wie heeft er tips voor leuke kleding als je borstvoeding geeft. Ik heb een hernia en houd dus graag een warme rug. Daarvoor heb ik 3 vesten gekocht die ik op een spijkerbroek of rokjes draag met (veelal) nog zwangerschapsshirts. (die zijn wat langer, en dat moet ook want door de bv kruipen mijn gewone shirts zo omhoog). Maar ik wil voor het nieuwe seizoen wel eea aanschaffen...maar wat? Borstvoedingsshirts heb ik al wel eens aangehad maar dat vond ik niet fijn zitten. Kortom, vertel! wat dragen jullie zoal want ik ben een beetje de "leuke" weg kwijt.
Ik draag altijd spaghettihemdjes onder mijn kleding zodat mijn rug altijd warm blijft. Verder heb ik eigenlijk gewoon mijn normale kleding weer aan, dus gewoon een truitje/rok, tuniek/jurk en legging. Ik ben geen fan van hele hoge halslijnen dus ik kan mijn borsten er gewoon uitfloepen en Kyra aanleggen. Mocht Kyra echt hoognodig nog in het openbaar willen drinken (komt eigenlijk niet voor), dan kan ik mijn truitje omhoog schuiven om discreet aan te leggen en doordat ik een spaghettihemdje draag blijft mijn rug lekker warm.
hoe doe jij dat dan met die tuniek/jurk en legging. Gewoon tuniek omhoog schuiven?? of schuif je dat juist naar beneden ónder je borst? En dat spaghettihemdje, dan heb je dus iets met een lange mouw er overheen, hoe frummel je dan dat bandje naar beneden? (klinkt mss allemaal een beetje suffig....ik heb al eea geprobeerd maar het gaat zo onhandig!, heb ook geen vriendin of zo die voeding geeft zodat ik t even kan vragen)
Ik schuif heel het zootje onder mijn borst. Doordat de spaghettihemdjes van stretchmateriaal zijn en niet van puur katoen rekken ze goed mee en hoef ik dus ook niet met de bandjes te friemelen. De bandjes rekken wel ietsjes uit, maar niet zodanig dat ze niet meer met goed fatsoen te dragen zijn.En doordat de haslijnen van de tuniekjes die ik heb ook niet heel hoog zijn kan ik die ook gewoon naar beneden schuiven. Ik heb wel een paar dingen die ik echt niet naar beneden geschoven krijg (jurkje met een strakke col bijvoorbeeld) en die doe ik wel naar boven, maar omdat ik dan het hemdje naar beneden schuif is het nog steeds lekker warm.
Ik draag mijn gewone kleding. En dat schuif ik omhoog... en ik draag nu nog van die zwangerschap buikbanden zodat ik ook met shirt omhoog lekker warme rug heb! Vind ik handig.
Je moet met spaghetti hemdjes wel even opletten dat ook de bandjes goed meerekken. k heb er 2 die dat niet doen en dan zit je nog te hannesen met dat hemdje omdat het niet ver genoeg naar beneden gaat. De Hema heeft over het algemeen wel fijne hemdjes. Wat ik heel fijn vond om te dragen was een hemdje met een shirt met lange mouwen erover en dan eventueel een bloesje of een vest. Ik ben nu eenmaal een verschrikkelijke koukleum... Geen tunieken of truien want dat moet je dan helemaal oprollen naar boven en dat valt dan tijdens het voeden steeds naar beneden (of je zit met zo'n dikke frot onder je kin) en dan had ik weer een boos meisje omdat ze niks kon zien...
aha, dus dan is gewoon je borst in zijn geheel bloot zeg maar. Duidelijk! Dus tops met spaghettibandjes : ) Nou dat moet iig wel lukken. bluesky....euhm bloesje? alle knoopjes open, of omhoog schuiven? en dan nog wat....ik kan mijn oude bloesjes niet meer aan door het voeden heb ik grote (.) (.) gekregen. Maatje groter aanschaffen waarschijnlijk
Hier ook een fan van hempjes met dunne bandjes! Als ik echt wegga, dan doe ik vaak wel tactische kleding aan om in te voeden. Zodat dus niet mijn hele borst bloot is. Mij maakt het niet zoveel uit, maar sommige vinden het minder als je zo zit te voeden (begrijp nog steeds niet waarom..maargoed). Ik heb ook altijd een hydrofiel mee. Stijn moet tussendoor nog wel eens een fikse boer laten. Dan doe ik de hydrofiel over mijn "blote" borst, kind erop, boeren, hydrofiel opzij en drinken maar. Misschien nog een goede tip voor je. Elmo
Ik heb laatst trouwens bij Miss Etam een heel leuk stretsh blousje gekocht. Die rekt dus mooi mee met de boobies. Door 2 touwtjes kan je hem wel onder je borsten tailleren! Heel leuk ding, donker paars. Elmo
Wat ik in die tijd deed (helaas verleden tijd) was 2 topjes met spaghettiebandjes over elkaar. De een omhoog en de ander naar beneden, zodat je borst tussen die 2 zat en je dus geen koude rug had. Kan ik namelijk ook niet tegen. Vaak droeg iker een vestje overheen of zo. Kan ook als het al wat warmer weer is. Ik had idd ook altijd een hydrifiel mee tegen de druppels. Luca was nogal een knoeierd. Maar doordat je het ene hemdje, omhoog had tijdens voeden, kwamen de vlekken ook weer op de onderste, niet zichtbare terecht. Ik hoop dat je er wat aan hebt!
Meestal maakte ik mijn bloesje open. Vooral als het een wat strakker bloesje is, anders zit dat helemaal niet lekker, boven je borsten. En dan zijn drukknoopjes toch wel het makkelijkst!
Hier ook een hemdje met spagettie bandjes. En daarover vaak een vest zodat ik die makkelijk open kan doen. Ik doe wel altijd een stuk hydrofiel eronder vouwen (tussen de borst en het naar beneden geschoven hemdje), anders kruipt het weer omhoog en Jacob wil nog wel eens wat uit zn mondhoek lekken tijdens het drinken.
Oh dit klinkt slim! Ik heb wat voedingsdingen van de HEMA, maar die vind ik niet handig. Ik heb laatst twee shirtjes gelocht van BOOB (Boob) en die zijn heel mooi en praktisch (kijk even op de site voor hun 'schuifsysteem', maar daar betaal je dan ook de hoofdprijs voor (en met 40 a 50 euro per shirt, kan ik me er niet veel veroorloven!). Spaghettitopjes kun je overal wel op de kop tikken voor weinig, dus ik ga dit zeker doen. Net als Elmo maakt het mij zelf niet zo uit hoe 'bloot' ik erbijzit, maar ja, sommige mensen weten echt niet waar ze kijken moeten , dus ik wil er toch wel rekening mee houden.
ja ik vind t zelf niet zozeer vervelend met een blote borst, maar weet idd ook dat er mensen zijn die het wel heel vervelend vinden om te zien. (stom eigenlijk maar daar hou ik dan wel weer rekening mee... : ( Goede tips allemaal meiden! Mijn budget is momenteel ook niet echt groot waardoor ik die dure shirts niet wil aanschaffen.
Hier eigenlijk geen nieuwe tips voor je ! Ik heb het altijd gedaan zoals al beschreven is, hemdje aan onder alle kleding, zodat je toch een beetje bedekt kan voeden. Ik schrijf deed omdat ik het met de jongste eigenlijk niet doe, ook pas een paar keer buiten de deur gevoed en dan dus gewoon hemdje naar beneden, bh ook naar beneden (gezien ik de voedings bh's vaarwel heb gezegt toen ik de oudste twee nog maar een paar voedingen gaf)/of borst omhoog, maar net hoe je het bekijkt. Wel legde ik dan dus een hydrofiel luier boven langs mijn borst tijdens het aanleggen en drinken enzo. Maar hier dus nooit speciale kleiding gekocht, altijd al mijn eigen kleding gedragen. Hoewel ik lekker soepele rekkende shirtjes of blousjes (hmm hoe schrijf je dat) toch wel het vaakst aan deed als ik ergens anders dan thuis moest voeden ! Liefs, Hanneke!
Ik droeg altijd shirts van boob. Die zitten heel comfortabel en hebben een heel handig systeem om discreet je borst te ontbloten. Onder die shirts droeg ik hemdjes van h&m, omdat ik ook een koukleum ben. Dat waren voedingshemdjes met spagettibandjes en dan heb je dus ook geen voedingsbeha nodig.
hier dezelfde tip als vash: voedingshemdjes van h&m, die heb ik aan ipv een voedingsbeha. ze verkopen ze per 2: 1 witte en 1 zwarte. truitjes doe ik omhoog, bloesjes open en jurkjes doe ik uit (dat kan omdat ik eigenlijk alleen nog 's avonds, 's nachts en 's ochtends thuis voed) ik heb ook een hekel aan een koude rug en met die h&m hemdjes blijft die altijd bedekt.
hoi, Kijk eens op positielingerie.nl en dan de borstvoedingstops. Echt ideaal!! en je hebt een warme rug. Groetjes