van baby naar kinderkamer

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door jessica507, 22 jun 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jessica507

jessica507 Actief lid

11 jan 2008
    421
    0
    0
    receptioniste
    omgeving roosendaal
    hoi meiden,

onze dochter word eind deze maand 9 maanden, binnenkort willen we gaan voor een tweede, maar ik vroeg me eigenlijk af tot hoelang ze in de babykamer slapen.........stel ik word binnen een paar maanden zwanger dan is mijn dochtertje nog geen 2 jaar als de 2e erbij komt, kan ik dan wel het kamertje van mijn dochtertje gebruiken voor de 2e??? en dan voor mijn dochtertje een peuterkamer kopen ofzo? bestaat zoiets eigenlijk wel :(...lol.....of slapen ze dan nog in het ledikantje??
    wie heeft hier ervaring mee????

alvast bedankt voor de antwoorden!!!!!!

-x-x-

2. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Ik hoor dat de meeste kindjes rond de 2e verjaardag overgaan van het ledikant naar een bed. Sommige kinderen blijven wat langer in het ledikant (en gaan dan direct naar een groot bed), andere juist iets eerder ivm broertjer zusjes en gaan eerst naar een peuterbed.

Wij gaan hier voor de 2e verjaardag een peuterbedje maken. Hij is bijna groot genoeg om het uit het ledikant te klimmen, dus wel tijd om over te gaan. Verder blijft de commode staan, die gebruiken we nog veel. En de klerenkast natuurlijk ook.

Ik zou in jou situatie geloof ik een peuterbedje en een kledingkast aanschaffen. En misschien een kleine commode. Dat is toch wel makkelijk om te verschonen. Maar dat kan misschien ook wel op bed/de vloer. Ander laag kastje.
    En dan de kleinste in het ledikant..

3. Almi

Almi Actief lid

30 mrt 2008
    356
    0
    0
    Gelderland
    Wat een goede vraag! Daar zat ik zelf ook al over na te denken ;) Wij willen binnenkort ook voor een tweede, dus als dat snel gaat is onze zoon 1,5...
    Ze hebben ook van die mooie groeibedden (oa ikea). Ik heb het idee dat zo'n klein mensje gewoon verdrinkt in een groot bed :p Ik denk wel dat ik dan een hekje langs de zijkant monteer, anders rolt ie er zo uit...
    Ik lees in ieder geval even mee voor nog meer tips :D

4. Angel1980

Angel1980 Niet meer actief

Wij hebben gekozen voor een tweede babykamer. Ik vond het te veel veranderingen in een keer voor Dominique als ze én een nieuw broertje kreeg én een nieuwe kamer. Dat leek ons echt te veel in een keer. En ik ben blij dat we hiervoor hebben gekozen, omdat kinderen echt moeten wennen aan een nieuwe situatie. Daarnaast is "haar" bed iets vertrouwds voor haar. Dat wilde we niet even vervangen. Ze slaapt nu nog heel fijn in haar ledikant. Eind dit jaar gaan we over naar een echt bed

5. jessica507

jessica507 Actief lid

11 jan 2008
    421
    0
    0
    receptioniste
    omgeving roosendaal
    @ angel, ik snap jullie oplossing.......maar zit je dan niet met het probleem dat je alsnog binnen een korte tijd moet overstappen naar een "grotere" kamer voor de oudste?? dus dan zit je toch met dubbele kosten???

en hoe zit dat dan met de commode?? moet een kind van 1.5 jaar ook nog op de commode verschoond worden?? ik hoop het niet onze meid is nu al ruim 8 kilo en 9 maanden, tegen de tijd dat ze 1.5 jaar is kan ik haar niet meer optillen op de commode voor te verschonen en ligt ze met haar benen en hoofd buiten het aankleedkussen.???..:).

6. dolphin

dolphin Fanatiek lid

1 mei 2007
    3.507
    0
    0
    op de veluwe
    wat een goede vraag zeg !
    Dat zet me eerlijk gezegd ook aan het denken.

Mijn zoontje is nu 1 jaar en bijna 4 maanden, maar heeft nog een volledig babykamertje incl ledikantje en commode, dus toch maar eens kijken naar een dreumesbedje.

7. Bluesky

Bluesky VIP lid

1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Wij hebben voor Jelle een nieuwe kamer gekocht. Gewoon een ladekast bij Ikea (de hemnes) om te gebruiken als commode en van dezelfde lijn de kledingkast. Daar kan hij voorlopig nog even mee vooruit. Jelle slaapt trouwens al een hele poos in een camping bed, hij wilde absoluut niet in het bedje slapen dat bij zijn kamer hoort... (raar kind) Ik vond Jelle echt nog te klein voor een peuterbedje, ook al is hij dan 2. Wij gaan straks meteen over naar een groot bed, scheelt ook weer in de kosten.

Jitte slaapt nu nog in de wieg bij ons op de kamer, maar gaat straks dus naar de babykamer.

8. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Ik verschoon mijn kleine van 22 maanden (en bijna 14 kg) nog steeds op de commode. Ok, het past niet goed meer op het aankleedkussen. Hij kan er van bil tot hoofd nog net op..Maar liggend de luier verschonen gaat gewoon sneller. Als we beneden zijn doen we het trouwens op de eettafel/vloer.
    Staand luiers aantrekken dat schiet niet op bij ons rennende ventje..

9. Angel1980

Angel1980 Niet meer actief

Ja, dat klopt. Maar dat was en is het wel waard. Je hoeft natuurlijk ook geen dure kamer te kopen voor de baby, dat kan al heel leuk zijn als je dat idd bij de Ikea koopt. Of investeren in een mooie wieg en na een paar maanden wel de baby in de kamer van je dochter en je dochter naar een nieuwe kamer. Dan is ze al gewent aan de nieuwe situatie en haar brusje.

En verder zullen we op zich haar kamer niet veel veranderen. Alleen het bed voorlopig. De commode gebruiken we nog omdat ze niet zindelijk is. Het is inderdaad passen en meten als ze erop ligt, maar dat gaat prima. Tegenwoordig kan je trouwens ook grote maten aankleedkussens kopen, speciaal voor peuters. Het tillen zal je lukken, daar ben je moeder voor ;)

10. jessica507

jessica507 Actief lid

11 jan 2008
    421
    0
    0
    receptioniste
    omgeving roosendaal
    zijn er nog meer mensen met deze ervaring???

11. appeltje

appeltje Niet meer actief

#11 appeltje, 26 jun 2009
    Laatst bewerkt door een moderator: 26 jun 2009
    Ja ik. Ik ben zwanger van nummer 2 en mijn zoon is op een week na 2 als deze geboren wordt. Hij krijgt een nieuwe kamer, want hij is wel toe aan een slagje stoerder ;) maar houden nog even zijn oude bed, die verhuist mee. Ik heb destijds een meegroeiledikant gekocht van 1.40 lang die je ook als peuter en kleuterbed kan gebruiken. Je kan 1 spijlenzijkant vervangen door een lagere plank. Daar kan je dan ook een bedhekje op monteren.

Klein broertje krijgt dan de babykamer van Kevin, maar dan met een kleiner ledikant. Die zetten we de eerste tijd naast ons bed (of een wiegje, daar ben ik nog niet uit), maar als hij in zijn eigen kamer gaat slapen dan in een ledikantje. Gewoon een wat goedkopere variant dit keer, van de Ikea (ca 100 euro). Tegen de tijd dat Kevin toe is aan een peuterbed (vaak wanneer het middagslaapje eruit gaat), dan krijgt hij een nieuw bed en kan zijn oude gotere bed weer dienst doen voor Klein Broertje als die uit zijn kleinere ledikant groeit. Die geven we dan weer een nieuw kleurtje en maken we de bijtplekken dicht (ik heb een houtmonster :p).

Wij hebben de babykamer destijds zo ingericht dat het geschikt is voor zowel een jongen als meisje, ook al wisten we dat we een jongen kregen. Maar juist om te kunnen 'doorschuiven' naar nummer 2. Daarom hoeven we er voor dit kindje vrijwel niets aan te doen.

12. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.085
    3.869
    113
    Bij ons zit er straks 23 maanden verschil tussen.
    We zijn 2 maanden geleden verhuisd, dus gelijk een goede gelegenheid om twee nieuwe kamertjes in te richten.
    De baby krijgt alle meubeltjes van ons dochtertje en voor ons dochtertje hebben we nieuwe meubeltjes bij Ikea gekocht. Ze slaapt nog wel in haar oude ledikant, want de baby komt voorlopig in een wieg bij ons op de kamer.

13. Vlinderbloem

Vlinderbloem VIP lid

27 mrt 2008
    8.128
    1.682
    113
    Wij hebben het precies zo gedaan.

Deel Deze Pagina