Ik sluit me aan bij het verhaal van Wilma.. Mijn dochter krijgt sinds een week fruithapjes en was hier echt aan toe. Ze komt weer aan spelen toe doordat ze minder op haar handen bijt/sabbelt. Ze is gewoon een stuk vrolijker!
nou wat je zegt, hij zit zooo vaak met die handen in zn mond dat ie niet gaat spelen, teriwjl ie dat wel leuk vindt en doet...vaak geef ik dan het speentje zodat ie zn handen vrij heeft...maarja eigenlijk is het geen echt spenenkind, behalve bij slapen .. ik vraag me af of ik mss over een tijdje een papje ga geven, ik kwakkel ook met mn gezondheid en heb vaak bv dipjes...heel irritant...kan em wel blijven aanleggen, maar het krikt niet echt goed op
Ik heb speen geprobeerd maar dat hielp niet echt, zelfs daar ging ze op liggen kauwen met als gevolg dat dat ding dus steeds uit valt.. Je moet gewoon je eigen gevoel volgen..
ja klopt, ik kijk het nog even aan...tot ie 5 mnd is en mss ga ik dan al overstappen op fv langzaam...wie weet helpt dat al!
KV of BV is natuurlijk nogal een verschil. (over de stukjes op de vorige pagina) Fafje je moet doen waar jij je goed bij voelt. Uit jou posts krijg ik t gevoel dat je graag wil starten met bijvoeding.
nou liever niet eigenlijk, maar ik krijg steeds meer een rotgevoel na de voeding...mannetje is niet tevreden...ookal leg ik em vaker aan, na DIE voeding is het nog steeds niet goed... ik twijfel enorm
dat is het juist, speen bied ik vaak aan (doe ik dus ook liever niet)..dmaar die hoeft ie vervolegns niet...maar zuigt wel keihard op zn handjes, met ehel hard zuiggeluid...of op mn schouder...en weer zoekend naar mn borst... hij laat zelf los, maar van irritatie omdat er niets meer uitkomt..en hij is wel een snelle dirnker maar tegenwoordig is het echt TE snel klaar...n ik luister altijd naar zn slokken, ik bied soms wel 10x de borst aan (wisselvoeden)... en ik weet dat kolven niets zegt, maar ik kolf ALTIJD minstens 100 ml...na een uur...nu komt er met moeite 50 cc uit... en zo voelt het dus ook als hij drinkt, dat er amper wat uitkomt..of dat wat er uitkomt, gewoon niet genoeg is... ik vertelde laatst toch dat ie met gemak een fles van 150 opdronk..normaal 120...en hij had nog meer kunnen drinken
Ja maar een fles zegt weinig hoor. Als ik Yasemin 300 ml zou geven in een fles, zou ze dat ook op drinken. Je zit al een tijdje te klooien toch? Ik zou eerder een lactatiekundige inschakelen, dan beginnen met bijvoeding in jou situatie. De borstvoeding loopt gewoon niet lekker, maar ik zie geen tekenen waarbij ik denk, ja misschien is Mirza wel klaar voor bijvoeding.
Nee idd Duchess, vandaar dat ik dacht, mss nu al langzaam afbouwen..aangezien ik toch over ga stappen op fv!... Ik heb nog melk in de vriezer die ik sowieso kan bijgeven..ik kijk het nog even aan of mn productie nog omhoog gaat en dan ga ik langs het inloop uur van het cb bij de lactatie
Tja ik zou sowieso gaan voor minimaal 6 maanden BV, dus pas na de 6 maanden afbouwen en niet eerder, in jou situatie! En of het je productie is wat het probleem is dat weet ik niet hoor. Wij hebben met hetzelfde probleem gezeten rond die tijd he, is hier vanzelf weer over gegaan. Maar het was bij mij niet de productie. Een LK wordt vaak vergoed door de verzekering, ik zou zelf die eens bellen en je probleem voorleggen. Of anders eens bij de LK hier op t forum.
ja ik dnek wel mn productie, hij plast ook weer iets minder...terwijl ik net weer uit die dip was...mn borsten waren weer heel vol..maar lijkt wel in 1 a 2 dgn onwijs gekelderd.. wete niet zo goed wat mn "probleem "eigenlijk is...haha..ik ga er nog over nadenken en aankijken..thanks voor het meedenken!
Ik weet dat het niet mijn zaak is en dat ik me er niet mee mag bemoeien hoor, maar waarom wil je eigenlijk over op kunstvoeding? Niet boos worden alsjeblieft, en andere mama's ook niet, het is gewoon iets wat ik me afvraag. Vooral omdat ik zelf nooit zin gehad heb in afbouwen, juist na 6 maanden werd zelf voeden pas echt leuk.
Volgens mij wil ze weer mama worden (verbeter mij als ik het verkeerd heb maar stond me iets bij van een ander topic)
ik word helemaal niet boos, is uit eidnelijk toch mijn zaak nee maar ik wil heeeeeeeeeeeeeeeeeeel graag NU ongi worden en snel snel zwanger...maar helaas heb ik met mn stomme kop een prikpil laten zetten toen zoontje 6 weken was...dit vertraagt alles natuurlijk en ik wil mn kansen zo groot mogelijk maken, vandaar dat ik erg blij ben als ik 6 mnd heb gevoed.. Ik heb al echt kunnen genieten vanaf dat hij 6 weken was...en ik hou me vast aan die gedachte... Aangezien Mirza nog helemaal nergens op reageert, maak ik me geen zorgen over allergieen...had ie nou wel eczeem oid (iets waar ik mee ben geboren)...dan had ik wellicht langer gevoed...maar ik heb er nu een goe dgevoel over...en mn wens is gewoon enorm groot voor een 2e.. buiten dat...ik dnekd at ik de 2e wel langer zal voeden.. lt20 indeed
O, ik snap 'm! Heb je wel overlegd met een arts hierover? Want je kunt ook met borstvoeding al snel vruchtbaar zijn he, zeker als je kind bijvoeding krijgt (al was ik zelf helemaal niet verdrietig dat het bij mij wat langer duurde voor de cyclus terugkwam).
ja ik loop al bij een gyn, maar door die stomme prikpil kan het de terugkomst van mn cyclus ook vertragen,.. en natuurlijk kan mn ongi bij bv terugkomen...maar waneer is de vraag...en is het regelmatig... vaak wordne vrouwen wel ongi, maar btj onregelmatig of wat dan ook..tja dan is het voor mij zo gokken enz... Meerderheid vrouwen die bv geven wordt na 8/9 mnd ongesteld...in elk geval een heel kleine groep voor 6 mnd...en als ik die hele prik niet had genomen, ha dik kunne weten bij welke groep ik hoorde
So wie so al goed dat je nu al ruim 4 maanden zelf gevoed hebt, want die prikpil kan je melkproductie ook flink stilleggen!
jaaa ik heb laatste tijd veel dipjes gehad...mss is het wel daarvan...super irritant...gelukkgi groeit ie heel goed.. En ik wil heel graag gewoon t/m 6 mnd volledig voeden zonder bijvoeding...maar heel mss stap ik net iets eerder over op fv dus rond 5,5 mnd...zodta ie lekker met bijvoeding niet te lang hoeft te wachten