken erg snel is, is het hier wel extreem heel erg supersnel, want ik heb al vanaf 7 weken melkafscheiding uit mijn tepels. Als ik zachtjes in mijn borst druk, komen er echt druppeltjes melk uit. Dat doe ik dus maar niet meer ;) want het lijkt me niet nodig om nu (met 14 weken) de bv te stimuleren..
    (Het is wel mijn derde zwangerschap, misschien scheelt dat)

6. Sabrina1984

Sabrina1984 Fanatiek lid

Jun 9, 2008
    1,754
    0
    36
    verkoopster
    oosterblokker
    hoi jessi

Ik had er met 15 weken al last van.
    Ook bij mij jeukte het heel erg.
    nu heb ik sinds 3 weken ook zoogcompressen in omdat ik gewoon door me bh en shirt heen lek (en die druppels zijn geen charmant gezicht)
    tegen de jeuk gebruik ik de zwitsal mama buik creme die ik dus ook op me buik en gelijk me borsten smeer dit helpt erg goed.

gr sabrina

7. Iefie

Iefie Niet meer actief

oh oeps..het is natuurlijk niet de bedoeling dat ik de productie stimuleer..ik ga het bij m'n volgende controle maar eens vragen aan de vk wat ik nu het beste kan doen..en voor de zekerheid draag ik een poos een andere kleur bh, roze ofzo..haha..

8. Carlien

Carlien Fanatiek lid

Feb 23, 2010
    2,133
    1
    36
    Twente
    Ik heb ook last van die korstjes, ook zwart.. Maar moet zeggen dat mijn hele tepels echt zwart zijn geworden (op een spierwitte huid, ziet er dus niet uit;))

Ik krab ze er gewoon uit en dat jeukt wel even na die tijd, maar dat gaat wel weer over.. Ik heb dit trouwens al bijna vanaf het begin van mijn zwangerschap en ik lek nog steeds niet hoor..

Gr.
    Carlien

Share This Page