Dit bedoel ik nou dus; *moeksie; je zou eens de posts moeten doorlezen, ik heb je wel degelijk antwoord gegeven op de vraag waarom het niet meer voorkomt, check de statistieken maar, dan vind je direct het antwoord, wel meer dan eens vermoed ik... *over intelligentie is door één van jullie twee een post gezet, dus ik haak er alleen even op terug.. * over hh gesproken, andere dan rivm sites heb ik nauwelijks gezien.. * de linken die je van mij hebt gehad betreft niet zozeer tegenstanders maar mensen die uit eigen ervaring op onderzoek zijn gegaan, hieronder vallen diverse professoren, medici, klokkenluiders, ouders, enz. *Bovendien zijn de getrokken conclusies omtrent vaccineren gebasseerd op de onderzoeken uit de pharmaceutische/medische industrie zelf.. en daar ga je totaal aan voorbij... * Tevens is het algemeen bekent dat CB artsen niet of nauwelijks meldingen doorgeven en váák afdoen als 'toeval'.. * je zou kunnen zeggen dat de 'tegenstanders' ook een 'industrie' betreft, maar helaas gaat die vlieger niet of nauwelijks op omdat a. alle beschikbare subsidies daar niet terecht komen en b. natuurlijke middelen, w.o. vitamines, mineralen enz. niet te patenderen zijn en chemische (pharmaceutische industrie) wel, en juist aan die chemische middelen wordt zo grof verdient.. omdat ze te patenderen zijn.. duh.. die verdraaiing slaat kant nog wal.. en kan pas inzichtelijk gemaakt worden als je je verder erin verdiept, maar dat zie ik jullie niet doen.. * Ik was niet weg, heb de hele discussie op een afstandje gevolgt maar kon me nu even niet meer inhouden dus zodoende.. en wederom zal ik me weer op gepaste afstand terug trekken.. afsluitend met de volgende woorden; Wellicht ken je het spreekwoord; 'Men wordt door schade en schande wijs' De schade van heb ik ervaren en hier wordt je min of meer al aan de schandpaal genageld... dus ik zal maar wijs zijn én blijven.. Wellicht komt er ooit een dag dat je zegt, shit nu moet ik toch maar eens gaan kijken hoe het daadwerkelijk allemaal zit en reilt en zeilt.. en dan kom je erachter dat zowel Jet als ik echt niet met halve waarheden strooien... of ons bedienen van 'nutteloos gekwaak'.. maar dat zal de tijd leren.. Alaaf...
Oh enne Elmo; je hebt helemaal gelijk.. thanks.. en moeders, ik had graag een 'open' discussie gezien, maar dat is blijkbaar niet mogelijk... wellicht moet je jezelf eens gaan afvragen hoe dat dan komt...
@Jet, als ik jullie was zou ik er ook voor kiezen om niet meer in te laten enten! Jij weet dat je zoon er ziek van wordt. En lijkt mij dat dat voldoende argument is om niet te enten. En er zitten idd wel een positieve kant aan deze discussie, want het is niet verkeerd om na te denken over wat je wel en niet doet met je kind. Ik ben allerter geweest na de enting, ik heb navraag gedaan bij kinderarts over waar ik op moet letten en tot wanneer ik allert moet blijven. Hij ontkende niet dat er nadelen zitten aan het inenten, maar voor Sam zou het "gevaarlijker" zijn om niet te enten. Wat ik jammer vind aan deze discussie is dat het een welles nietes spelletje is geworden waarbij mensen toch persoonlijk aangevallen worden op de keuzes die zijn maken. Er is te veel informatie gegeven, waardoor er mensen afhaken met lezen. En ik ben wel degelijk van mening dat mensen idd zelf moeten kiezen en niet alles opgedrongen moeten krijgen. Want je kind opvoeden mag je niet alleen, je moet van alles, en je mag een heleboel niet (alleen al het consultatiebureau wat "verplicht" is). Vraag je gewoon af bij de dingen die je kiest (moet kiezen) voor je kind "waarom wel of waarom niet". Ik denk niet dat dit topic is geopend om iedereen nee tegen enten te laten zeggen maar ook om mensen bewust te maken waar ze ja tegen zeggen.
phoe Daphne, wat kan jij de dingen goed verwoorden zeg. ook ik heb,na het verhaal van Jet , beter op Lara gelet, en goed aan de arts gevraagd wat ik kon verwachten
Mijn argumentatie is gebaseerd op feiten zoals ik al eerder beschreef. Ik hoef de documentatie die ik hier thuis heb liggen waarin zwart op wit staat dat onze zoon een allergische reactie op de vacinatie heeft jou niet te overleggen. Jij bent een van die mensen die continu alle argumenten tegen willens en wetens in probeerd te refuteren, prima moet jij weten maar komt het dan daadwerkelijk niet in je op dat er mensen zijn die deze argumenten niet uit de duim zuigen? Ik vraag me dan af als jou kind ziek word en een arts vermeld wat de oorzaak kan zijn , zeg je dan ook kun je dat onderbouwen ? Ik herhaal hier immers echter alleen maar wat een deskundige geneeskundige mij en mijn man hebben verteld. Denk je nou werkelijk een miljoenen industrie al dan niet een miljarden dat die hun ongelijk gaan toegeven? Wake up and smell the coffee. Kijk eens naar de vele medische missers die in ziekenhuizen worden gemaakt en waar de slachtoffers geen erkenning voor krijgen? Als men dat namelijk zou doen wil niemand zich meer laten helpen door een arts in desbetreffend ziekenhuis en word er een massa hysterie veroorzaakt nee daar zit de maatschappij op te wachten. Ik zeg niemand wat hij of zij moeten doen met betrekking tot vacineren, ik vertel hier alleen maar mijn verhaal . En wie weet hebben andere moeders er iets aan in de toekomst. En dat is wat er nou al die tijd word geroepen iedereen moet het voor zich zelf weten maar respecteer elkanders keuze en probeer niet altijd een ander te overreden .
Hihihi, ik quote mezelf even, hoor....ik ben benieuwd wat jullie van hiervan vinden. Ik had het dus al eerder geplaatst, maar er is volledig langs gegaan.
Precies Renate en daar lopen er ook duizenden van rond die een allergische reactie hebben op deze geneesmiddelen dus waarom niet bij kinderen na een vaccinatie? Ik bedoel ik ben allergisch voor clamoxille als ik dat in neem word ik dood ziek ipv dat het mij zou moeten helpen bij een genezing. Je slaat de spijker voor mij op zijn kop meis
Jet je hebt het mss al verteld, maar mag ik vragen wat je nu gaat doen met het kindje waar je nu zwanger van bent, want ik kan me voorstellen dat als jij straks een gezond kindje krijgt, dat je geen zin hebt in vaccineren maar als je geen zin hebt om hier op te antwoorden, dan begrijp ik dat ook, even goede vrienden of je mag me het antwoord pb-en.
Ja, slim ben ik, he? (Aangezien de opleidingsniveau's erbij werden gehaald...ik heb HBO en HBO+, hahaha. Maar waarom werden die er eigenlijk bijgehaald?) Ik heb by the way nooit antwoord gegeven op de vraag: zou jij je kindje in laten enten? Mijn antwoord is: JA! Absoluut.
Idd, de enige reden wat mij betreft, is een bewustmakende.. Simpelweg omdat je (iig door mij gepostte 'lappen' tekst) normaliter dus helemaal niet op de hoogte bent van hoe de vork in de steel zit.. Ik was dat iig niet voordat ik met V-schade werd geconfronteerd... En ik deel alleen de informatie waar ik ben tegen aangelopen.. en de kennis die ik in de loop van de tijd heb opgedaan.. er is hier nooit iemand geweest die heeft gezegd dat je je kind niet moet vaccineren, wel; weet waaraan je begint, weet wat de risico's zijn, weet dat de risico's nagenoeg niet controleerbaar of zichtbaar zijn, enz enz.. En net wat Jet ook zegt hierboven; je denkt toch zeker niet dat dat allemaal uit wie dan ook z'n duim is gezogen? Ik kan me heel goed voorstellen dat al die informatie een shock reactie teweegbrengt, maar dat wil nog niet zeggen dat het niet zo is.. Wat een ieder doet moet ie zelf weten, maar als ik informatie heb of over informatie beschik die voor een hoop moeders en/of aanstaande moeders belangrijk kan zijn, zal ik het niet nalaten om het te delen... wat je dr mee doet moet je zelf weten.. Maar een gewaarschuuwd mens telt voor twee.. En betreffende Renates copy/paste/quote; ik ben allergisch voor penicilline en reageert mijn lichaam blijkbaar niet adequaat op de pil; dus ook die slik ik niet meer...hormonenbende, ben geen paracetamol slikker of van die grote roze dingen, hoe heten ze ook al weer, die paracetamol met antibiotica.. Pijn in je lichaam is een signaal en heeft een duidelijke functie en een oorzaak.. je kan alles wel wegdrukken, onderdrukken, pilletje hier, poedertje daar... en waar ben je dan op een gegeven moment? Ben je dan nog wel instaat om daadwerkelijk je lichaam te voelen? Om te voelen wat van jouw is en wat niet? Ik ben daar idd geen voorstander van en ik heb me altijd geinteresseerd in natuurlijke geneeswijzen omdat ik ervan overtuigd ben dat wij niet voor niets een lichaam met een ontzettend ingenieus immuumsysteem hebben, intuitie (wat ze tot op de dag van vandaag nog steeds niet kunnen nabootsen), en de volledige verantwoordelijk zouden moeten nemen voor ons lichaam, onze geest en onze ziel.. De laatste 100 jaar wordt dat heel makkelijk uit handen genomen door de 'medische wetenschap' en ook zo 'verkocht', persoonlijk vind ik dat een zorgelijke ontwikkeling... voor alles een pilletje.. Dat ons zorgsysteem en gezondheid wordt bepaald op 'hoevaak' we de dokter bezoeken... (beter was; hoe weinig we de artsen opzoeken, toch?) Nog een afsluitende anekdote; Tandartsen gebruikten vroeger amalgaam met kwikzilver, in de volksmond heette dit; Kwakzalver....
@ Missmac Zoals jij moeten er meer zijn. dat signaal had ik allang tussen jou regels door begrepen ook jij hebt nimmer gezegd iedereen nee tegen vaccinaties, maar er blijven mensen die dat anders zien en dat is zo jammer dat deze teksten en jou woorden dan verkeerd worden geintepeteerd. xxx jet
Ik lig hier helemaal dubbel; dat zogenaamd hoogopgeleide mensen beter weten wat met hun kind en hun lichaam gebeurd en afspeelt.. ik vind het wel grappig ik vind juist altijd de hoog opgeleide mensen moeilijk doen (laten zich niet vertellen wat ze moeten doen dus doen ze maar dwars) en denken zelf ALTIJD dat ze het beter weten... Dat van Jet kan ik begrijpen ze heeft een duidelijk ervaring en is gebleken uit test dat HAAR zoontje er niet tegen kan maar dat is nu eenmaal niet het geval bij de meeste kindjes (anders vielen ze wel met bosjes neer) ZO'N reden kan ik begrijpen maar zo van; ze hebben natuurlijk afweerstoffen vind ik zo'n bull verhaal want NIEMAND ook geen baby heeft afstoffen tegen bepaalde ziektes waar ze voor ge-ent worden. Zeg dan gewoon eerlijk dat het je eigen angst is dat je daarom je kind niet ent, dat je bang bent voor een allergische reactie dat je het alleen DAAROM niet doet want voor de rest zie ik geen nuttige echte reden om niet te enten..
@mis mac; toch krijg ik bij jou het gevoel dat je vaccineren "onzin" vindt. dat ons eigen immuunsysteem datgene kan genezen wat een vaccinatie had kan voorkomen. en dat kan ik niet met je eens zijn. wat ik meteen geloof is dat er kinderen allergisch reageren op vaccinatie en dat zij daarom niet of aangepast gevaccineerd moeten worden. maar dat je de hele tijd blijft zeggen dat er vaccinaties zijn uitgevonden om er rijk aan te worden en dat artsen daar graag aan meewerken dat stuit me ontzettend tegen de borst. men gaat niet kinderen inenten of volwassenen onderzoek opleggen met het oog op dat die ziek worden zodat de artsen hun kunnen behandelen en daar dan geld aan verdienen, dat weiger ik pertinent te geloven dat de overheid, en artsen de ouders te weinig inlichten over de gevolgen is een zeer kwalijke zaak. doch vroeger wilden mensen deze info niet, zagen ze het wel als het zo ver was. maar nu is er internet en iedereen zoekt zelf info ik denk dat organisaties zich daar beter hard voor zouden maken en minder over hoe ze ouders zover krijgen dat ze niet meer willen vaccineren, want of je het wilt of niet, dan gaan we terug naar die goede oude tijd waar er de ene epidemie na de andere uitbrak, en destijds hadden al die mensen ook niks aan hun afweersysteem, en aan de paracetamol heeft het niet gelegen want die hadden ze toen nog niet voor ieder wiswasje in la liggen