Kindje weggehaald door buro jeugdzorg / AMK

Discussie in 'Mama en gezin' gestart door bolkje, 13 sep 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Twinkle81

Twinkle81 Fanatiek lid

4 jul 2014
    4.945
    1.033
    113
    Voorschoten
    In zo'n situatie is het toch ook heel normaal als er vraagtekens worden gezet? Ze kunnen beter een keer extra controleren lijkt mij. Ze zullen er toch wel rekening mee houden dat het domme pech kan zijn. Vaak zijn er meer symptomen als een kind (stelselmatig) mishandeld wordt en die mensen van BJZ zijn daar echt wel in getraind. Ze zullen in jouw geval ook gewoon weer weggaan en een eventuele melding afsluiten.

2. disaro

disaro Fanatiek lid

18 aug 2014
    2.036
    251
    83

Dus omdat jou kinderen een diagnose hebben houden ze je in de gaten:(
    Heb ik nog nooit van gehoord.

3. disaro

disaro Fanatiek lid

18 aug 2014
    2.036
    251
    83
    En de rechter gaat eigenlijk altijd automatisch mee met bjz.

4. Berte

Berte VIP lid

24 feb 2011
    7.039
    3.864
    113
    Vrouw
    Thuis
    #44 Berte, 15 sep 2015
    Laatst bewerkt: 15 sep 2015
    Als je zorg aanvroeg voor je kinderen vanwege een aandoening dan werd dit voor sommige kinderen inderdaad beoordeelt door jeugdzorg, maar dat is echt niet de afdeling die ook over de eventuele uithuisplaatsingen gaat.

Ik ben bijvoorbeeld ook wel eens bij de politie geweest voor een aangifte, maar daarmee wordt ik echt niet meer in de gaten gehouden dan mijn buurvrouw.

5. Syane

Syane VIP lid

21 aug 2013
    12.287
    11.896
    113
    Dit was allemaal voor 1 januari. BJZ doet nu alleen nog maatregelen die de rechter heeft opgelegd.
    Hulp voor kinderen met diagnoses en het indiceren daarvoor dat loopt nu via de gemeente.

6. Berte

Berte VIP lid

24 feb 2011
    7.039
    3.864
    113
    Vrouw
    Thuis
    Ik gok dat de kinderen van Cathelijne1986 voor 1 januari beoordeeld zijn en jeugdzorg heeft die gegevens zeer waarschijnlijk nog steeds in haar systemen staan.

Voor de duidelijkheid heb ik mijn post naar de verleden tijd aangepast.

7. mamabri

mamabri Niet meer actief

Huh? Dus als je een kind met autisme of ADHD hebt wordt dat gemeld bij BJZ? Dat kan ik me niet voorstellen.

Hier een kind met klassiek autisme/ADHD en bij mijn weten is dat niet bekend bij BJZ hoor.

8. Miss T

Miss T Fanatiek lid

3 mei 2012
    4.367
    306
    83
    Ik heb dat eerste verhaal (zoontje met jeuk) ook gelezen. Ik heb er even heel goed over nagedacht en toen bedacht ik me dat deze zaak eenzijdig belicht wordt. Je leest alleen het verhaal van de moeder. Er zit verder geen achtergrondartikel bij met o.a. feitelijke informatie.
    Ik geloof serieus dat je meer moet doen dan met je kind naar de dochter voor eenzelfde klacht om het risico te lopen dat je kind uit huis geplaatst wordt.

Samengevat: ik vind de journalistieke kwaliteiten van tijdschriftjournalisten van dusdanige slechte kwaliteit dat ik de informatie niet direct voor waar aanneem.

9. Miss T

Miss T Fanatiek lid

3 mei 2012
    4.367
    306
    83
    Ik vind deze bron zeer onbetrouwbaar. De rancune straalt van de site af. Ik kan me niet voorstellen dat mensen zulke sites/bronnen serieus nemen. Misschien moet je eens verder zoeken in betrouwbare sites, boeken, jaarverslagen, etc. en dan een eigen mening vormen in plaats de mening van een rancuneuze ouder over te nemen.

10. Sunbeam

Sunbeam Niet meer actief

Dit is echt zo niet waar! Een rechter luistert naar beide zijden van het verhaal, neemt zowel het verzoek- als verweerschrift mee in zijn/haar beslissing. Ik ken vanuit mijn werk verschillende zaken waarin BJZ niet (geheel) haar verzoeken toegewezen heeft gekregen.

11. Berte

Berte VIP lid

24 feb 2011
    7.039
    3.864
    113
    Vrouw
    Thuis
    Dat is/was afhankelijk van het IQ.

Grofweg: beneden de 85 werden de zorgaanvragen voor het PGB en ZIN gedaan bij het CIZ, daarboven bij jeugdzorg. (Die 85 grens haal ik van deze site: Bureau Jeugdzorg Groningen - PGB - ZIN)

12. Cathelijne1986

Cathelijne1986 Niet meer actief

Ja ligt dat daaraan? dat wist ik niet eens.

Mamabri, dat werd mij ook terloops gemeld, blijkbaar is dat normaal. Of dat wás normaal, is idd voor 1 januari. Ik dacht dat dat was om de boel te monitoren maar dat is dus niet zo dan? Ze wonen igg nog steeds thuis :D

13. Nassira

Nassira Actief lid

6 nov 2014
    103
    0
    16
    NULL
    NULL
    Je zou er een boek vol kunnen schrijven over de benadeelde partijen. Ongelooflijk hoe bjz te werk gaat.

14. Sunbeam

Sunbeam Niet meer actief

Ja, want die ouders hebben natuurlijk nooit iets gedaan. Het is allemaal een complot van BJZ en de betrokken rechters, om zoveel mogelijk kinderen uit huis te plaatsen.... ;)

15. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    Nou, vertel ... Blijkbaar heb jij inside information over al die brave burgers waar de kinderen VOLKOMEN ten onrechte natuurlijk uit huis zijn geplaatst of een OTS hebben. Want die ouders hebben niets misdaan natuurlijk ...

Ben benieuwd ...

16. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    Neheeejjj ... Om zoveel mogelijk geld te verdienen ... Snap dat dan!!! ;):D:D:D

17. Sunbeam

Sunbeam Niet meer actief

hahaha, oh ja, oepsie :D.

18. mel78

mel78 VIP lid

12 feb 2008
    8.320
    242
    63
    Dit klopt, echter kunnen ze dan niet veel met de melding. De medewerker bij wie je anoniem een melding doet zal wel met je in gesprek gaan over het doel van het telefoontje, en hoe jij als melder een rol zou kunnen spelen in de veiligheid van het kindje.

Je kunt het dus niet gewoon bij ze over de schutting gooien.

19. mamabri

mamabri Niet meer actief

Nou, mijn oudste zoon wordt bijna 19, heeft een IQ tussen 82-86, heeft inderdaad PGB via het CIZ gekregen, maar bij mijn weten echt nooit gemeld bij BJZ, tenminste voor zover ik weet.

20. Kik de Jong

Kik de Jong Nieuw lid

16 sep 2015
    1
    0
    0
    NULL
    NULL
    Helaas is het in Nederland zo, dat jeugdzorg wel degelijk heel snel kinderen weghaalt. De jeugdzorgwerkers houden een dossier bij, waarin ze geen feiten schrijven, maar vooral hun mening. En die mening pakt meestal slecht uit voor de ouders. De kinderombudsman heeft er onderzoek naar gedaan en hij kwam tot de conclusie, dat de dossiers niet kloppen, fouten er niet uitgehaald worden en dat op basis van deze dossiers kinderen wel degelijk ONTERECHT uit huis worden gehaald en niet teruggeplaatst. Hij zei dat ´geld hierin een perverse prikkel is´. Het is namelijk zo, dat voor iedere uithuisplaatsing en ondertoezichtstelling jeugdzorg enorm veel geld krijgt. Ongeveer een ton per jaar dat een kind uit huis is geplaatst. Dus jeugdzorg vaart er wel bij, als zoveel mogelijk kinderen uit huis worden gehaald. Nederland is daar dan ook kampioen in. In instellingen of pleeggezinnen is het totaal niet veilig voor kinderen, ook daar is onderzoek naar gedaan, door de Commissie Samsom. Jeugdzorg hield dit onderzoek overigens lang tegen. Op de site van Professor Arnold Heertje, humaniseringvandejeugdzorg, heb ik de hele situatie geanalyseerd van het jongetje dat nog steeds niet terug mag naar zijn moeder. Niet omdat zij een slechte moeder is, maar omdat jeugdzorg en instellingen samen werken om maar zoveel mogelijk geld aan het jongetje te kunnen verdienen. Het heet Karaktermoord. Lees het maar eens, en blijf weg bij jeugdzorg.

Deel Deze Pagina