Geen zin om te eten / misselijk.

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door dinh, 23 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mijn ega zit de afgelopen dagen een beetje te zeuren, dat ze zich een beetje misselijk voelt, dat ze honger heeft, maar niet wil eten. Na een tijdje gaat ze wel wat eten, maar ze heeft af en toe geen zin om te eten. En dan ook nog eens afgewisseld met de onwetendheid : Wat moet ik eten? Dat ze totaal geen idee heeft wat ze moet gaan maken voor zichzelf. En dan maakt ze het klaar, neemt een of twee hapjes en dan wordt het bord naar mij geschoven. Maakt ze iets anders, hetzelfde riedeltje.

Is het herkenbaar?

2. kajah

kajah Actief lid

5 okt 2011
    179
    0
    0
    NULL
    Haarlem
    Heel herkenbaar. Ik ben nu 7 weken en doe precies hetzelfde.
    Ik hoop dat het snel overgaat en niet erger wordt:(

3. Ah... zeven weken. Dat zijn wij dus ook. Zeven weken. ..... dat is toch wel inclusief de twee gratis weken, niet? Bij ons in ieder geval wel. Grappig, dan is het dus een carnavalsverwekkingsbaby.

4. ukoldaatje

ukoldaatje VIP lid

2 feb 2008
    5.082
    0
    0
    Van week 5.5 tot aan week 10 kreeg ik alleen water en stukjes fruit weg. Zo beroerd, misselijk, bleh, niets smaakte.

Niets aan het handje kindje neemt wel wat hij nodig heeft, gewoon je foliumzuur blijven slikken en vit D.

Op de site van het voedingscentrum staat wat je wel en niet mag eten als zwangere vrouw.

Ze moet alleen eten waar ze zin in heeft, want van een lege maag krijg je ook een misselijk gevoel.

Kleine beetje verspreid over de gehele dag.

5. Bijntje

Bijntje Fanatiek lid

29 nov 2011
    1.062
    1
    0
    Drenthe
    Ik at in die tijd alleen maar crackers en dronk heel veel appelsap ;)
    Gaat vanzelf over, luister gewoon naar je (haar) lichaam en zoek anders eens op websites over wat wel en niet eten in zwangerschap. Succes :p

6. Sopann

Sopann Niet meer actief

Bij mij sloop het er langzaam in. Aangezien ik vrij slank ben en niet zoveel reserves heb, stond ik echt te zwaaien op mijn benen afgelopen week. Vooral na het eten was ik echt supermisselijk en duizelig. Gisteren ben ik bij de arts geweest, want ik was bang voor mijn bloeddruk (die is namelijk laag). Nog lager zou mijn duizeligheid kunnen verklaren.

Wat blijkt: alles is helemaal prima met mij (gelukkig!) Ik moet alleen iets meer en vaker eten, omdat mij lichaam veel meer verbruikt dan normaal. Gisteravond heb ik het meteen geprobeerd en wonder boven wonder was ik ineens niet meer zo beroerd na het eten. Nu vanochtend ben ik braaf begonnen met wat minder eten en om de zoveel tijd eet ik wat fruit of een rijstwafel met kaas (moet je wel van houden, haha). Het gaat tot nu toe supergoed!

Overigens merk ik wel dat ik echt behoefte heb aan heel specifieke dingen, terwijl ik normaal gesproken helemaal niet moeilijk ben met eten. Je moet ook echt eten wat je lekker vindt heb ik gemerkt. En niet eens in de buurt komen van dingen die je niet lekker vindt (daar kreeg ik dan weer enorm last van ook).

7. Voor degenen die geen zin hebben in Google :

Ik ben zwanger | Voedingscentrum

8. Violetriot

Violetriot Fanatiek lid

25 apr 2010
    2.998
    0
    0
    woonbegeleider
    Gelderland
    pff ik ben bijna 14 weken en eet nog weinig/raar. Avondeten meestal niks, dan later nog wat, gister een broodje bakpau bijvoorbeeld.

Ben al lang blij dat ik dan ergens zin in heb, dus dan eet ik dat maar

9. raspberry

raspberry Niet meer actief

Wat al gezegd wordt: vooral steeds kleine hoeveelheden eten, eten waar je zin in hebt, (ik schuif regelmatig m'n bord warm eten weg en pak dan een boterham of beschuitje, of juist fruit).
    Maar wel absoluut blijven eten. Niet eten verlaagt je bloedsuikerspiegel en daar word je giga misselijk van! :(

10. ptries

ptries Bekend lid

22 feb 2011
    874
    834
    93
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Ik zit ook in wk zeven en ben sinds vanmiddag ontzettend misselijk, biscuitje bleef binnen, warm eten kwam er meteen weer uit en een boterham zonder beleg bleef er ook in met een kopje thee, bah wat een naar gevoel!
    Nu zit ik ook in de nachtdienst en dat lijk ik lastiger te vinden, voel me wat slap en fuloos, terwijl ik normaal nooit een probleem heb om mijn ritme+eetritme om te draaien.
    hopelijk gaat deze periode weer gauw voorbij;)

11. Het geen zin hebben om te eten is nu af en toe nog aanwezig. Ze eet nu wel, maar ze eet nu vaker op de dag. Maar dan is het nu weer van : Wat zal ik eten?

12. Het eten en drinken gaat nu steeds beter, maar het is in de ochtenden nog steeds lastig om te gaan drinken. maar 's avonds laat heeft ze dan weer nergens last van.

13. Kanshebber

Kanshebber Fanatiek lid

23 okt 2010
    1.647
    2
    0
    communicatieadviseur
    Randstad
    Ik had ook die lastige combinatie van enorme honger, maar nergens trek in. Van niet eten werd ik misselijk. Ik at veel eierkoeken, vanillevla etc. Zeg maar behoorlijk neutrale dingen. En Hollandse pot, want dat is ook vlak van smaak. Na een paar maanden ging het over en nu heb ik het maar afentoe.

14. angelique85

19 mrt 2009
    47
    0
    0
    Purmerend
    Pff, ik heb inderdaad precies hetzelfde. Nadat mijn vriend over de eerste blijdschap heen was dat we nog een kindje zouden krijgen zei hij 'Oh nee, daar gaat je kookkunst'... Dat zegt in principe al genoeg. Waar ik 's ochtends mogelijk trek in heb is 's avonds meestal veranderd, er is geen pijl op te trekken en ook dat is erg vermoeiend... Maar het is voor een goed doel en ik hoop dat ik (en jullie natuurlijk ook) er snel vanaf ben.

15. Zonnestraal77

Zonnestraal77 Fanatiek lid

20 aug 2011
    4.507
    2
    38
    Verpleegkundige (ambulance)
    Noord-Holland
    Ik had dit ook vanaf 7 weken.....op de kop af 7 weken!
    MOE lamlendig.....misselijk en maagzuur.
    Sindsdien zowat alleen maar brood gegeten :(.

Dit duurde tot vandaag.....op 1 dag na 12 weken ;).
    Wat zit moeder natuur toch mooi in elkaar....

Deel Deze Pagina