Robyn heeft ook exceem. Gelukkig niet zo heel erg, alleen in haar armholtes, knieholtes en af en toe een plek op haar been. Wij hebben de eerste keer hormoonzalf meegekregen en van die vette vaseline. De hormoonzalf hebben we alleen gebruikt als de plekken heel erg waren, echt zo min mogelijk. De vaseline gebruiken we regelmatig. Robyn heeft ook tijden geen last van exceem, ik las net iemand die het over weersverandering had, ik denk dat het bij Robyn dan ook opspeelt. Maar ik moet zeggen dat ze er sinds een jaar al veel minder last van heeft. Het ligt iig niet aan een allergie.
mijn oudste kreeg 3 week na zijn geboorte dot werd echt extreem zijn lakentje zat gewoon geplakt aan zijn lichaam van de wondvocht bijna 3,5 jaar hormoon zalf gebruikt waarvan zijn huid nu op bepaalde plekken heel erg dun is helaas toen later was het exceem verdwenen maar op 9 jarige leeftijd heeft hij wel astma ontwikkeld en al paar keer opgenomen in het ziekenhuis met zware astma aanval zit nu daaglijks aan de pufjes
Hier duurde het lang voordat het eczeem onder controle was. Plekken in de holtes en vooral die in zijn gezicht zelfs maanden. We kwamen eens bij de HAP ivm ziek zijn, die zag toen zijn plekken in zijn gezicht en schreef ons een andere zalf voor. Toen werd het eindelijk minder. Daarna bij de dermatoloog gekomen en die schreef van die zalf de zalf variant voor ipv de creme en toen kregen we het eindelijk onder controle. Heb je enig idee of er iets het eczeem triggerd? Een dagboekje wil wel helpen om erachter te komen. Schrijf daar eens in op wat je kindje gegeten heeft. Gebruik je ander wasmiddel of andere verzorginsproducten? Jou parfum. Het kunnen allemaal triggers zijn. noteer ook in het schriftje hoe het eczeem is, rustig, of vurig. Waarschijnlijk zie je na een tijdje een patroon en ontdek je de trigger.