Kindje 'wakker maken' in je buik?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door AmyW, 22 jan 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. AmyW

    AmyW Fanatiek lid

    8 sep 2016
    1.327
    867
    113
    Hi!
    Vandaag het kindje nog niet gevoeld en heb wel even behoefte aan wat contact. Soms als ik dan wat schud en duw reageert ze daarop.
    Maken jullie je kindje wel eens zo wakker? Of is dat nou zielig omdat t kindje dan lekker slaapt? Ben nu 21 weken trouwens.
    Tijdens de echo duwde de echoscopiste ook steeds om haar wakker te maken, en zei ze al; "da's niet zielig want wat denk je wat er gebeurd als je traploopt of van een krukje afspringt"

    Toch even benieuwd of jullie wel eens zo contact maken of dat het misschien toch niet goed is
     
  2. Adrianna

    Adrianna Niet meer actief

    Ja hoor....als ik soms wakker word en omdraai reageert hij niet. Als ik dan even over zijn ruggetje aai/kriebel voel ik wat beweging.
    Denk dat hij soms gewoon wat diep slaapt :D
     
  3. LolaBloem

    LolaBloem Niet meer actief

    Manlief maakt baby op die manier ook altijd "wakker". Haha, bij echo's is de baby standaard wakker of word wakker tijdens de echo. Denk niet dat het erg is, maar soms vind ik het wel zielig en zeg ik ook wel laat de baby is lekker met rust haha. Dus snap je gevoel wel!
     
  4. zonnetje2015

    zonnetje2015 VIP lid

    13 sep 2014
    9.435
    4.239
    113
    Keertje hoesten werkt hier goed. En nee niet zielig hoor. Een Angelsound kan ook goed helpen tegen deze ongerustheid
     
  5. ShampooL

    ShampooL Niet meer actief

    haha, ik maak mijn baby heel vaak wakker :D
     
  6. wishtobe

    wishtobe Niet meer actief

    Ik doe het ook wel, maar probeer het rond schappelijke tijden te doen. Ze zeggen wel eens dat het kindje nu al een beetje het ritme van wakker en slaap aanleert voor als hij/zij straks geboren is. Dus als er sochtends niet gereageerd wordt wanneer dametje normaal wel actief is, wordt er even gekriebeld, vaak wordt daar op gereageerd, zo niet duw ik soms wel eens eventjes (zachtjes) in mijn buik.....
    Is niet zielig hoor...
     
  7. Chocochippie

    Chocochippie Niet meer actief

    Ik maak de baby best vaak wakker.
    En als ik het niet doet doet mijn dochter of vriend het wel :p
     
  8. Klavrtje4

    Klavrtje4 Bekend lid

    15 mrt 2016
    756
    1
    0
    Iets zoets eten werkt hier ook heel goed.
    Wordt 'ie lekker actief van!
     
  9. Marrie28

    Marrie28 Fanatiek lid

    27 jun 2007
    1.711
    0
    36
    ja, met chocolademelk :D
     
  10. DearDeer

    DearDeer Bekend lid

    10 nov 2016
    560
    3
    18
    NULL
    NULL
    Ik vond de beste manier van wakker maken: ruimte maken in je buik. Dus diepe buikademhaling waarbij je probeer ruimte in je buik te maken door een grote buik op te zetten.
     
  11. AmyW

    AmyW Fanatiek lid

    8 sep 2016
    1.327
    867
    113
    Leuke en herkenbare reacties!
    Vind een Schopje leuker dan een hartslag via angelsound!
     
  12. Floeperd

    Floeperd Fanatiek lid

    16 okt 2013
    3.020
    2.374
    113
    Vrouw
    Vind ik ook ja.

    Hier al een dagje vrij veel rust in mijn buikje. Meestal als ik op half op mijn linkerzijde/buik ga liggen met gestrekte benen, merk ik ineens veel activiteit. Wakker maken helpt nog niet echt eigenlijk...
     
  13. NiBu

    NiBu Actief lid

    24 nov 2011
    171
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik merk vaak een reactie als mijn dochters (nogal luid) tegen mijn buik gaan aanpraten. Waarschijnlijk schrikt de baby dan wakker ofzo.
     
  14. Flipske

    Flipske Fanatiek lid

    25 mrt 2011
    1.330
    0
    36
    overijssel
    Gaan jullie dat straks ook doen als de baby geboren is? Even duwen om haar wakker te maken?
     
  15. Spectre

    Spectre VIP lid

    5 nov 2015
    18.056
    17.068
    113
    Vrouw
    Als ik een onzeker momentje heb en het al even rustig is, ja dan maak ik hem gewoon wakker :D
     
  16. Spectre

    Spectre VIP lid

    5 nov 2015
    18.056
    17.068
    113
    Vrouw
    Haha maar dan kun je je kindje zien :)
    Ik denk dat de meesten het tijdens de zwangerschap doen omdat ze het zo rustig vinden in de buik, een teken van leven is fijn
     
  17. MaMa

    MaMa Fanatiek lid

    21 dec 2012
    2.663
    376
    83
    Vrouw
    Utreg
    Straks doet tie het andersom :D
     
  18. ShampooL

    ShampooL Niet meer actief

    haha! Het is gewoon wraak dat ze nemen! :D
     
  19. Jellybean79

    Jellybean79 Bekend lid

    28 aug 2014
    508
    1
    16
    Ik geloof er in dat ook kindjes in de buik dingen meekrijgen; continu wakker maken klinkt mij dus niet fijn in.de oren. ls het nodig is, dan is het begrijpelijk. Bij onrust over leven voelen ofzo. Maar gewoon omdat ik er zin in heb? Nee....
     
  20. ShampooL

    ShampooL Niet meer actief

    Nee joh, je kindje wordt constant door van alles wakker en valt dan gewoon weer in slaap.
    Als jij van de trap loopt wordt hij/zij wakker. Loop je een stukje dan valt hij/zij weer in slaap. Nies je, dan wordt hij/zij weer wakker. En dat de hele dag/nacht door ;)
     

Deel Deze Pagina