Kindje wel/niet laten ineneten?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Bibiche, 28 mrt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Claartje79

Claartje79 Fanatiek lid

17 aug 2006
    4.862
    1
    0
    huismuts
    Groningen
    had al oeps gezegd.... :oops:

wilde wijzigen, maar klinkte per ongeluk op quote... sja... menselijk hè?! ;)

2. Anabella

Anabella Fanatiek lid

2 feb 2006
    2.742
    1
    0
    Wie dit lees is gek [​IMG]

3. Claartje79

Claartje79 Fanatiek lid

17 aug 2006
    4.862
    1
    0
    huismuts
    Groningen
  4. Anabella

Anabella Fanatiek lid

2 feb 2006
    2.742
    1
    0
    Zover is de medische wetenschap nog niet [​IMG]

(sorry, offtopic, ben al weg :p )

5. Ninetje

Ninetje Fanatiek lid

8 jul 2006
    2.868
    0
    0
    Maffe doos ben je toch!

Heerlijk!

6. Anabella

Anabella Fanatiek lid

2 feb 2006
    2.742
    1
    0
  7. jet75

jet75 Fanatiek lid

14 jul 2006
    1.015
    0
    0
    zelfstandige
    JA uhhhh ninet .............. ga een koe vangen ;) ;) :)

@ Claartje Misschien dat ik verkeerd ben overgekomen al wat dan niet de intensie was .
    Ik moet zeggen dat jij een van de weinige bent die alles tegen elkaar afweegt en dan ook op zoek gaat naar informatie ipv achtenloos mee doet omdat de maatschappij mensen op die manier in het gareel houd ( bedoel ik niets raars mee hoor ben nou eenmaal absoluut geen hokjes type)
    Jou eigen visie en mening zorgen er dan voor dat jij als ouder voor jullie kind een beslissing neemt en hoe een ander die vind doet er zeker niet toe. Jij kijtk dus verder dan je neus lang is en dat vind ik nou goed.

Ik vind gewoon niet dat je een vacinatie van een dier met die van een kind kan vergelijken maar daar verschillen wij dan in van mening en that's ok.

@ Anabella gestoord mens die je bent ;) :) wilde je ook even aan mijn doekje ruiken dan? Enneeeeeeee ga jij dan een paard vangen?

xxx jet

8. Claartje79

Claartje79 Fanatiek lid

17 aug 2006
    4.862
    1
    0
    huismuts
    Groningen
    het blijft om de gezondheid van je kindje gaan, dus lees ik me graag in voordat ik iets wel of niet doe of vind. vind het een interessant topic, omdat ik heel eerlijk gezegd ook nog niet echt bij stil gestaan heb. dit wordt ons eerste kindje en het is nog onwijs pril, dus dan denk je nog niet over die dingen na, maar het zijn wel heel belangrijke dingen! denk aan de DES dochters van nu. dat gaat ook over een medicijn waarvan men aanvankelijk dacht dat het alleen maar goed voor de gezondheid was en het tegendeel is vies gebleken.

9. moeders

moeders Lid

14 feb 2007
    54
    0
    0
    Jet75 kan je me hier nog antwoord op geven. Ben echt benieuwd en geintereseerd.

groet,
    moeders

10. jet75

jet75 Fanatiek lid

14 jul 2006
    1.015
    0
    0
    zelfstandige
    moeders ik zou eens op de site van NVKP gaan kijken en je daar eens laten informeren en verder even googlen en je krijgt ook info.

Ik wil even laten weten dat als er geen ernstige tot heftige reacties bestonden deze verenigingen ook niet zouden bestaan met een aanzienlijke lijst van leden.

11. smoekie

smoekie VIP lid

7 mrt 2006
    5.543
    1
    0
    tis dan ook een vereniging, en niet iedereen is te spreken over deze vereniging... :(

http://www.kennislink.nl/web/show?id=127102

Over de BMR doen volgens Van der Zeijst al jaren spookverhalen de ronde. 'Er zou een verband bestaan tussen mazelen en autisme, maar degelijk wetenschappelijk onderzoek heeft die hypothese volledig onderuit gehaald. Recentelijk is de zaak nog eens grondig bestudeerd door de Wetenschapswinkel Groningen, nota bene in samenspraak met de NVKP. Weer geen verband gevonden. Maar in het openbaar blijven NVKP-woordvoerders er maar toespelingen op maken.' Christina Vandenbroucke-Grauls: 'Dat is het vervelende, hè, goed wetenschappelijk onderzoek overtuigt ze niet. Dan heb je eigenlijk geen basis voor een volwassen gedachtewisseling.'

12. jet75

jet75 Fanatiek lid

14 jul 2006
    1.015
    0
    0
    zelfstandige
    Smoekie deze verhalen doen zich ook de ronde bij het AMC heeft dus niets met de vereniging te maken , is mij daar ook verteld door een arts dat de BMR heftige bij reacties kunnen veroorzaken dus ik bedoel maar.

\

13. Ninetje

Ninetje Fanatiek lid

8 jul 2006
    2.868
    0
    0
    Een koe vangen Jetteke?

Ben me daar gek!

Wel eens gehoord van de gekke koeienziekte?

Heb ik me nog niet voor laten enten hoor!

Ga jij maar lekker (randjes) fietsen!

14. Ready

Ready Actief lid

31 okt 2006
    265
    0
    0
    http://www.vaccineinformation.org/concern.asp

Als mensen toch op zoek moeten gaan naar info, moeten ze wel beide kanten van het verhaal lezen. Hier worden wetenschappelijke publicaties op genoemd die in peer reviewed tijdschriften zijn gepubliceerd. Jammer dat die voor "de normale mens" niet zo makkelijk op te vragen zijn.

Dat cocktailvaccinaties gegeven worden heeft onder andere met de kosten voor vaccinatie te maken, maar ook met het feit dat de meeste mensen die hun kinderen wel willen laten enten (en "de meeste" mensen doen dat nog steeds en hebben dan ook "de macht") niet elke 2 weken naar de dokter willen voor een prikje. Het is wel bekend dat het de risico's van enten niet dramatisch vergroten, maar een klein extra risico is er natuurlijk wel. (kan ff geen (voor mij) betrouwbare link vinden voor degene die erom vroeg)

Terecht of niet, het grootste deel van de mensen haalt een extra gevoel van veiligheid uit inentingen en wil ze daarom ook. Voorbeeld is de inenting tegen hersenvliesonsteking die nu in het vaccinatieprogramma is opgenomen. Wordt niet ondersteund door (de meerderheid) van wetenschappers omdat het maar tegen een bepaald aantal vormen van hersenvliesonsteking helpt en dus veel beter (en kosteneffectiever, want dat speelt zeker altijd een rol) gegeven kan worden als de ziekte eenmaal is uitgebroken. Maar het grootste deel van Nederland WIL het, dus geeft de regering toe.

Waarom mensen niet willen luisteren naar de negatieve kanten van enting, heeft waarschijnlijk niets met het verhaal zelf te maken, maar met dat je het gevoel van veiligheid dat de inentingen geven van hun afneemt. En dat willen mensen niet horen! Daar kun je je heel kwaad over maken, maar voor de meerderheid van de mensen werkt dat nu eenmaal zo.

De roker wil ook niet horen dat hij GEMIDDELD 10 jaar eerder zal sterven dan de niet roker, maar houdt zich vast aan het verhaal van opa van 100 die zijn hele leven kettingroker was. Totdat hij/zij zelf gestopt is/longkanker heeft, dan wordt hij/zij de fanatiekste tegenstander.

Voor mij blijft dat de voordelen van vaccinatie op grote schaal voor de meeste ziekten opwegen tegen de nadelen. Daarom zal ik mijn kind laten inenten. MAAR als jouw kind een heel vervelende ervaring heeft met enten, is dat natuurlijk ZW**R KL*TEN!

15. moeders

moeders Lid

14 feb 2007
    54
    0
    0
    Wat mij een beetje stoort in deze hele discussie is dat als je aangeeft het RVP programma te volgen je dan gelijk een stempel op krijgt van naief en niet kritisch, niet open minded en ga zo maar door. Men gaat er gelijk van uit dat mensen er niet over hebben na gedacht en in de informatie die het RIVM geeft trappen. Mensen, het kan ook heel goed dat je je zelf heel goed informeert, van verschillende kanten, voor- tegenstanders, wel en niet prikkers, mensen die half prikken en mensen die alles prikken en dan tot de conclusie komen dat het programma wat de RVP aanbiedt, of inenting programma's die in andere landen worden aangeboden zo gek nog niet zijn en in hun geval dus de beste methode lijkt. En als er dan reacties worden neergezet waarom mensen die keuze hebben gemaakt worden die van tafel geveegd omdat ze niet kritisch genoeg zouden zijn. Als we nou over en weer eens zouden lezen wat de ander schrijft en het dan eventueel voor je zelf op een weegschaal legt en je laat informeren door de verschillende kanten, dan kan je denk ik een conclusie nemen die gebaseerd is op een eerlijke afweging.
    Verder blijf ik het een interessante discussie vinden. Ben nog steeds aan het uitzoeken hoe het zit met de voor en nadelen het geven van inentingen in cocktails, maar heb nog geen goed argument gevonden om de inentingen apart te geven. Maar goed we blijven zoeken.
    Groet,

moeders

16. smoekie

smoekie VIP lid

7 mrt 2006
    5.543
    1
    0
    ik blijf er vooralsnog alleen maar voordelen inzien het het risico's op bepaalde ziekte's daarmee te minimaliseren...

elke ding waar je het over hebt hebt voor en tegenstanders zo ook in de medische wetenschap, wetenschappers halen elkaar te kust en te keur onderuit omdat ze elkaar mening niet delen, en tja wij moeten daarin zelf bepalen welke "wetenschapper' we geloven...

de 1 gelooft dus de wetenschapper die laat zien dat het vaccineren bijna de ergste kinderziektes heeft uitgeband...

en de ander gelooft weer iets anders.....

gelukkig staat het ons allen vrij om dat te kiezen wat het beste bij je past, en waarvan jij denkt dat het goed is... :D

17. smoekie

smoekie VIP lid

7 mrt 2006
    5.543
    1
    0

volgens mij heb je het artikel niet goed gelezen Jet,

De Rijksinspectie voor de Gezondheidzorg maakt zich zorgen. De Nederlandse kinderen behoren tot de best gevaccineerde ter wereld, maar hoe lang smaken we dat genoegen nog?

Onder zuigelingen is de vaccinatiegraad tussen 1998 en 2002 met 0,7 procent gedaald. Met fundamentalistisch-christelijke groeperingen heeft dat niets te maken, melden de consultatiebureaus. Allochtone ouders valt al helemaal niets te verwijten - die komen juist massaal opdraven. Het zijn de hoger geschoolde ouders uit welvarende stadsdelen en vinexgebieden die dwarsliggen. Hun argumenten lopen uiteen, maar ze vinden elkaar in de veronderstelling dat vaccineren au fond meer kwaad dan goed doet.

'Onrustbarend', oordeelt de inspectie. 'Het rijksvaccinatieprogramma is van levensbelang. (-) Deze ouders brengen niet alleen de veiligheid van hun eigen kinderen, maar ook die van anderen in gevaar.'

en dan zegt Mevr. Christina Vandenbroucke-Grauls, hoogleraar Medische microbiologie en hoofd van de gelijknamige AMC-afdeling, dat deze constatering Christina Vandenbroucke-Grauls, hoogleraar Medische microbiologie en hoofd van de gelijknamige AMC-afdeling, uit het hart hart gegrepen is.

;)

en tja dat vaccinatie's heftige reactie's kunnen veroorzaken is ook bekend, er is ook niemand die dat ontkent....maar dat is met alle medicatie zo....ook met antibiotica kuren e.d. heb je altijd bepaalde risico's (bijwerkingen) het hoeft niet te gebeuren maar de kans OP is er, en tja in hoeveel van de gevallen gebeurt het?

zo is het ook met het vaccineren, dus hoe je het went of keert het is de voordelen tegen de (eventuele) nadelen afwegen...en dat sommige er op reageren is ook niet zo vreemd er wordt toch ook altijd verteld na vaccinatie's dat je kind (goed) ziek kan worden, en waar je mee moet opletten als het gebeurt en wat je moet doen in welke gevallen...

:D

18. Jessica24

Jessica24 Fanatiek lid

4 okt 2006
    2.486
    0
    0
    huisvrouw /moeder en ff tussendoor studeren....
    Spijkenisse
    Jeeeeeeeeeeeee wat een discussies allemaal zeg :rolleyes:
    Het ging erom wel of niet laten inenten.....
    Maar sommige komen met lappen stof :confused: nogmaals iedereen moet zelf weten of ze hun kind(eren) laten inenten.
    Nou weten we het wel :x

jessica

19. moeders

moeders Lid

14 feb 2007
    54
    0
    0
    Als je de eerste post van deze topic leest gaat het er niet om over wel of niet inenten, maar dat er blijkbaar mensen zijn die beweren dat vaccinaties zo gevaarlijk is dat het bijna niet verantwoord is dat er gevaccineerd wordt. Daar gaat de hele discussie over. En als mensen dat beweren is het goed om eens te kijken of het wel allemaal klopt wat ze schrijven. Want mensen bang maken is heel makkelijk, maar blijkbaar is het heel moeilijk om een op gecontroleerde feiten gefundeerde mening te vormen. Dit blijkt wel uit het feit dat mensen weigeren antwoorden te geven op vragen die hier worden gesteld en niet inhoudelijk in te gaan op de gegeven tegenargumenten maar alleen maar hun eigen verhalen blijven herhalen.

Groet,

moeders

20. smoekie

smoekie VIP lid

7 mrt 2006
    5.543
    1
    0
    tja moeders het is voor sommige ook zo moeilijk af en toe om recht to the point antwoord te geven..op mijn vraag waarom men dan dacht dat de kinderziektes zoals bof-difterie etc etc er niet meer zijn wordt er overheen gepraat of een stuk tekst geknipt en geplakt... :(

Deel Deze Pagina