Welke fles?

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Lieke23, 11 okt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lieke23

Lieke23 Fanatiek lid

8 okt 2010
    1.938
    1
    36
    Hallo,

Even een vraagje,
    Mijn dochtertje is 2,5 week oud en ik geef volledig borstvoeding.
    Nu ben ik zelf sinds een dag ziek, erg hoge koorts en gewoon helemaal beroerd. Nu heeft mn man aangeboden om de nachtvoedingen over te nemen zodat ik wat rust kan krijgen om beter te worden.
    Opzich kan ik wel zo'n 6 uur zonder kolven zonder er echt last van te krijgen en 6 uur slaap is voor mij echt heel fijn. ( ze komt ook s nachts nog om de 2,5 uur)
    Maar hoe kan ik haar de gekolfde melk het beste geven? Heb gelukkig al een voorraadje in de vriezer omdat ik hele hoge productie heb. Maar in wat voor fles kun je dit het beste geven? Ben namelijk bang dat ze daarna niet goed meer aan de borst wil drinken.
    Weten jullie dit?

Groetjes!

2. Bri

Bri Niet meer actief

Dat is zó verschillend.
    Mijn kinderen hebben uit een Avent flesje gedronken (zoonlief zelfs al toen hij nog geen week oud was), met het kleinste maatje speen. Zij hebben nooit moeilijk gedaan om weer terug te schakelen naar de borst.

Andere kinderen willen weer wat anders. Het is niet op voorhand te zeggen wat bij jou het beste werkt.

Beterschap gewenst, in elk geval, hopelijk knap je gauw op!

En nog een dingetje... misschien moet je je vk nog even bellen, dat je zo hoge koorts hebt. Ik zou in elk geval borstontsteking of baarmoederinfectie wel uitgesloten willen hebben. Of weet je zeker dat het 'gewoon een griepje 'is?

3. Lieke23

Lieke23 Fanatiek lid

8 okt 2010
    1.938
    1
    36
    @Bri,
    Bedankt voor het meedenken.
    Borstontsteking is het niet, heb ik heel goed nagekeken, maar dacht dat een baarmoeder infectie meestal veel eerder kwam en niet meer na 2,5 week? Daarom ben ik er maar vanuit gegaan dat het 'gewoon' koorst is. Hechtingen zijn ook niet ontstoken voor zover ik kan zien.
    Maar zal dan voor de zekerheid morgen wel even de vk bellen als het zo blijft.

4. Bri

Bri Niet meer actief

Zou kunnen hoor, dat het na 2,5 week eigenlijk niet meer kan. Ik heb er geen verstand van, maar dacht wel dat je altijd moest oppassen met hoge koorts zo kort na de bevalling. Uiteindelijk vloeien de meeste vrouwen dan nog, dus zou ik denken dat er nog een open wond is, en je dus kans hebt op infectie. Of denk ik te simpel?

Nou ja, liever een keer te vaak gebeld, dan een keer te weinig, toch?

Slaap lekker, alvast!

5. Madelon84

Madelon84 Niet meer actief

ik heb mijn zoontje al in de kraamweek een nacht 3x een flesje mm laten geven. dit ging prima, en ging zonder problemen weer aan de borst. ik gebruikte gewoon dat aventflesje wat in de blije doos zat.
    nu heb ik de difrax.
    natuurlijk zijn niet alle kindjes hetzelfde maar als ze eenmaal echt goed aan de borst drinken verleren ze dat meestal niet zo snel!
    slaap lekker!

Deel Deze Pagina