Nou ik veeg mijn reet ermee af al die verhalen van stel je nou eens dit of dat poehee, verdiep je eens in een ander ipv altijd maar je gelijk te willen halen.
Ja sorry hoor dat gekissebis over wie er nou gelijk heeft zonder dat er ook maar iemand over andermans ervaringen . Dus bij deze ik heb gelijk ( spreek uit ervaring) DUS LEKKER PUH
ik denk dat iedereen nu toch echt een beetje té oververhit reageert en dat vind ik toch best jammer. het is een interessant onderwerp om aan te snijden en denk ik best iets waar men over na mag denken, maar beide kanten hebben hun voordelen en nadelen en ik denk dat het een hele persoonlijke keuze is welke weg men in zal slaan. uiteindelijk doen we het allemaal met het doen: een gezond kindje! de vaccins zijn misschien niet de beste die er zouden moeten zijn, maar ben je zonder beter af? die rvaag zou beter egsteld kunnen worden denk ik. @mismac1973: financien zijn zeker een grote issue in de wereld van medicijnen en gezondheid, maar dan over het algemeen de ándere kant op: emdicijnen die werken worden níet op de martk gebracht omdat er te weinig mensen zijn die aan een bepaalde ziekte lijden (daar heb ik dan persoonlijk weer ervaring mee!). Maar het gaat er bij mij niet in dat de wereld willens en wetend dodelijke injecties, zoals jij ze indirect noemt, blijft spuiten om het financieel gewin. als die theorie klopte zouden we nu geen overbevolking hebben, maar zou deze juist uitgedunt zijn. ik vind het fantastisch dat je mensen aan het denken zet, maar laat ze ook asjebleift in hun waarde als ze niet het zelfde denken als jij en ik vind dat je wel een erg depressieve kijk op de wereld hebt en dat is toch wel erg jammer.
pfff zeg komt geen einde aan hier, en daar doe ik ook nog eens een handje aan mee. Zat net staat (geen zin om te helemaal terug te halen tussen die lappen tekst) Als het misgaat met de inenting dat je dan denkt had ik maar. Ja dat kan je bij alles denken wat verkeerd gaat Had ik maar zo, had ik maar dit. Alles je alles van te voren kan weten was de wereld zo veel makkelijker geweest maar ook zo saai. Als een kind verongelukt op wat voor manier dan ook, ga je dan ook afvragen had ik maar er voor gezorgd dat me kind beter naar links en naar recht kon kijken voordat hij/zij overstak. laat iedereen in zijn/haar waarde en dring niks op. Zo zie ik het nu wel hierzo. Lappen tekst en voor mij zonder inhoud spijt me zeer. Als het allemaal zo slecht zou zijn waarom wordt het nog gedaan vraag ik me af. Als je goed de kranten leest mag je niks meer eten drinken ademen noem maar op. Maar we leven nog steeds op deze wereld. Ach ik praat weer raak zonde van me energie eigelijk. Misschien is dat ook wel schadelijk. Ben er klaar mee
Ik ga onze kinderen wel laten inenten, ik vind het een beetje new age en hippie achtig om dat niet te doen (en ik ben te nuchter en simpel daarvoor) Je kind zal maar sterven door iets waar het gewoon een vaccin tegen gehad zou kunnen hebben (dat zou ik mezelf nooit vergeven) (HEEL wat anders dan een autoongeluk of dergelijk want DAAR heb je GEEN grip op) Ten slotte breng je andere kinderen ook in gevaar door niet te enten
[/quote:2muhmcom] op een verkeerde enting heb je ook geen grip, op geen inenting nemen en dat gaat verkeerd heb je ook geen grip
Je gaat ervan uit dat je het meeste doet voor je kind, anders doe je gewoon helemaal niets... Ik zou later geen niet ge-ente kinderen bij mijn kinderen willen hebben. Tuurlijk kan een enting verkeerd vallen, mijn hond is ook doodziek geweest na de zijne maar mensen die hun kinderen niet willen enten nemen alleen de negatieve verhalen mee terwijl er VEEL MEER positieve verhalen zijn (alleen hoor je die nooit) Het percentage wat misgaat bij enten is aanzienlijk lager als het percentage wat misgaat als je niet ent (en wat JOUW kind allemaal veroorzaakt bij andere kindjes) En antistoffen voor kinkhoest e.d. worden niet aangemaakt bij baby's dus dat is ook alweer zo'n fabel. Ik zag net trouwens ook iets over homeopaten dat "artsen" zouden zijn, gelukkig niet waar want waar ging de wereld dan heen (ala Silvia Millecam? en andere mensen die geen medicijnen wilden maar liever doodgaan?) Ik ben zelf een voorstander van homeopathie maar altijd als BEGELEIDING van een arts niets meer... een ECHTE homeopaat zal nooit anders beweren.
En als je kind nu word gebeten door een hond,dan is het toch een fijne gedachten dat hij of zei daar al voor is ingeent?
het is een feit dat de meeste kleine kinderen de entingen krijgen voor bepaalde dingen. en de ouders kiezen er zelf voor of ze het kind de entingen wel of niet geven. laaat daarbij iedereen in zijn/haar waarde. iedereen heeft een andere mening en die mag gezegd worden accepteer het dan ook niet iedereen denkt of doet hetzelfde. over de tetanus spuit het is beter als je ingeent bent maar het helpt niet altijd. kijk naar mijn broertje is gegent en met 9 gebeten door een hond in zijn bovenarm grote littekens enz hebbenz e hem 2 tetanus suiten extra moeten geven enz dus het ligt ook aan de situatie!
ja weet ik maar het ligt aan de situatie ouders kiezen er zelf voor om de kinderen te enten ja of nee...mijn ouders hebben ons alle prikken gegeven (beide nergens last van ofzo) dus.......iedereen zijn eigen mening en gedachte erover