Hulp nodig, ik snap er niks meer van

Discussie in 'Oppas en kinderopvang' gestart door Blaak, 20 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Blaak

Blaak Niet meer actief

Over de kinderopvang en BSO centrales!

Ik heb pas geleden mijn beide kinderen aangemeld bij SKAR. Jongste is 2 jaar oud en moet dus de hele dag naar de kinderopvang. Mijn dochter is 4 jaar en zit op een speciale school buiten Arnhem, maar ik heb wel BSO voor haar nodig. Ik ga namelijk studeren, 5 dagen per week.

Ik heb een uitkering en zit in een speciaal traject, de tegemoetkoming kinderopvang kosten , in ieder geval dat papiertje voor de gemeente heb ik al een tijdje geleden opgestuurd.

Nu hoor ik verschillende verhalen en ik zit hier met zware onzekerheid. Van de een hoor ik dat ze reserveringsplekken hebben voor de mensen die in die traject zitten zoals mij; maar aan de andere kant belde ik net SKAR en die zegt mij doodleuk ja dat kan nog wel een paar maanden duren en bovendien bieden ze geen BSO aan voor mijn dochter.

Nu zit ik ook in de schuldshulpverlening en moest ik mijn auto wegdoen. Ik ben dus afhankelijk van openbaar vervoer en wil dus het liefst alle 2 de kinderen op dezelfde opvang hebben. Anders kom ik onderhand wel pas in de avond thuis ofzo! Dat is niet te doen. Het liefst ook het dichts bij mij thuis natuurlijk dus.

Tja, lastige situatie en ik heb totaal geen verstand van die opvangen enzo, ze sturen me maar heen en weer heb ik zo'n idee. Hoe een gastouderbureau werkt precies weet ik ook niet, op een site noemen ze bedragen waarvan ik schrik!

Hoe gaat dit allemaal en wie zou mij eventueel willen helpen? Ik zit zo te stressen want ik wil zoo graag studeren! Alleen die opvang loopt te klooien!

:(

2. Majel24

Majel24 Fanatiek lid

21 mei 2007
    2.779
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    Bemmel
    Ik weet wel dat er bepaalde voorrangsplekken zijn voor mensen die via de gemeente in een speciaal werken of leren traject zitten. Wel is het zo dat als er geen plek is er op dat moment ook echt geen plek is maar dat het eerste plekje dat vrij komt dan voor jou zou moeten zijn. Ik werk bij de SKAR maar dan bij een kdv dus heb van bso verder ook niet zo heel veel verstand maar als je echt ergens tegenaan loopt wil ik wel even voor je informeren bij bso collega's hoor.
    Een gastouder werkt eigenlijk het zelfde als een bso maar dan bij iemand thuis.Ook hier krijg je een vergoeding voor. Ik zou even met een gastouder bureau in Arnhem contact opnemen over kosten enzo. Lijkt me voor jou handiger omdat gastouders ook flexibeler kunnen zijn kwa tijden en het misschien ook bij jou in de buurt is waardoor het met reizen makkelijker is.

3. Blaak

Blaak Niet meer actief

Hmm erg bedankt voor de tip! Ik ga zeker eens bellen met zon gastouder bedrijf. Bedankt voor de informatie, je zou mij iig heel goed kunnen helpen! SKAR zou even kijken en zou mij dan terug bellen. Maarja wanneer dat is de volgende vraag, haha. Ik hoop iig dat het gaat lukken maar ik ben er bang voor. Dan moet ik volgend jaar pas gaan studeren, zou het wel erg jammer vinden, eigenlijk tijdverspilling van mijn leven een jaar lang wachten pff. Ik had er zo op verheugd! Ze doen altijd zo moeilijk over die opvangen, waarom bouwen ze er dan niet gewoon wat meer , Nederland doet echt moeilijk.. zucht. Mja ik bel morgen ook mijn contactpersoon van de gemeente, tja ik weet het ook niet tis gewoon echt afwachten. Maar die geduld heb ik niet hahaha.

Ik zal je wel ff PBen als ik een vraagje heb is dat prima? Ik vind het wel erg lief van je dat je me zou willen helpen!

4. Majel24

Majel24 Fanatiek lid

21 mei 2007
    2.779
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    Bemmel
    Tuurlijk je pb't maar hoor. Als ik je kan helpen doe ik dat graag.
    Verder moeten ze bij de gemeente er ook wel meer van weten volgens mij. Anders eens contact met cb opnemen ( of bureau jeugdzorg) die sturen ook wel eens kinderen door en misschien dat die nog iets kunnen betekenen.

5. Blaak

Blaak Niet meer actief

Goede tip, ik heb namelijk ook 2 zorgkindjes eigenlijk; de oudste loopt motorisch iets achter en zit ook op een speciale school voor een jaartje nu , en de jongste heeft last van allergieen en eczeem (koemelk/kippenei). Bovendien is de jongste heel erg mama gehecht nog. Het is goed voor hem om even tussen de kinderen te zitten ook. Misschien is er iets voor maar dat moet ik even proberen uit te zoeken. Ik zal die tip iig onthouden, thx!

6. kirst78

kirst78 Fanatiek lid

15 nov 2007
    4.760
    0
    0
    Hoi, Ik maak gebruik van een gastouder, omdat ik in de zorg zit en niet op vaste dagen werk. Omdat ik flexibele opvang nodig heb, ben ik met een gastouder veel goedkoper uit dan flexibele opvang in een kdv. Dus een gastouder is niet per definitie duurder. Verder zijn ze zeker ook flexibeler. Onze gastouder haalt onze oudste op van de psz en dadelijk als ze naar school gaat ook. We zijn dus erg blij met haar. Het enige nadeel is dat als ze ziek is of dat als ze op vakantie is je andere opvang krijgt. In principe is een gastouderbureau die dan met je meeregelt, maar wij keizen ervoor om het zelf te doen.

Ik wens je dan ook veel succes en hopelijk dat je het opgelost krijgt en je meer duidelijkheid hebt op korte termijn!

Deel Deze Pagina