Kindjes die al lopen....

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door RianneD, 8 jul 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. RianneD

RianneD Actief lid

25 nov 2006
    252
    0
    0
    Hoe lang duurde het bij jullie kindjes vanaf het moment dat ze korte stukjes los liepen, wankel en al, met veel aanmoediging, tot ze zelf helemaal op eigen initiatief los liepen? Ties loopt al een paar maanden aan 1 vinger mee, stevig, maar heeft een periode gehad dat hij het ineens eng vond en vertikte dat te doen. Nu heeft hij de smaak weer te pakken sinds een paar weken, en loopt sinds vandaag hele grote stukken los, achter mij aan, ik achteruit en hem aanmoedigend. Maar als hij ineens iets ziet als hij aan het spelen is, gaat hij weer lekker makkelijk kruipend. Ik vroeg mij af hoe lang dit nog gaat duren...vind het niet heel storend maar zou zo graag hebben dat hij loopt. Lijkt me voor hem ook fijner.

2. chantalk

chantalk Fanatiek lid

Herkenbaar...lees ff mee.
    Luca liep gister hele stukken alleen en vandaag viel hij na iedere stap weer om :(
    Hij kruipt vandaag ook alleen maar.
    Niet dat dat erg is, maar na gister dacht ik..Ja! nu gaat het gebeuren :)

3. Ivana

Ivana Actief lid

21 mei 2006
    208
    0
    0
    Rotterdam
    Jasmijn heeft dat precies hetzelfde gedaan. Eerst lopen maar dan ging dat niet ofzo en dan ging ze weer kruipen. Maar bij haar heeft het ongeveer 2 weken geduurd en toen liep ze goed en sindsdien kruipt ze niet meer en loopt ze perfect (ze begint nu te rennen ook leuk hihi).

Dus komt vanzelf goed allemaal.

4. fioontje

fioontje Fanatiek lid

3 jul 2007
    2.748
    0
    0
    Den Burg, Texel
    lars loopt met steun hele einden (aan een vinger, achter de buggy/loopauto) maar los vertikt ie nog. soms 5 of 6 stapjes om te laten zien dat hij het wel kan, maar met steun is veeeeeel makkelijker. en als hij geen steuntje kan vinden gaat ie lekker kruipen.... we wachten rustig af.....

5. zonnestraal

zonnestraal Niet meer actief

Noa loopt ook af en toe een aantal pasjes los. Ze voelt zich nog niet echt zeker. Ik pak haar wel eens achter vast aan haar kleren, zodat ze voelt dat ik haar vastheb. Dan loopt ze hele stukken. Af en toe laat ik haar stiekum los... ;) Dan loopt ze dus ook hele stukken zonder steun. Maar o wee, als ze het door heeft, dan is madammeke boos... :) Ze kan het wel, maar het heeft gewoon nog even tijd nodig. Ik vind het niet erg, het komt wel.

6. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Binnen 2 weekjes al liep hij goed los. Eerst van tafel naar bank en toen na 2 weken van de voorkamer naar de keuken. Nu 2 weken later gaat hij al proberen te 'rennen'.

7. paprika

paprika Fanatiek lid

29 jun 2006
    1.164
    0
    0
    Rotterdam
    Duurde hier 2,5 maand voordat ze hele stukken los ging lopen. Daarvoor idd ook steeds heen en weer tussen de meubels en de lange stukken kruipend. Sinds ze nu de lange stukken loopt kruipt ze haast helemaal niet meer, alleen onder de tafel door want dat past niet lopend ;)

8. Fleur1

Fleur1 VIP lid

14 apr 2006
    5.068
    0
    36
    Me zus heeft met mooi weer een korte broek aan gedaan en dat doet wel zeer als je gaat kruipen na een paar dagen jengelen en proberen had Daan het uitgevonden.
    Het klinkt wel wat buurt zo maar het hielp wel Daan had al eens gelopen maar omdat hij een gat in zijn hoofd had gevallen vertike hij het om het nog te doen.

9. chantal1984

chantal1984 Niet meer actief

Hier precies het zelfde, met ruim 7 maanden liep hij al om de tafels heen maar hij liep pas net na zijn 1e verjaardag los, als ik in die tussen tijd hem aan zijn handje vast hield dan liep hij altijd op zijn teentjes :) inmiddels loopt hij gewoon als platvoetje ;)

10. veertje

veertje Fanatiek lid

Toen Stijn eenmaal losliep duurde het nog 2 weken voordat hij echt alles ging lopen dus niet meer kruipte.
    Hij wou vanaf toen ook niet meer in zijn wagen of een karretje zitten, gelukkig is die periode nu voorbij en gaat hij zonder te krijsen zijn wagen in.

11. Loeki2

Loeki2 VIP lid

3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Van zelf gaan staan tot los lopen duurde hier bijna 8 maanden. Van de eerste aarzelende stappen tot geen hulp meer WILLEN, 4 dagen

12. mandy1

mandy1 VIP lid

31 jan 2007
    6.881
    1
    0
    restaurantmedewerkster
    baarn
    met 11 maanden zette ze losse stapjes en met 13 maanden kon ze echt goed lopen en nu met 15 maanden rent ze.

13. babsie

babsie Fanatiek lid

10 sep 2006
    1.432
    0
    0
    Vanaf het moment dat hij zelf stukjes ging lopen duurde het ook nog geen 2 wk dat hij zelf liep en niet meer kroop.

14. laura14

laura14 Lid

9 jul 2007
    71
    0
    0
    Mijn dochter liep echt maaaanden (zeker 5) aan vingers, tafels, loopauto maar vertikte het, de luilak, om kleine stapjes zelf te zetten. Toen heb ik een poppenbuggy voor haar gekocht en toen moest ze het toch echt zelf doen, want zo'n wagen heeft, in tegenstelling tot de loopauto, geen "tegen" gewicht. Toen liep ze binnen 1.5 week zelf los en dat is nu 3 weken geleden, ze is nu 15 maanden oud, dus het mocht wel eens van mij, haha. Kruipen doet ze nu niet meer, we zitten middenin de fase van "ik ben ook groot en wil alles zelf doen wat mamma ook doet"...

15. fioontje

fioontje Fanatiek lid

3 jul 2007
    2.748
    0
    0
    Den Burg, Texel
    lars gaat dan gewoon op handen en voeten..... :( :)

16. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.166
    2.282
    113
    Mijn zoontje liep aan de tafel met 11 maanden, aan de hand met 13 maanden en dat deed hij nog steeds toen hij bijna 18 maanden was. Hij kon wel een kilometer aan de hand meelopen, maar loslopen deed ie echt niet. Tot we het als een spelletje probeerden, met tussen ons in steeds een stapje los heen en weer te laten lopen. Dat ging best goed, en hij was heel enthousiast. En ineens draaide meneer zich om en liep naar zijn speelgoed. Sindsdien loopt hij moeiteloos los. Ongelofelijk, haha.

17. fioontje

fioontje Fanatiek lid

3 jul 2007
    2.748
    0
    0
    Den Burg, Texel
    haha heel herkenbaar, hier ook kilometers aan de hand.... maar sinds een paar dagen ook losse stukjes

Deel Deze Pagina