Hier ook een zoontje dat vanaf zijn zes maanden aan de movicol zat. Rond zijn drie ben ik die keer bij de osteopaat geweest. Zij adviseerde om op te letten met melk. Dus geprobeerd en het werkt. Hij is van de movicol af een krijgt ook weer melk met mate. Poepen gaat super zelfs met zindelijk worden prima.
Mijn dochter heeft een aangeboren darmafwijking (ziekte v Hirschsprung) hierdoor kreeg ze als baby dikke ballen van zeker 10-15 cm dikte. Sinds mei 2011 zit ze aan de forlax. 1 zakje per dag want anders word het te dun. Ik stop soms ook even maar aangezien ze gelijk vastloopt is van stoppen ook geen sprake. Met de forlax gaat het prima. De arts zegt wel dat ze 1.5 / 2 zakjes moet maar je moet zelf zoeken naar de goede doses voor je kind want het verschilt per persoon.
Mijn dochter gebruikt ook al sinds ze een maand of 2 is medicijnen. Eerst lactulose. Dit hielp niet. Daarna forlax. Nu is ze 3 en gebruikt ze iedere dag nog een zakje. Rond de kerstdagen waren we een paar keer een zakje vergeten. Ze zat gelijk verstopt en had enorme buikpijn. Dus stoppen zit er voorlopig niet in.