Hier speelt dochtertje van bijna 4 jaar al een tijd alleen buiten.. maar we wonen in een hofje met in het midden een speelplein met speeltoestellen. Vanuit mijn woonkamer kan ik haar dus altijd zien en ik hou haar ook altijd goed in de gaten. Andere kids van bijna 4 spelen allemaal buiten en mogen zelfs van het pleintje af, maar dat vind ik te eng.
Hier ook een jongetje dat steeds aan de deur komt, een paar keer per dag. Mijn dochter is 5 en hij is ruim anderhalf jaar ouder, ze hebben een paar keer gespeeld maar dit jongetje doet elke keer heel lelijk tegen onze dochter. Voorbeeld: hij komt aan de deur om te vragen of.ze.komt spelen, ze zegt.ja en gaat mee naar buiten, er zijn dan vaak zijn buur kindjes ook van 8 en dan zeggen ze zodra ze op de.stoep zijn "zo, wij gaan naar het speeltuintje, daar mag jij nog niet naar toe he?? Dag, wij gaan!" Dochter komt dan teleurgesteld thuis en ik zeg dan dat dat niet aardig is en dat als hij zegt dat hij haar vriendje is zulke dingen niet zou moeten doen want dat doen vriendjes niet.... dit en andere dingen zijn nu een paar keer gebeurd en onze dochter is er klaar mee (wij ook trouwens) nu zijn zijn buur kindjes op vakantie en komt hij hier drie keer per dag aan de deur en zegt mijn dochter steeds weer " ik wil niet met je spelen want je doet niet aardig tegen mij!" Hoe duidelijk kan ze zijn...... Hij komt overigens uit een heel normaal gezin al heb ik wel het idee dat ze hem geregeld naar buiten sturen omdat hij misschien wat lastig is....