Misschien ben ik ongeduldig, maar vanaf wanneer sliepen jullie kindjes door? Justin heb ik vanaf de eerste dagen dat ik thuis ben snachts niet gevoed, af en toe als ie blijft huilen na een schone broek, knuffel en opnieuw inpakken dan geef ik m wel wat water hoor, maar nooit een volle fles. Ben gewoon benieuwd wat me nog te wachten staat...
Misschien heeft hij die nachtvoeding nog gewoon nodig? Dewi sliep met 6 weken van 20.00-06.30/07.00 Maar nou is dat wel heel snel hoor! Het is heeeeel moeilijk te zeggen (je zal t wel zien aan de reacties die je krijgt) het ene kindje slaapt door na 3 daagjes en de ander pas na 2 jaar. Vrienden van ons hebben een kindje die is nu 3 en die slaapt NET pas door....en een ander stel vrienden hun kindje sliep vanaf de geboorte af aan al door... Dus je kan er echt niks van zeggen hoe jouw kindje het zal gaan doen...
Ik vind het wel erg vroeg om hem water te geven 's nachts. Op die leeftijd heeft hij het echt nog nodig. Dax sliep met 8 weken door.
Ik vind het ook veel te vroeg om snachts geen voeding te geven. Je bent inderdaad te ongeduldig. Kleine baby's hebben om de drie a vier uur gewoon eten nodig. En de meeste kindjes leren pas na 6 maanden doorslapen ... Succes
Er is mij aangeraden op de eerste dag van de kraamhulp om m snachts vooral geen hele voeding te geven. Zo snel mogelijk niks meer geven snachts, daar kwam het op neer.... En bij het cb zagen ze ook geen probleem in een beetje water snachts.... Tja ik vind het ook allemaal nog heel moeilijk, heb het idee dat ik heel slecht begeleid ben in de kraamtijd. In het ziekenhuis werd er alleen aangedrongen op de BV en toen ik uiteindelijk thuis ober ben gegaan op de fles had ik een kraamhulp die nog niet helemaal klaar was met haar opleiding. na 3 dagen kreeg ik weer een andere hulp met weer andere verhalen en vanaf toen heb ik het allemaal zelf maar uit moeten zoeken..... maar Justin groeit prima dus ik zag er geen kwaad in eigenlijk....
Vervelend is dat he als je op den duur te veel 'tips' krijgt..! Nou ja en dat hij goed groeit is natuurlijk het belangrijkste maar het klonk een beetje alsof je zelf zo snel mogelijk van de nachtvoeding af wil.. Je kindje bepaalt echt compleet zelf zijn eigen ritme en soms is het t beste om hier maar gewoon in mee te gaan. Dan kan je het veel beter accepteren en wordt t een stuk relaxter voor je. Of je hem nu nachtvoedingen gaat geven of nog gewoon steeds water ja dat moet je natuurlijk zelf weten. Maar het echt doorslapen kan nog wel maaaaanden duren! (hoeft niet maar kan wel )
Tja ... volg vooral ook je eigen gevoel ... Maar zo'n kraamhulp is echt niet goed snik hoor! Als je zoontje trek heeft snachts, gewoon voeden, als ie in slaap valt op een speen ook prima. Water geven, zou ik echt echt echt niet doen. (maar nogmaals, het is jouw kindje ) En ik sluit me ook bij Mirwar aan ... geen eten geven, hoeft niet te betekenen dat je zoontje ook gaat doorslapen. Mirre heeft in dr lastige fases/sprongetjes vaak dat ze snachts wakker wordt (vaak zelfs 2 a 3x) en dan wil ze niet drinken ... (wel huilen en/of spelen ) ...
Wanneer zo'n kleintje 's nacht wakker wordt en huilt, dan kun je er van op aan dat ie gewoon honger heeft. Ik zou hem zeker een fles geven! Ons zoontje slaapt sinds 2 weken door. Zijn laatste voeding is om 22:15 en dan wordt hij tussen 5:15 en 6:00 uur wakker. Helaas weigert hij voor die laatste voeding in zijn eigen bed te slapen en slaapt hij dan op mijn borst. Maar volgens mij mag ik niet klagen, want ik heb weer een goede nachtrust
de mijne sliep al wat beter na 2 maanden (ipv 3x kwam ze 2x) en me 16 wk sliep ze ineens door van 7 tot 7. ik gaf er altijd teen als ze riep gewoon omdat ik wist dat ze honger had. het was zeker vermoeiend maar ook voor jou geld dat het ooit goed komt al ben je nu vast dood op.
Jarno sliep al de 3e nacht door.. Ik ben niks anders gewend, want we hebben eerst 2 nachten in het ziekenhuis gelegen en sinds we thuis zijn slaapt hij door.. Van 12 tot 6..
Hoi, Wat verveld dat je zo slecht begeleid bent joh...blijf je eigen gevoel volgen....ik heb nog nooit van iemand gehoord dat je 's- nacht niet moet geven, alleen een beetje water? misschien weet de kraamhulp op deze site wel waar deze onzin vandaan komt? ik zou het eens vragen... Alle adviesen zijn heel goed bedoel maar je kan er ook "gek"van worden... Mijn kleintje sliep al na 2 weken door maar die was overdag alleen maar wakker en krijsen....nu het weer goed gaat met haar, slaapt ze sinds 1 1/2 maand goed door, ze pakt nu soms al nachten van 9 1/2 uur... Nogmaals jij bent de moeder..... gr Veer
bridgett slaapt sinds 5 dagen van 8 tot 7.super.gewoon mee begonnen.ff wennen maar is wel lekker moet ik zeggen.
Dat advies om 's nachts water te geven heb ik nog nooit ergens gehoord...! Mij is altijd verteld dat baby's in principe de nachtvoeding nodig hebben tot ze ongeveer 6 kilo wegen. En soms nog langer, als ze dat zelf aangeven. Anders lijkt me de overgang van in je buik, waar ze 24/7 voeding krijgen, naar een hele nacht zonder voeding, ook wel erg groot. Dus als ik jou was zou ik toch die nachtvoeding geven hoor! Dat heeft hij denk ik echt nog wel even nodig...
nou de mijne slaapt nu pas sinds een week de hele nacht door... daarvoor was het echt om de 3 uur opstaan omdat mevrouwtje wou eten. was maanden gewoon echt Kapot... ben hartsikke blij nu want kom eindelijk weer aan mn rust toe. en wat jou kindje betreft, ik hoop niet voor je dat t net zolang als bij mij gaat duren maar hij is nog jong dus een beetje geduld nog zou ik zeggen.. suc6
Eerste week was echt een hel vol continu wakker en huilen, toen bleek dat ze te weinig voeding binnen kreeg door de bv die nooit op gang kwam en toen vanaf 2 weken slaapt ze elke nacht door van 23.00 t/m 07.30 lang leve de fv Is wel uitzonderlijk hoor!
Remy begint nu een beetje door te slapen. Tot 6 maanden nachtvoeding gegeven en nu nog paar keer per nacht speentje.
Elian sliep bij 4 maanden (!) eindelijk een beetje door. Hij is een flinke jongen die nog heel lang om nachtvoedingen kwam en die heeft hij ook gewoon gehad van mij. Nu krijgt hij 4 flessen en een groentehap en daar doet hij het prima op. En soms is het nog spoken hoor, net als vannacht. Gisteren prikjes gehad dus konden we er om vier uur, zes uur en uiteindelijk om 8 uur (voor zijn ontbijtfles) weer uit.