Wat geef je een dreumes als ze ziek zijn?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Loeki2, 12 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Loeki2

Loeki2 VIP lid

3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Wat de titel al zegt, wat geef je je kleine als ze (buik)griep hebben?

2. Rainbow78

Rainbow78 Actief lid

22 sep 2008
    189
    0
    0
    Vooral veel vocht aanbieden, ivm uitdroging. Ik heb mijn zoontje laatst bouillon en slappe thee gegeven. Dit dronk hij goed. Fruit en brood geprobeerd maar daar had hij geen trek in. Zo lang hij bleef drinken maakte ik me geen zorgen. Na een paar dagen kwam zijn eetlust gewoon weer terug.

Beterschap!

3. Gezond

Gezond Niet meer actief

Water kan ook heel goed... Wil ie het niet uit een flesje of beker drinken kan je het met een theelepeltje of eetlepel proberen

Maar zorg idd dat ie vocht binnen blijft krijgen...

Er bestaat ook nog iets als ORS... Dit is ook tegen uitdroging als ze niets binnen kunnen houden, maar ik weet niet vanaf welke leeftijd dat mag.. Zul je even na moeten vragen...
    Mijn huisarts adviseerde het met mijn dochter, maar die is alweer wat ouder en ik heb het niet meer in huis... Maar het werkt wel..

Vaak kan je met vastigheid het best weer met droge dingen beginnen... beschuit, cracker, meelkoekje..
    Dingen die niet zwaar op de maag liggen...

Fruit en melkproducten zijn heeeeeeeel vervelend bij het spugen! Hier dus maar niet mee beginnen...

4. Loeki2

Loeki2 VIP lid

3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Ze spuugt gelukkig niet meer, alleen nog diaree. ORS heeft de HA ons ook voorgeschreven en ze heeft vanavond gekookte pasta gegeten.

We moeten iedere dag naar de HA tot de diaree over is.

5. Gezond

Gezond Niet meer actief

Ooooh kijk... das al goed nieuws!

Met diarree erbij is de kans op uitdrogen natuurlijk ook groter he... Mooi dat de huisarts dit in de gaten wil houden zo...

Gekookte rijst schijnt ook te helpen tegen diarree...

6. Loeki2

Loeki2 VIP lid

3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Oh, dat hebben we zelf wel gegeten, maar ik weet dat ze van pasta houd, dus heb ik speciaal pasta gekookt. Morgen dan de rijst maar eens proberen.

7. Gezond

Gezond Niet meer actief

Ze geven het ook aan honden als ze aan de diarree zijn.. hihih... Gewoon gekookte rijst met niets erdoor...

Het is het proberen waard natuurlijk... Wel oppassen dat ze zich niet verslikt in de korreltjes he ;)

Succes

8. berna1981

berna1981 VIP lid

10 okt 2006
    9.943
    0
    0
    hier ook kindje met buikgriep, gisteren dronk hij enorm veel vandaag nog geen 10 slokjes.. en niks gegeten...

9. Gezond

Gezond Niet meer actief

Water blijven aanbieden berna...

Desnoods met een lepeltje...!
    Zorg dat Jesse niet uitdroogd... want dan zit je aan een ziekenhuisopname vast...

ORS kan je ook proberen...

10. yake

yake Fanatiek lid

25 jun 2006
    2.791
    0
    0
    Toen Camila drie maanden geleden een zeer flinke buikgriep had (niets bleef erin) gaven ze me (beide artsen, afzonderlijk van elkaar) het advies gewoon dat te geven wat ze lekker vinden. Dus niet perse rijst of bouillon of wat dan ook.

Uiteraard ook vocht, maakt niet uit wat, in kleine beetjes. Om niet uit te drogen hebben ze minimaal 200-300 cc nodig.

Sterkte

11. berna1981

berna1981 VIP lid

10 okt 2006
    9.943
    0
    0
    ik krijg het er niet in .. zelfs niet als ik mijn vinger in wat water doop... hij heeft 120 cc melk op vanmorgen en af en toe een slok thee.. hij is bijna een jaar kunnen ze met een dag al uitdrogen dan?

12. berna1981

berna1981 VIP lid

10 okt 2006
    9.943
    0
    0
    ors heb ik wel in huis maar hoe krijg ik dat erin?

13. Gezond

Gezond Niet meer actief

Bij die kleintjes kan het heeeeel snel gaan...

Blijven proberen!

14. Gezond

Gezond Niet meer actief

Met een lepeltje denk ik het beste resultaat... Anders een tuitbeker proberen... of flesje?

tis trouwens mierenzoet en vaak vinden die kleintjes dat wel lekker ;)

15. berna1981

berna1981 VIP lid

10 okt 2006
    9.943
    0
    0
    oké ga het toch proberen dan

16. yake

yake Fanatiek lid

25 jun 2006
    2.791
    0
    0
    11 maanden is al niet meer zo klein!

Zolang je contact met hem kan blijven maken en hij niet megasuf is hoef je je niet zorgen te maken. Ook niet als 'ie niet eet. Geef hem maar ieder uur 50cc of zo en 's nachts als 'ie slaapt, lekker laten slapen.

Als je het toch niet vertrouwt, vertrouw dan niet op ons, maar op jezelf en bel eventueel de dokter(spost). Daar is 'ie voor.

17. berna1981

berna1981 VIP lid

10 okt 2006
    9.943
    0
    0
    hij is niet suf maar wil gewoon slapen... ga zo ors proberen en als ie morgenochtend zijn flesje of iets andersniet wilt ga ik naar de huisarts

18. yake

yake Fanatiek lid

25 jun 2006
    2.791
    0
    0
    Groot gelijk, meid! Sterkte vannacht! Laat je morgen nog weten hoe of wat?

19. berna1981

berna1981 VIP lid

10 okt 2006
    9.943
    0
    0
    ja zeker dank je wel! En vannacht zal wel meevallen als meneertje slaapt slaapt ie..

20. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.191
    35.889
    113
    En anders iets van zoete ranja proberen? Niet goed normaal gesproken, maar hier werkt het wel. Dan krijgt hij tenminste vocht binnen en daar gaat het om.

Deel Deze Pagina