Thanx! En idd wij hebben nu de keuze gemaakt dat het voor hem goed is om bijv te leren wachten of dat het ook goed is om naar andere te luisteren Ben benieuwd of hij het leuk heeft gehad en mocht het na 1 maand niet lekker lopen dan stoppen we ermee of ik moet gewoon daar gaan werken
Ik kreeg laatst zowat een baan aangeboden, op kdv waar Gijs zit, maar zou niet willen werken op de groep waarin hij zit... Lijkt me heel lastig om met 2 petten op te staan.. Maar houdt stiekem wel hun site in de gaten of er vacatures zijn... Denk alleen dat ik wat uurloon betref er een stuk op achter uit ga.. maar als ik meer uren kan werken ga ik er natuurlijk per saldo op vooruit ( alhoewel opvang dan weer meer kost)
Wij hebben heel bewust gekozen voor een ander KDV, anders zou er tussen de groep waar ons meisje zit en die van mij net een gang zitten. Stel dat ze een hele middag loopt te huilen, kan ik me a. niet bedwingen om er heen te gaan en b. niet serieus vragen aan het eind van de dag of alles goed is gegaan... Wel off-topic, sorry....
Ik heb het van andere collega;s gezien...Bij de een was het een succes en bij de andere niet! Ik zou er ook niet voor kiezen om op hetzelfde kdv te werken...
Hij heeft het super gedaan! even gehuild maar kon goed troost vinden bij een leidster! Ze kreeg zelfs een kusje toen hij wegging met mij! Pak van mij hart! Dat gaat zeker goed komen!
Foxter: ooit wel eens over na gedacht dat niet iedereen een auto heeft? Dat ik er dan bij ben! En dat ballorig niets te vergelijken is dan met een KDV
Oei, wij zijn volgens sommige wel heeeel erg slecht zeg! Wij houden namelijk 2 en binnenkort misschien 3 plaatsen bezet waar wij geen recht op hebben omdat ik niet werk ! Overigens, misschien als extra uitleg waarom we de kdv plaatsen voor jullie bezet houden, komt omdat de psz hier totaal geen opvattingen heeft die ook maar lijken op die van ons. Er word daar elke dag, ja idd je leest het goed, elke dag een koekje en sap gedronken . Nou komop hé, ik wil echt niet dat er elke dag koek/snoep/sap gegeten/gedronken word door de kinderen, dat doe je zelf toch zeker ook niet ! Onvoorstelbaar gewoon als je het mij vraagt. En ja het gaat dan ook daar maar over 1 dag, maar dan nog, die ene dag dat ze daar, gewoon zomaar een koekje en sap krijgen, gaat wel van de speciale momentjes en de gecontroleerde momentjes af waarin ze thuis een keer een koekje krijgen of een beker sap. Nee voor ons dus absoluut geen psz, tenminste niet degene die hier in de buurt is... Maar vooruit, wij betalen het helemaal zelf, heb daar ook absoluut geen problemen mee, van mij mag sowieso die teruggave afgeschaft worden, maar vooruit . Speeltuintje, balloriggebeuren, vriedinnenborrel, etc, das toch wel even iets heel anders als een kdv als je het mij vraagt, maar oke als sommige het daarmee vergelijkbaar vinden, ik vind het prima, snap het alleen niet. Ts, Hier gaan de oudste twee naar het kdv sinds ze ong 15.5 maanden oud zijn. Wij hebben ze ingeschreven toen ze ong 6.5 maanden oud waren, met ong 15.5 maanden werden we gebeld dat er op onze dagen plaats was, resp woensdag en vrijdag. We hebben toen, omdat ik niet meer werkte ondertussen (toen we inschreven dus idd wel), ervoor gekozen ze alleen op woensdag te laten gaan. Was helemaal prima . Wij hebben hiervoor gekozen om verschillende redenen, voor ons redenen als, leren dat er ook weleens andere regels kunnen gelden dan bij mama/papa thuis, leren spelen met een ander kindje dan je eigen broertje/zusje (hierin merk ik dus wel verschil dat het een tweeling is, die speelde echt al veel eerder samen met elkaar ipv alleen langs elkaar), nieuwe dingetjes leren waar papa/mama mss niet aan denken, nieuwe liedjes bijv wij kennen alleen de 'oude garde' liedjes . Verder heeft het voor ons ook nog een andere heel belangrijke reden gehad, die ik hier niet ga uitleggen, maar ivm persoonlijke omstandigheden gemaakt is, waardoor het wat 'rust' gaf voor opa's en oma's en later ook dus dat dagje voor mij, om dat dagje samen met de jongste te zijn, haar even alleen de aandacht kunnen geven. Even een stukje rust in de week als het ware, van 3 naar 1 kindje. Dat allemaal ivm mijn gezondheid dus. Voor ons bevalt het helemaal prima! Ook de kinderen vinden het heerlijk! Wel is er een tijdje geweest dat ze er niet heen wilde, toen zijn ze dus gewoon lekker een tijdje thuis gebleven ipv krijsend achter gelaten op het kdv, want ze moeten er maar aan wennen, ze huilen maar even, ze zijn zo stil als mama/papa weg is, etc je kent ze wel die standaard dingen . Nee ik vind dat wij hierin naar onze kinderen moeten luisteren, en wij hebben ze niet te verplichten daarheen te gaan, het moet leuk zijn en fijn zijn en anders gaan we dus gewoon niet, klaar ! Niks geen huilende kinderen achter laten ! Lees dat jouw kleine inmiddels een keertje is geweest en dat het eigenlijk best goed ging, fijn zo! Hopelijk heeft de kleine het daar gewoon prima naar zijn zin! Liefs, Hanneke.
@ hanneke: hahahaha, ik denk dat heel erg veel mensen iedere dag sap drinken en een koekje eten Hoeveel kinderen krijgen niet iedere dag sap aangelengd met water en een koekje (bijv. een biscuitje)? Overigens heb ik het vermoeden dat hier over twee verschillende dingen wordt gesproken door verschillende mensen. Ik heb het idee dat de meeste vrouwen vallen over het feit dat iemand 1 dag in een jaar zou werken, daardoor toeslag zou ontvangen terwijl het verder geen baan heeft. En de ander heeft het over het uberhaupt gebruik maken van opvang (voor de volle pond) zonder te werken. Ik vind dat iedereen gebruik mag maken van opvang, maar dat alleen werkende ouders recht hebben op toeslag. Maar goed, dat is mijn mening en eigenlijk verder niet zo relevant
Klopt en snap dat echt niet ! Wil dat ook gewoon echt werkelijk waar absoluut niet voor onze kinderen! Doen wij zelf immers ook niet. En vast krijgen genoeg kinderen dat idd, als ik hier schema's zie verbaas ik me ook altijd stiekem een beetje maar zal er niks van zeggen (behalve ooit toen iemand scheef over 4/5 koekjes per dag ), maar vooruit, waarom is dat nodig? Dat snap ik gewoon niet, maar wij zelf eten ook niet elke dag koek/snoep of drinken sap/frisdrank. Zou niet eens weten wanneer ik het ze elke dag aan moet bieden of zelf zou moeten nemen , haha! Verder waren er idd verschillende meningen, maar er waren er volgens mij ook die het sowieso niet vinden kunnen. Overigens vind ik dat van die ene dag werken en dan de kosten terug krijgen (nouja gedeeltelijk dan) echt niet kunnen hoor! Haha, en idd zo was mijn mening over het afschaffen daarvan ook niet relevant dus ook niets over gezegd verder .
Hoi Hanneke, Wat knap dat jou kindjes niet elke dag snoep.koek, en sap krijgen! Mijn zoontje word elke dag wel bloot gesteld aan sap en koek waar we ook komen het word hem aangerijkt!! Knap hoor ik voel me snel een zeikerd als hij het weer eens niet mag! En over het kdv ik vind het iedereen zijn goed recht net zoals een psz..Het creeerd ook weer werkgelegenheid! En wij maken zelfs meer plek want wij laten en een leidster voor ons kindje komen en wij werken zelf niet
En zo vind ik het ook! Alleen lijkt het soms dat ik er misbruik van maak terwijl het wel zo kan in de nederlandse belasting systeem...
Nou ja, ik weet niet in hoeverre ons belastingssysteem ermee te maken heeft. Volgens mij zijn het de KDV's die bepalen dat iedere ouder gebruik mag maken van hun opvang. De belastingdienst bepaalt alleen wie er vervolgens toeslag ontvangt Ik kan heel goed begrijpen dat je je kleine naar het KDV brengt terwijl je fulltime thuis bent. En fijn dat het goed is gegaan @ hanneke: vind het vooral knap dat jullie zelf niet iedere dag sap/frisdrank drinken en koekjes eten Alhoewel ik zelf ook nauwelijks sap/frisdrank drink (en zoonlief dus ook niet), maar koekjes gaan er hier met smaak in (bij mij, zoonlief blieft de laatste tijd helemaal niets, ook geen koekjes )
Is dat knap als je kindje niet elke dag blootgesteld wordt aan koekjes/snoepjes? Ik dacht dat dit juist andersom was, dat er dus niet zo veel kinderen waren die dit elke dag kregen. Mijn zoontje krijgt thuis bijna nooit zoetigheid, niet omdat het per se niet mag, maar omdat wij zelf ook geen zoetigheid eten. Het is er zo ingeslopen. Hij vraagt er ook niet om. Bij opa en oma is dat natuurlijk anders, maar o.a. daarom zijn ze ook opa en oma. Op ons kdv krijgen ze bijna nooit zoetigheid. En dat is maar goed ook. Ik zou er echt problemen mee hebben wanneer ze het regelmatig zouden aanbieden. Maar goed, dit is een andere discussie.
MoederLynn, Dat lijkt me pas echt lastig, als dus anderen dat soort dingen aan je kindje geven, wellicht ongevraagd . Ik vind het eigenlijk niet knap dat ze dat niet elke dag krijgen, ze krijgen melk, water, thee, boterham, fruit, groenten, rijst, pasta, soms vlees. Soms iets van een schaaltje yoghurt, stukje komkommer, wat extra fruit, muesli in een schaaltje, dat soort tussendoortjes vallen voor ons weg wanneer er een koekje, cracker, beschuit, bescuit, rozijntje, chipsje, etc voor in de plaats komt. Hier dus zo een 2/2 keer in de week iets van een koekje/sapje . Als jij niet wil dat je kindje dingen toegestopt krijgt, zou ik daar gewoon duidelijk in proberen te zijn, je bent geen zeur, je hebt gewoon andere opvattingen en dan kan je mss een beter alternatief aanbieden . Bijv er komt iemand met een lange vinger, jij wil dat niet, dan zeg je, heb je niet een stukje komkommer misschien dat vind hij ook lekker en hij heeft pas nog wat anders op (pas kan hier ook 2 dagen geleden zijn, ik hoef toch geen verantwoording af te leggen aan die andere gever ). Gewoon doen, zoals jij het wil, jij mama, jij baas ! Maar vooruit hier vroeg je niet om he ! Yuki, Haha, nouja voor ons geldt gewoon hetzelfde als voor de kinderen, er zijn zoveel andere eet/drink momenten op een dag. Denk dat het voor ons gewoon normaal is zo en we het daarom voor de kinderen ook zo willen . Zij krijgen ook gewoon koek/snoep/sap wanneer ze erom vragen overigens hoor, net zoals wij het nemen als we er zin in hebben. Maar ze vragen het niet elke dag eigenlijk zelfs bijna nooit, en krijgen het dus gewoon aangeboden wanneer wij vinden dat het ondertussen wel weer een keer kan ! En ja ach misschien ben ik wel een zeur haha!
En zo is dat maar net. Vervelend voor de kinderen van de werkende moeders die op de wachtlijst staan, maar kdv's zijn commerciele instellingen en zolang je betaalt maakt het niet uit of je werkt of niet. Zo werkt het gewoon. Vervolgens is het een prima systeem dat een niet werkende moeder geen toeslag ontvangt. De toeslagen zijn er immers voor om het werken te stimuleren.
Heb niet alles teruggelezen... Mijn zoontje gaat sinds 3 weken 2 halve dagen naar het kdv! Niet omdat het moet, maar omdat ik het belangrijk vind voor zijn sociale en sowieso algemene ontwikkeling! Hier is het dus wel nog huilen bij wegbrengen (niet vreemd vind ik aangezien mijn zoontje áltijd bij mij is) maar na 10 minuten bel ik en dan is hij heerlijk aan het spelen! En ik had nooit verwacht dat ik dit zou zeggen, maar wat zijn die 2 vrije ochtenden fijn!