Jaja, ik weet dat het over een tijdje wel anders is, maar ik ben hartstikke trots en ik moet het even kwijt! Vanavond was Ilias na het eten druk aan het spelen. Hij racete met zijn loopauto van keuken naar achterdeur en terug, zo hard mogelijk. En hij had me een lol! Toen ik op de klok keek, zag ik dat het al bijna half acht was en normaal gaat ie tegen zeven uur al naar bed. Maar hij was nog zo actief en zag er helemaal niet moe uit.... Maar ik zeg dus tegen hem: Ilias, ga je mee naar bed? Hij stop... Kijkt me aan... en zegt: Jah. Hij stapt van zijn auto, loopt naar de tussendeur, ik doe de deur open en hij klimt de trap op! GE-NI-AAL! Tandjes gepoetst, schone luier om, verhaaltje gelezen en in bed gelegd. Hij keek echt heel vrolijk en blij en ik had verwacht dat hij nog zeker een half uur zou kletsen, maar vijf minuten later kwam er al geen geluid meer uit de babyfoon! Wow! Lekker makkelijk. Ik hoop dat deze fase nog even duurt!
Haha, geweldig! Wat ook schattig Mijn dochter heeft ook zo'n fase gehad, dan liep ze naar de deur naar boven en zei 'dagdag'.. oftewel: 'ik wil naar boven/bed' hihi. En als er dan visite was pakte ze die bij de hand, trok ze mee naar de deur en zei 'uit' Helaas duurt de fase nu van niet naar bed willen veel langer
Jaa hier ook! Ze loopt naar de trap en roept om haar beer, wordt boos als ik zeg even wachten.. Makkelijk he. Hoop dat het lang duurt
Hier nu ook een paar keer zoiets gehad.. Netjes rond bedtijd roept kleine meid "bed bed", ik doe de deur open en mevrouw beklimt zelf de trap. Op ben leggen en binnen een paar minuutjes in slaap. Maar we hebben ook genoeg dagen dat ze naar bed gaat en ze nog een hele tijd ligt te kletsen
Lisa doet dat ook, al een paar maanden, echt schattig. Eva heeft het trouwens nooit erg gevonden om naar bed te moeten, ze zegt wel eens dat ze niet wil slapen, maar dat is ze een seconde later alweer vergeten .
Oja, op die manier pakt Ilias zijn schoentjes en komt ze brengen. Dat betekent dat hij naar buiten wil. En tegenwoordig, als hij in de gang is, gaat hij op de eerste trede van de trap zitten. Dat betekent: Ik wil mijn schoentjes aan (dus ik wil naar buiten) Hij kan nog niet echt praten (op een paar woordjes na), maar hij kan al veel duidelijk maken!
Super! Kan je uit ervaring vertellen dat wij dat met Isabella nog steeds hebben. Soms vraagt ze wanneer ze nu eindelijk naar bed mag. Om 19.00 uur vaak al. Ik ben moe ik wil op bed is het dan. Dus het kan heeeeel lang zo blijven
Oh geweldig he! Sven doet het ook. Zijn we sinds een week of twee achter. Ik riep voor de gein een keer: Sven, ga je naar bed. En toen ging ie richting de trap. Die kleintjes begrijpen soms veel meer dan je zelf denkt.
hihi wat schattig en herkenbaar! Maar ik ben bang dat die periode hier nu bijna voorbij is eigenlijk. Als ik hier zeg, gaan we naar bedje? Loopt hij naar de deur en zegt: daaah papa, daaah Luna(de hond), daaa Koekiee (jaja de koekjes worden ook welterusten gezegd). Vervolgens ook gwn naar boven en zonder moeite slapen. Maar vanavond was het anders. Ik weer: ga je slapen? Hij: nee niet Ik: jawel we gaan naar bedje Hij: NEE NIET! Boos en wilde ook niet slapen helaas.
Heerlijk, he? Hier ook een kind dat over het algemeen makkelijk naar bed gaat (*afkloppen*). Ze zegt soms zelf ook "J. moe, J. suuuuper moe".
Oh hier was het vanmiddag en nu ineens over!! Eerst viel ze nog wel in slaap op onze schoot maar dat wil ze niet meer..Ben benieuwd hoe we dit klaar gaan krijgen..
Sil doet dat ook al een hele tijd! Het begon ermee dat hij op een dag ineens naar de deur liep en naar alles begon te zwaaien. Toen vroegen we dus of hij naar bed wilde en kregen er een volmondig JA op te horen Nog steeds gaat hij meestal wel makkelijk naar bed. Soms is het even strijd om hem op de commode te krijgen (wegrennen, verstoppen, etc.), maar meestal is het allemaal geen probleem. Heerlijk!
die fase wil ik ook! haha. Hier kost het nog altijd de nodige overtuigingskracht om haar te laten merken dat ze toch echt wel moe is
Ik heb ook zo'n heerlijk kind. Nooit problemen, ga je mee naar boven naar bed?! En hij komt mee... (nu 1,5jaar) Smiddags en savonds, of het nu 7 of 8uur is. Net zo'n slaapkop als zijn moeder zeggen ze hier dan... Hopelijk is de 2e er ook zo snel mee eens... hihi...
haha wat een heerlijke verhalen!! Naar bed gaat ze nog niet uitzichzelf, maar naar buiten weet ze dan weer wel.... hahaha wijst ze naar de sleutels die op tafel liggen en naar de deur. Ben ik ook onwijs trots op hahaha
Geweldig he Hier sinds de geboorte van onze 2e zoon gaat onze 1e zoon zelf naar bed. Bij ons is het eerst douchen, als ik dat zeg dan begint hij al te juichen. Dan tandenpoetsen (ook een big smile zolang hij het zelf mag doen) en dan naar bed. Hij gaat dan voor zijn ledikantje staan zodat ik hem erin kan tillen. 's-Middags geeft hij tegenwoordig ook aan wanneer hij naar bed wil. Hij loopt dan naar zijn kamer en zegt 'die' en wijst naar zijn bed. En als ik roep, we gaan naar buiten dan gaat hij al zijn schoentjes en jasjes halen Ik vind het zo onwijs leuk deze fase.
Wat een leuke ervaringen allemaal. Als je tegen Zoƫ zegt, ga je naar bed? Dan loopt ze al naar de deur. Leuk om te merken dat ze steeds meer gaat begrijpen.
hier hetzelfde. Meisje van 3 heeft het nooit erg gevonden om naar bed te moeten en vraagt idd regelmatig zelf of ze naa rbed mag. Heerlijk om geen strijd te hoeven voeren!
Ties doet dat idd ook, als we zeggen dat hij naar bed gaat loopt hij naar zijn kamer, gaat bij de commode staan voor een schone luier, en als hij die heeft gehad kruipt hij zelf zijn bed in. maar dat is al heel lang zo, heb er nooit aan gedacht dat het ook weleens anders zou kunnen gaan