Ik voelde ukje voor het eerst zo rond de 12 wkn, was maar heel licht. Daarna weer wat minder en nu de laatste 8 à 9 weken weer duidelijk. Mijn placenta ligt ook voor. Tot 28 weken hoef je geen zorgen te maken als je je kindje niet dagelijks voelt, alles voor die 28 wkn is een kado volgens mijn vk. Vanaf 28 wkn moet je ze dagelijks vaker voelen.
Nee ik voel het niet iedere dag maar soms als ik zit voel ik het vanbinnen en savonds als ik rust op bed voel ik het onder me handen
placenta ligt hier ook naar voren en voel wel eens per dag een reeks plopjes aan een bepaalde kant. is echt niet van de darmen want ik ken dat verschil goed,ook de vk zei dat het bewegingen waren. ben nu 17 weken voelde het duidelijk vanaf 16 weken neem wel aan dat de bewegingen van na 20 weken ook anders aanvoelen hoor,iets duidelijker en minder... plopjes ahtig
Ik begin haar nu ook een beetje te voelen, maar echt duidelijk en veel is het nog niet, en ik ben "al" 21 weken. De placenta ligt achter dat wel. Ik voel af en toe steekjes (niet echt plopjes), van het weekend was het wel veel (echt kleine speldenprikjes) en achteraf denk ik dat ik heb gevoeld dat ze draaide. Ze is van stuit (met d'r kont in mijn bekken) naar "head first" gedraaid. Vannacht werd ik opeens wakker met een heel misselijk gevoel, die na 30 seconden weer over was. Ik vermoed dat mevrouw "heerlijk" tegen mijn maag aan het stampen was.
Placenta aan de voorkant en vanaf 15 weken het eerste gevoel waarvan ik wist dat het me darmen niet konden zijn.. Voelde als kleine bubbeltjes. Week 16 kwam dat gevoel terug en sinds gister voel ik echt kleine schopjes!
ik voelde het met een week of 18, 19... sinds 22 weken zie je het ook aan de buitenkant schoppen, en kan me vriend het ook zien en voelen. Ik vroeg laatst aan me zus wanneer zij het voelde, maar ze zei dat ze het heel de zwangerschap niet heeft gevoelt...