kindje wanneer in het eigen slaapkamertje doen slapen

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Wolkjuh, 18 apr 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Wolkjuh

Wolkjuh Niet meer actief

Hoi mama's

Vanaf welke week/maand hebben jullie je kindje in het eigen slaapkamertje doen slapen? En ook wanneer in het ledikantje. Mijn zoontje ligt nu nog in zijn wiegje maar het begint nu al :)$) krapper te worden.

Ik wil het wel gaan proberen per vannacht en dan gelijk in het groter ledikant, maar iets houdt me tegen. Vindt het nu wel fijn en makkelijk zo het wiegje naast me, hoef niet op te staan behalve als ik hem ga voeden. Maar de geluidjes/gesnuif/gepiep/gekreun beginnen me op te breken eerlijk gezegd, ben er vaak wakker van. :)
    Maar als hij in zijn kamertje ligt en dan begint te huilen om z'n speentje moet ik er wel telkens uit, lijkt me nog zwaarder. Al vraagt hij in de nacht niet vaak om z'n speentje, behalve na een voeding als ik hem terug leg om te slapen is het even jengelen maar valt daarna gauw in slaap. (lees: half uur maar dan wel tot de volgende voeding).

Dilemma. ;)

2. Antares

Antares VIP lid

17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    sorry geen tips, hier direct 1e dag in ledikantje en eigen kamertje...ging goed!

Denk gewoon gewenning...en moeilijker voor mama's als voor kindje zelf hahaha

proberen is het woord.....

3. Shaylen

Shaylen Niet meer actief

hier vanaf de 2e week in haar eigen ledikantje en kamertje, ging prima, we sliepen met onze slaapkamerdeur open en die van haar ook.

4. Boefjesmamma

Boefjesmamma Fanatiek lid

23 jan 2010
    2.378
    1
    0
    Afgestudeerd en werk zoekende.
    Gouda
    Hier ook vanaf dag in 1 eigen kamertje.

Maar ken wel mamma's die hun kindje wel bij zich hadden.
    De 1 heeft haar kindje met 4 maanden naar zijn eigen kamertje gedaan en dat ging meteen goed.
    De ander pas met 10 maanden en dat kindje moet dus enorm wennen. Denk dat dat komt doordat kindjes dan al veel beter onderscheid kunnen maken van omgeving.

Ik denk dat het gewoon proberen is, maar als jij er nog niet aan toe bent, gewoon lekker je kindje bij je houden!

5. Wolkjuh

Wolkjuh Niet meer actief

Goh allemaal lekker vlug.
    Overdag laat ik hem al slapen in zijn slaapkamertje (ledikantje) en dit gaat goed en hij vind het ook leuk om daar te liggen. Nu s'nachts nog. :)

Ben wel benieuwd of er mama's zijn de hun kindje wat langer naast zich hebben laten slapen en zo ja tot welke maand en of het daarna gelijk goed in het eigen slaapkamertje.

6. Coconut

Coconut Actief lid

31 jul 2009
    197
    0
    0
    NULL
    NULL
    Die van ons slaapt nog steeds in haar ledikantje in onze kamer.

Tot wanneer we dit zullen doen zien we vanzelf.

7. danif

danif Fanatiek lid

10 nov 2008
    1.104
    0
    0
    Kinderdietist
    Friesland
    Hallo
    Mijn dochter heeft tot 5 weken bij mij in de slaapkamer gelegen. OVerdag sliep ze in de reiswieg beneden. Ineens werd ik gek van de geluidjes en heb ik haar in haar wiegje op haar eigen kamertje gelegd, zowel overdag en s'nachts. Had gelijk een stuk meer rust. Ik heb het echt op gevoel gedaan. Ik was er gewoon aan toe om haar op haar eigen kamertje te leggen. Eerder voelde het niet goed. ze blijft in haar wiegje tot ze hier te groot voor is. Lekker geboren, het ledikantje is zo groot ;)

Eigenlijk wil ik zeggen, doe wat goed voelt. Als jij er nog niet aan toe bent om haar 's nacht op haar eigen kamertje te leggen, doe het dan niet. Komt vanzelf ;)

8. Skye

Skye Niet meer actief

Vanaf dag 1 in het eigen kamertje, in haar eigen ledikantje! Geen problemen mee gehad

9. mommy1983

mommy1983 VIP lid

30 mrt 2009
    12.507
    5
    38
    vanaf de 2de week. Ik on er niet mer tegen al die geluiden in me kamer haha.
    Hij sliep eigenlijk gelijk in zijn kamertje goed. Alleen overdag was het niet z,n suc6 maar nu gaat dat ook heel erg goed. De volhouder wint he haha

10. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.209
    432
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Vanaf 8 weken ging hij over naar zijn eigenbedje in zijn eigenkamertje. Eerste 2 nachten had ik het er heel moeilijk mee, maar daarna niet meer en het was gewoon veel beter. Je hoort toch ieder kuchje van je kindje

11. Natasja

Natasja VIP lid

1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    beide mannetjes met 3,5 maand..

12. JennyS

JennyS VIP lid

14 dec 2007
    6.001
    0
    0
    Analist
    hier vanaf dag 2 al naar eigen kamer, want ik werd wakker van elk zuchtje haha en na 3 maanden in ledikant want zijn armpjes gingen steeds door de spijltjes heen waardoor hij wakker werd

deze muppet (zodra het eruit is) gaat gelijk naar eigen kamer

13. Kiwi1

Kiwi1 Fanatiek lid

26 dec 2007
    4.849
    0
    0
    Hier vanaf precies een maand. Ook ik kon niet slapen door de zuchtjes en kreuntjes. Het ging direct perfect. Ik hoefde er nooit zomaar uit.

14. Musty

Musty VIP lid

2 jul 2008
    10.414
    0
    36
    tot 4 maand en 3 weken heeft ze in de wieg bij ons op de kamer geslapen, we hadden een grote wieg (ze is een beer van een meid:))
    hoofdreden is omdat we uiteindelijk alle 3 een paar nachten achtereen wakker gelegen hebben omdat zij zo lag te woelen en dan met omhoog kruipen dr hoofd stoote en dan begon t ehuilen

nu gaat het perfect :D

15. Sparkie

Sparkie Fanatiek lid

24 okt 2009
    3.028
    2
    0
    Hier slaapt zoontje nog steeds bij ons op de kamer:):). Zou hem eigenlijk tot 6 maanden bij ons houden, ivm advies omtrent wiegendood, en handig met de bv. Maar op de een of andere manier is hij ineens al 9 maanden:(. Vind het zelf erg prettig om hem dichtbij te hebben. En we hebben ook besloten dat zoon op deze kamer blijft en dat wij zelf verhuizen (6 weken voor bevalling hier komen wonen, vandaar)
    Maar iedereen moet doen waar diegene zich prettig bij voelt. Ieder kind is anders, en iedere mama ook. Ik zou mezelf er bijvoorbeeld helemaal niet prettig bij voelen om mijn kindje vanaf de eerste dag op een kamertje alleen te leggen. Terwijl een andere er niet aan moet denken haar kindje bij zich op de kamer te hebben. Dus er is geen gouden standaard hiervoor!!

16. Mijkeltje

Mijkeltje Fanatiek lid

7 jun 2009
    3.029
    1
    0
    Vanaf moment één sliepen mijn dames in hun eigen bedje... Maar ieder zo z'n eigen manier. Je moet doen waar jij je als moeder prettig bij voelt!

17. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Ik zou het gewoon doen wanneer jij je er helemaal klaar voor voelt ;) niemand kan het voor je besluiten want dan ga je misschien iets doen waar je niet 100% achter staat ;)!

Jongste is nu 1 jaar en slaapt nog altijd lekker bij ons op de kamer in haar ledikantje. Vanaf dat ze thuis gekomen is uit het ziekenhuis (4.5 week) tot bijna 7 maanden heeft ze bij ons op de kamer in het wiegje gelegen en daarna is dus haar ledikantje in de plek gekomen.

Oudste twee hebben vanaf de geboorte (nouja vanaf 2 dagen dan ivm ziekenhuis bevalling) in de ledikantjes op hun eigen kamertje geslapen. Wel ong de eerste 6 maanden samen op 1 kamertje, daarna ieder naar een eigen kamertje. Heb daar dus spijt van gehad, van dat meteen op een eigen kamertje leggen dat we het bij de derde helemaal anders hebben gedaan :D!

Liefs, Hanneke!

18. Tese

Tese Niet meer actief

Hier vanaf de 2e week in zn eigen ledikantje op zn eigen kamertje. En dat ging goed. Ook voor mama want ik kon eindelijk weer slapen!!

19. dropfruit

dropfruit Bekend lid

4 mrt 2009
    591
    0
    0
    Student
    in een huis
    ongeveer vanaf dat ze 4 weken is, alleen als ze ziek ik ligt ze nog wel bij ons omdat ik dat zelf fijner vind..

vind ze zelf geen prbleem om af en toe te 'switchen'

20. EmyD

EmyD Niet meer actief

Onze meid is ongeveer met 3 weken naar d'r eigen kamertje gegaan. Mijn vriend had de griep behoorlijk te pakken, en het leek ons gezonder om haar niet bij ons te leggen. Ze heeft eerst een tijdje in d'r wiegje gelegen, en met 8 weken al in d'r ledikant. Ze sliep op d'r buik en 'kroop' in de wieg steeds omhoog en lag dan dubbel tegen het hoofdeinde.
    De eerste nacht dat ze op haar eigen kamertje lag, sliep ze ook veel langer dan bij ons op de kamer..

Deel Deze Pagina