Hoi dames, Vanmorgen viel me op dat ik afscheiding verloor wat een beetje gelig was. Kon het niet goed zien maar na wat turen leek het ook een licht groenige gloed te hebben. Verder geen noemenswaardige klachten behalve dat het wat brand met plassen. 2 weken terug blaasontsteking gehad en een 5 daagse ab kuur. Vorige week dinsdag urine weg gebracht en deze was nu schoon. Heb geen jeuk. En afgezien van wat zeurderige buikpijn wat ik al 16 weken heb, geen bijzonderheden. Is dit een reden om vk te bellen of kan ik gerust maandag de huisarts bellen. Ik las ergens dat een eventuele schimmelinfectie vroeggeboorte etc kan veroorzaken Dus zit ik weer te piekeren..zucht waarom gebeuren deze dingen altijd in het weekend?
Ik zou maandag even de HA bellen, van een antibioticakuur kun je namelijk een schimmelinfectie krijgen. Als je zwanger bent ben je daar al sneller vatbaar voor. Bovendien is gelige/groenige afscheiding wel reden om er even naar te laten kijken, ruikt het ook? Branderig gevoel bij het plassen kan ook van een schimmelinfectie komen. Ik had wel jeuk erbij maar door de irritatie ging het branden tijdens en na het plassen. Ik denk dat je gerust maandag kan bellen i.p.v nu de HAP.
Uhh het ruikt gewoon zoals het de hele zwangerschap al ruikt. Ik heb altijd een geur gehad aan mijn afscheiding en die geur is sinds de zwangerschap iets anders maar heb er nooit aandacht aan geschonken. Ik heb vanaf het begin alleen smorgens veel afscheiding en het is altijd wit gelig geweest maar dacht vanmorgen dus meer met soort groenige gloed. Nja smerig praatje dit haha
Ik heb bij 40wk schimmelinfectie gehad: geen last alleen wat gelige afscheiding. Het ruikte niet anders dan normaal, niet meer afscheiding, alleen iets geliger dan normaal Arts geloofde mij niet maar ik had gevoel dat het niet klopt. Met moeite arts gevraagd voor kwek. Ik heb toen gyno etc gehad 3x ei wat je inbreng en was gelijk weg binnen 3 dagen. 3e dag begonnen weeen. Ik werd met keizersnede bevallen dus maakte niet uit maar indd natuurlijk krijgt kindje spruw is naar. Overigens artsen maken daar geen punt van het boeit hun niet. Vroeggeboorte kan ook inderdaad. Ik zou gewoon opeisen kwek en gyno-eitjes. Als je een keer schimmelinfectie of ontsteking heb gehad komt het steeds terug tijdens zwangerschap. Vk kan kwek nemen maar huisarts ook.