voor de dames die door de pil heen zwanger zijn geworden!

Discussion in 'Zwangerschap' started by Ennas86, Nov 27, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Ennas86

Ennas86 VIP lid

Jul 19, 2008
    5,468
    1
    36
    de pil regelt je menstruatie, maar als je zwanger bent geworden door de pil heen, word je dan 'gewoon' ongesteld? omdat het wel je 'stopweek'is. of wordt het niet? zoals normaal?

2. tetta

tetta Fanatiek lid

Apr 19, 2011
    3,430
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dat hoor je wel vaak ja, ik ben zelf door de pil zwanger geraakt en werd niemeer ingesteld, maar was hem die maand wel meer dan 1x vergeten dus weet niet of dat er wat mee te maken heeft.

3. heppiedepeppie

heppiedepeppie Fanatiek lid

Apr 6, 2011
    3,296
    1
    0
    leerkracht
    Eindhoven
    Geen idee! Maar een 'ongesteldheid' die door de pil geregeld wordt is natuurlijk niet echt een normale menstruatie. Deze wordt soort van nagebootst! Het is geen normale cyclus.

(Heb namelijk 2 vriendinnen die stopten met de pil en niet ongesteld werden, ze dachten dus dat ze direct zwanger waren en gingen meteen testen doen! Nu blijkt dat ze gewoon geen cyclus hebben...en zitten ze in de medische mallemolen)

Er zijn natuurlijk ook vrouwen die gewoon ongesteld worden tijdens de gehele zwangerschap...

maar je schrijft, "omdat het je stopweek is". Ik neem aan als je weet dat je zwanger bent, je direct stopt met de pil, want dat is schadelijk voor je kindje....en heeft dan toch geen nut meer...
    Ik denk dat het antwoord op je vraag niet direct met ja of nee te beantwoorden is, maar dat dat per vrouw verschillend is!

4. Ennas86

Ennas86 VIP lid

Jul 19, 2008
    5,468
    1
    36
    nee... ik weet niet of ik zwanger ben, maar ik had gister ongesteld moeten worden, ben gewoon aan de pil en de dag is altijd hetzelfde, zelfs het tijdstip! maargoed.. nu dus niet.. dus vandaar dat ik me afvraag...

5. Ennas86

Ennas86 VIP lid

Jul 19, 2008
    5,468
    1
    36
    en ik hoop ook niet dat ik zwanger ben... want ben namelijk alleen... maar ergens 'spookt' er iets...

6. heppiedepeppie

heppiedepeppie Fanatiek lid

Apr 6, 2011
    3,296
    1
    0
    leerkracht
    Eindhoven
    zou het misschien kunnen dat je wat stress hebt gehad? Of dat je nu bang bent dat er iets 'spookt' dat je lichaam daar op reageert?

Ik hoop voor je dat je niet zwanger bent (tenminste ik begrijp dat dit nu niet je wens is!) en dat je morgen gewoon ongesteld wordt!

7. Ennas86

Ennas86 VIP lid

Jul 19, 2008
    5,468
    1
    36
    zit nu wel in spanning omdat ons (ex en mij) huis onder behoudt is verkocht.. hoop dat dat er mee te maken heeft en dat daar mn lichaam op reageert...
    Een 2e is altijd nog wel een wens van me, maar niet op deze manier.

8. Dippertje

Dippertje Fanatiek lid

Oct 4, 2011
    1,528
    59
    48
    @TS, als je morgen nog niet ongi bent haal je gewoon n test en die doe je, dan weet je binnen 5 min of je zwanger bent. Want als je er te veel over gaat stressen kan daardoor je ongi nog langer weg blijven.

@tetta, de pil meerdere keren vergeten vervolgens zwanger raken noem ik geen door de pil heen zwanger raken, maar zwanger raken door onzorgvuldig gedrag. Wat volgens mij 9 van de 10 keer het geval is..
    Neem natuurlijk niet weg dat je waarschijnlijk hartstikke blij bent nu dat dat gebeurd is :)

9. tetta

tetta Fanatiek lid

Apr 19, 2011
    3,430
    0
    0
    NULL
    NULL
    nee ok als je het zo bekijkt dan kan ik beter zeggen ik ben zwanger geraakt terwijl ik aan de pil was. Maar vond t nog steeds een wonder aangezien we die maand maar 1x geklust hadden:p zijn er wel heel blij mee hoor, maar waren er nog niet mee bezig dus was wel een verrassing!

10. tetta

tetta Fanatiek lid

Apr 19, 2011
    3,430
    0
    0
    NULL
    NULL
    ts, gewoon een testje doen want die stress kan er idd ook voor zorgen!

11. Ennas86

Ennas86 VIP lid

Jul 19, 2008
    5,468
    1
    36
    ja, ik ga morgen maar een testje doen ja! dankjullie wel!

12. Ennas86

Ennas86 VIP lid

Jul 19, 2008
    5,468
    1
    36
    nou.. voordat ik testje wilde halen, ging ik naar de wc en toen zag ik dat ik ongesteld ben geworden.. gelukkig!
    dankjulliewel voor je advies!:)

Share This Page