Laat ik voorop stellen, dat ik de laatste zal zijn die zegt dat iemand geen voorkeur mag hebben. Maar wat is dat toch met die hetze tegen jongens? Het lijkt wel of niemand een jochie wil, alleen maar meiden. Het lijkt mij ook leuk om er een keer een meisje bij te krijgen hoor maar als ik alleen nog maar jongens krijg ben ik net zo gelukkig. Mijn oudste zoon is zo'n scheet! Ik kan wel janken als ik naar hem kijk, zo veel houd ik van hem. En eerlijk gezegd doet het ook wel een beetje pijn dat de jongens zo ongewenst zijn. Dat wil zeggen dat mijn ventje minder welkom zou zijn dan een meisje..
Ik ben het helemaal met je eens. Maar al te vaak lees je dat men, als je een voorkeur mag hebben, een meid willen. Of toch een beetje teleurgesteld zijn als ze weten dat ze een jongen krijgen. Zelf heb ik ook een kleine knul en ik hou zo ontzettend veel van hem. Ik ben nu weer zwanger en ik zou het erg gaaf vinden als de 2e ook een jongen zou zijn. Maar wordt het een meid dan is dat net zo gaaf. Het is zowiezo een wonder waarvan je in je handen mag knijpen dat je mag mee maken. Ik denk dat het voorkeurs gevoel voorkomt uit het feit dat je als mama zijnde een meid bent en je de leuke dingen kan herinneren die je met je eigen moeder deed. en het is natuurlijk bekend terrein.
Ik ben dolblij met mijn 2 jongens! Maar was als kind al een lego-meisje.. Met een meisje was ik ook zeker blij geweest, daar niet van. Zie het echt niet als probleem als anderen liever een meisje willen. Als zij daar gelukkig van worden. Maakt mijn jongens geen cent minder waard, en hebben ze later een mooie schare dames om uit te kiezen
Denk dat dit topic gestart is n.a.v. weer zo'n kansloos (ja kansloos ja) topic over iemand die niet echt blij is dat ze een jongen krijgt... Heb er net ook ff wat gepost. Ik snap het niet hoor! Ik heb een meid... Geloof me, je hebt er je handen vol aan en wat ze zeggen over dat meiden absoluut niet makkelijk zijn... so true! Maar ik hou super veel van haar en als het een jongetje was geweest net zo. Ik kan er met mn kop niet bij dat er mensen zijn die een voorkeur hebben. Je bent toch blij dat je uberhaupt zwanger bent en een kleine krijgt. Kijk ff door dit forum en lees de talloze topics over meiden die al jaaaaren bezig zijn... Nou die zouden graag ruilen hoor! Kan hier zo pissed om worden! Zit me helemaal op te vreten weer... Dus... hihi
Ik vind het toch altijd weer confronterend om te lezen dat sommigen niet beseffen hoe gelukkig ze mogen zijn dat ze een gezonde jongen gaan krijgen. Zo vanzelfsprekend is dat namelijk niet. Wij zijn heel gelukkig met ons zoontje, ik weet niet of ik het getrokken had als we hem ook hadden moeten verliezen.
Nee hoor ikv ind het ook geen probleem dat anderen liever een meisje willen, maar het begint wel op te vallen dat ik nooit eens hoor of lees dat iemand liever een jongen zou willen. Nogmaals, ik heb niks tegen een voorkeur maar ik hoor nooit eens dat die voorkeur voor een jongen is. Lekker verfrissend dus die reacties hier!
Ik had het in het begin ook hoor. Ben een echt meisje meisje. Roze etc heb zelfs een hello kitty stuur! Toen wij voor De geslachtsbepaling gingen was ik daarvoor ervan overtuigd dat we een meisje zouden krijgen. Best een shock dat het een jongetje word. Geen roze voor de kleine maar blauw! Heeft wel een paar dagen geduurd voordat ik de knop om had gezet. Wil voor de zekerheid de 20 weken echo afwachten, er worden zoveel foutjes gemaakt, maar we weten allebei dat de uitkomst hetzelfde blijft. Helpt misschien ook dat ik een schat van een neefje heb. En ben nu heel blij dat alles met de kleine goed gaat. Ik betrap mezelf er nu vaker op dat ik nu stoere pakjes aan het zoeken ben.
TS: precies dat gevoel heb ik dus ook! alles wat je beschrijft, van het janken als je naar hem kijkt tot dat hij dan minder gewenst zou zijn?! maar tegelijkertijd zou ik ook graag nog ooit een meisje willen, gewoon ook omdat meisjes meestal later naar moeders trekken en als ik kijk wat ik nu met mijn moeder heb zou ik dat zo graag ook nog met een dochter hebben.. jongens gaan uiteindelijk schoondochter achterna en dus naar schoonmoeder(voor zoonlief dan) ik denk dat het daardoor komt. maar dan nog, als je zwanger wilt worden dan ga je voor een jongen of een meisje en niet voor 1 van dat.. ik ben zooooooooooooo blij met mijn kleine ventje! en dan straks met ons volgende ventje erbij! zo leuk 2 kleine broertjes samen!! daar kan geen meisje tegenop!!
Ja das het probleem... Dat gaat dus niet! Die topics schieten als paddestoelen uit de grond! Mijn vriendin is al jaaaaaren bezig en nu eindelijk na ivf is ze zwanger... Op 6 maart krijgt ze te horen of het om een eenling of een tweeling gaat. Dezelfde vriendin (krijg ik net te horen) is met heftige buikkrampen nu naar het ziekenhuis toe. Ik weet dat het haar geen drol zou schelen of het een jongen of een meisje is. Na al die jaren is ze zo blij!!! Ik hoop dat dit goed afloopt maar misschien daarom nu mijn ietwat heftige reactie...
Dat valt mij ook op. Ik ben juist dolblij dat ik nu weer een ventje krijg! Zag er juist een beetje tegenop om een meisje te krijgen. Ben dus heel erg blij dat het weer een jongen is. Het is zo'n heerlijk manneke (de oudste). Lief en knuffelt graag. Tuurlijk kan ik hem af en toe wel eens achter het behang plakken, maar dat heb je met meiden ook. Nog steeds als mensen vragen: weet je al wat het wordt/is? en ze horen dat het weer een jongetje is. Dan volgt er een soort teleurstelling. Heel raar vind ik dat. En voor jongens is er een heleboel leuke kleding e.d. te vinden. Dat is geen reden om een meisje te willen toch? Zelf ben ik een mama die graag een jurk e.d. draagt en make-up op heeft. Vrouwelijk dus. Vaak denken vrouwen dat jongens-mama's een soort mannelijke vrouwen zijn, zonder make-up e.d. hahaha Maar goed, geen idee waarom men zo graag een meisje wil en/of teleurgesteld is, als het een jongetje blijkt te zijn.
Nou ik heb een heeeerlijk Jochie en ben er super gelukkig mee!!!!! Zo wil ik nog wel 3 jochies hahahah!
Ik zou gewoon het allerliefst een baby krijgen. Jongen of meid maakt me eigenlijk niets uit! Jongen lijkt me super, stoer en guitig koppie met leuke haartjes. Lekker op voetbal, papa trots langs de zijlijn. Meid lijkt me prachtig, die zijn over het algemeen wat feller. Maar leuk de haartjes doen en leuke stoere, niet roze, kleertjes aan. Lekker samen koekjes bakken, meid op judo en papa trots aan de zijlijn. kan wel blijven fantaseren...mijn voorkeur zou zijn: Een baby! Oh wat zou ik toch graag een baby willen krijgen.
nou ik denk niet dat jongens minder gewenst worden maar de wens voor n meisje word vaker uitgesproken.. vind overigens de redenen 'leuke kleertjes,strikjes, tutten' die vaak genoemt worden belachelijk een kind is leuker omdat je het een rokje aan kan doen en strikjes in het haar? Ben altijd aan t tutten met mn jongens
Ts, ik snap jouw irritatie wel. Lees er ook steeds meer topics over. Maar heel eerlijk, bij de eerste had ik ook een voorkeur voor een meisje. Maar dat wil zeker niet betekenen dat een jochie minder gewenst zou zijn geweest hoor! Gezond is en blijft het belangrijkste van allemaal! En nu... Had ik weer een lichte voorkeur... Voor een jochie! Een voorkeur hoeft toch niet altijd slecht te zijn? Tsja, als je maanden ervan in de put zit, dan waardeer je inderdaad niet het kostbaarste wat je ooit zal krijgen, dat ben ik wel met je eens! Dromen en wensen, niets mis mee maar wel in alle redelijkheid...
Zeg net tegen mijn partner dat ik het altijd zo een stomme redenering vindt wanneer vrouwen zeggen: ja maar een meid kan je leuker kleden..... en dat is dan blijkbaar het argument om liever een meid te hebben. Vindt dit echter heel kortzichtig ...net of een kind krijgen/hebben om kleding gaat gaat of zo?? ... Moet zeggen dat ik zelf vordat ik wist wat het geslacht was, me gedachte meer uitgingen naar een meid...maar voor mn zwangerschap was het juist dat ik heeeeel graag jongen(s) wilde. Kijk een voorkeur hebben is opzich niet erg, (stiekem hebben heel veel mensen dat) maar blijf er niet zo in hangen als de uitkomst anders is dan die voorkeur... snap niet hoe sommige mensen kunnen zeggen dat ze er niet blij mee zijn evengoed...en hoe kan dat over je eigen kind zeggen ??? ....kan daar eigelijk heel boos over worden. Magoed gelukkig zijn de meeste mensen niet zo kortzichtig en walgelijk (sorry moest er even uit)
Oh hier iemand met lichte voorkeur voor een jongen hoor! En sinds paar dagen weet ik ook dat er een jochie in mijn buik zit, helemaal blij!! Snap ook niet wat dat is. Ik zou overigens met een meisje net zo blij geweest zijn hoor. Maar een lichte voorkeur mag nog wel he?!