Ik weet niet wat er de laatste weken aan de hand is, maar mijn dochter slaapt tussen de middag steeds korter. Voorheen sliep ze zo'n 2 1/2 uur, de laatste 2 weken opeens nog maar 1,5 uur, eergisteren en gisteren krap een uur en vandaag bij het kdv heeft ze helemaal niet geslapen. Resultaat: om 17.00 uur hélemaal kapot en dus om 18.15 uur al in bed om te slapen. 's Middags als ze zo vroeg weer wakker wordt dan laat ik haar gewoon nog even liggen, maar op een gegeven moment (vaak na 5 tot 10 min.) begint ze te huilen. (als ze s ochtends wakker wordt dan huilt ze nooit). Geef haar dan vaak weer haar knuffel, muziekje aan, maar slapen ho maar. Op een gegeven moment haal ik haar dan maar uit bed want blijven huilen is ook niets. Haar wangen zijn knalrood van de slaap en gapen. Iemand herkenning en/ of tips? Alvast bedankt! Groetjes shampoo
Hier nu ook weer zo'n fase met het middagslaapje. Ik maak er niet zoveel van en probeer haar zoveel mogelijk in haar oude ritme te houden (dus niet om 18:00) weg te leggen 's avonds. Haar broer houdt haar meestal wel levendig. En anders ga ik bijvoorbeeld nog even met de kinderen de hond uitlaten oid. Meestal zijn deze fases hier na een week of twee weer achter de rug. Waar je nog even naar zou kunnen kijken is of ze misschien 's nachts niet te lang slaapt. Als ze bijvoorbeeld 's nachts van 19:00 tot 's ochtends 08:00 slaapt is het logisch dat ze geen 2 uur meer slaapt 's middags. Gaat ze echter om acht uur naar bed en komt ze er om zes uur weer uit denk ik echt dat het een fase is.
het zijn vaak fases. Mijn zoon heeft dit net weer gehad, ook niet slapen of heel kort. hij kan dit ook niet trekken nog en nu slaapt hij weer een gat in de dag. 's ochtends half 9 wakker ipv 6 uur en 's middags zomaar 3 uren of langer (maakt hem bij 3 uren dan wakker nu) maar hij kan ook zomaar weer niet willen slapen het zijn echt fases hier.
Ja shampoo daar zijn we weer haha! Hier idem. Ook steeds korter aan het slapen. Variërend van 3 kwartier tot 5 kwartier. Bij hoge uitzondering 1,5 uur. Het zou een fase kunnen zijn, maar het zou natuurlijk ook heel goed kunnen dat ze minder slaap nodig hebben omdat ze toch ouder worden en op gegeven moment helemaal ervan af gaan. Geen idee welke leeftijd dat gemiddeld is? Moet daar ook nog even niet aandenken haha.
Hé vruchtje!! Hihi, alwéér dezelfde dingen hè... Nou, ik hoop ook dat het een fase is want ik kan die tijd van dat middagslaapje nog even goed gebruiken voor wat poetswerk, koffie drinken en internetten
Wanneer gaat dat middagslaapje er eigenlijk af? Sommige kinderen slapen met 3 jaar toch nog tussen de middag?
mijn dochter gign ook rond die leeftijd sukkelen met der slaapjes en toen ze 2 was sliep ze niet meer overdag. daarvoor zo nu en dan maar max 1 uurtje. Als ze niet sliep smiddags lag ze er rond 7 uur al in maar sliep prima door tot de volgende dag. vond dat op zich geen probleem maar wel zwaar omdat ze toen net een broertje had bijgekregen
Sasha sliep met 14 maanden al niet meer overdag, wat ik ook deed, ze wilde echt niet! Blijkbaar had ze snachts al genoeg slaap, ze sliep dan ongeveer 12-13 uur. (nog steeds trouwens)
Met Mr K was het vlak voor zijn 2de verjaardag bekeken met de slaapjes, dan zag je ook dat het steeds minder werd, van 2 naar 1.5 uur naar een uur naar huilen huilen huilen half uurtje slapen en dan weer huilen. Ms K slaapt nu ongeveer 1 tot 1.5 uur overdag dus ik vermoed dat die voor haar 2de verjaardag ook wel van de middagslaapjes af is.