Ik wil wachten tot na de termijnecho, die krijg ik met 8.5 weken. Maar dat is pas over 3 weken. Momenteel weet niemand het nog.
Als we een goede echo gehad hebben gaan we het onze ouders vertellen. Het is nu nog ons geheim zo leuk
Wij hebben het gelijk verteld. Wilde het graag delen en als het mis zou gaan zou ik ook willen dat ze het weten. Geniet van je zwangerschap
Wij hebben het een week na de positieve test verteld. Toen was de hele familie bij elkaar. Als het mis gaat willen we dat ook kunnen delen.
Wij hebben het ook gelijk verteld! Ik kan dat echt niet voor me houden, vooral niet voor mijn ouders, waar ik toch vrij close mee ben!
Bij beide zwangerschappen op dezelfde dag verteld aan onze ouders. Ik was zo enthousiast dat ik het echt niet weken voor me kon houden. En uiteraard waren de opa's en oma's ook te blij, dus na 1 dag wist iedereen het al. Gelukkig (tot nu toe) geen nare dingen meegemaakt in de zwangerschappen.
Zodra ik het echt 100% zeker wist (positieve digitale test na een paar dagen tuurtestjes) heb ik het gelijk aan mijn zusje verteld (die wist al wel van de tuurtestjes). Omdat mijn ouders die zelfde avond bij mijn zusje langs zouden gaan leek het me handig om het ze ook maar gewoon gelijk te vertellen. Zodat mijn zusje zich niet hoefde in te houden en zo en toen mijn ouders en zus het wisten vond ik het wel lullig om te wachten met vertellen aan mijn broers, dus die ook gelijk erachteraan maar gebeld. Dus eigenlijk gewoon meteen!
Oh en bij de eerste heb ik het nog anderhalve week voor me weten te houden, zodat we iedereen tegelijk konden verrassen met inteklaas
Wij hebben het vertelt na de termijnecho met 10+2. We hebben gewacht omdat het kerst was haha, vonden we een mooi moment. Eigenlijk vonden we het super leuk om zo'n mooi geheimpje te hebben samen. En zo gebben we ook tijd zat gehad om wat leuks te plannen. Doe waar je je goed bij voelt
Nu nog niemand verteld, willen het graag na de eerste echo vertellen. Maar wat duurd het wachten lang..!
Heerlijk om te delen! Hier weten ouders en broers/zus het. Zondag vertel ik het mijn beste vriendinnen. Verder houden we het stil tot termijnecho.
Bij de eerste zwangerschap konden we het pas vertellen na de miskraam. We hadden het al eerder willen vertellen, maar mijn ouders waren op vakantie. We wilden het pas aan iedereen vertellen als zij terug waren. Toen het mis ging, hebben we mijn schoonouders al wel geïnformeerd en mijn ouders pas na thuiskomst. Bij de tweede zwangerschap (oudste zoon) hebben we gewacht tot de eerste echo (8 wkn.) voor we de naaste familie informeerden. Pas na de termijnecho vrienden, werk en verdere omgeving. Bij de derde zwangerschap hebben we het gelijk aan de familie verteld. Met het werk wilden we weer tot 12 wkn wachten, maar het was een tweelingzwangerschap en ik was er erg ziek van, dus heb ik het noodgedwongen al eerder gemeld. Helaas ging dat ook mis. Bij de vierde zwangerschap (jongste zoon) hebben we het weer hetzelfde gedaan als bij de oudste. Even een eerste echo afwachten voor we het vertelden. Al moet ik zeggen dat ik toen best langer had kunnen wachten. Het duurde bij mij heel lang voordat ik het allemaal geloofde en me ook echt zwanger 'voelde'. (Lichamelijk voelde ik het wel hoor, maar hart en hoofd deden niet echt mee.) Mijn man wilde het van de daken schreeuwen, maar wat mij betreft hadden we echt wel langer gewacht toen. Na de 12 weken echo zijn we rustig aan de verdere omgeving gaan informeren. Maar om eerlijk te zijn ging het bij mij niet van harte.
Ouders, broertje, zus en beste vriendin paar dagen na de positieve test. Die wisten er ook van dus..en dat zijn ook de mensen met wie ik het zou delen als het mis zou gaan. De rest bij 13 weken, viel mooi samen met Sinterklaas
Wij hebben het onze ouders meteen verteld.. De rest, broertjes en zusjes na de eerste goede echo met 7 weken
Mijn Ouders & zusjes met 6+4 had toen een goede.echo. Schoonouders & vrienden 8 weken En werkgever 9 wkn. Daarna ging het hyves op haha..
Wij hebben het met 4.5 week aan het kerstdiner verteld aan ouders, broer en zus en opa en oma. De dag erna aan de andere kant van de familie. Het was het perfecte moment omdat iedereen bij elkaar was. Het is wel heel vroeg, maar mocht het toch mis gaan dan hebben we ook de steun van iedereen.
Wij hebben het verteld met 7,5 week. We hebben het 2,5 week voor ons kunnen houden. Hebben het met 7,5 week verteld omdat we toen vroege echo hebben gehad ivm bloedverlies. Konden het toch niet lang meer verborgen houden omdat we een tweeling krijgen en ik al best een buikje heb. Bovendien vind ik het ook wel een prettig idee dat als het alsnog mis gaat dat je dat ook kunt delen.