mn zoontje heeft vorige week maandag zn bmr prik gehad.. hele week niks aan m gemerkt tot gister. huilerig en 39, 5. vandaag precies hetzelfde. Hoelang kunnen ze hier ziek van zijn? Cb vertelde mij dat ie misschien wat verhoging kan krijgen en rode vlekjes, maar ik vind 39, 5 best hoog. Hij is verder nooit ziek.
Toen ze mij uitleg voor de eerste prikken gaven zeiden ze volgens mij max 2 dagen reactie op prik... Anders de hap even bellen?
Bij de BMR prik reageren kinderen juist pas na een aantal dagen (kan zelfs pas komen na een week) in tegenstelling tot de eerdere inentingen. Waarschijnlijk reageert hij op de inenting maar het kan natuurlijk ook iets anders zijn, er heerst best veel.
Is hij niet gewoon ziekig? Ik weet ook niet beter dan dat je binnen twee dagen iets kan merken daarna niet meer. Kindjes hebben ook weleens (hoge) koorts en dat is dan de volgende dag weg. Zolang het niet boven de 40 graden uitkomt is het niet gevaarlijk, hoewel ik 39,5 zelf ook wel eng vind hoor, ik geef vanaf 38,5 ongeveer een zetpilletje voor het slapen. Goed ik de gaten houden en als je het niet vertrouw de ha bellen. Succes
Is het wel een reactie op de prik? Mijn zoontje die had afgelopen weekend ook 39,4 koorts. Schijnt een beetje te heersen. Gelukkig was de koorts na 1 dag weg en was na 2 dagen zijn eetlust weer terug. Beterschap!
Bijwerkingen per prik - Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu Lees even het tweede stukje over de BMR.
Bmr reageren ze 5 tot 14 dagen NA de vaccinatie op dus zou heel goed kunnen hoor. Ik zou dus nog even aankijken.
dankje dames! ik kijk maar even hoe t morgen is als ie dan nog steeds hoge koorts heeft zal ik de ha bellen voor zekerheid.
Reactie op de bmr prik komt vaak 7-10 dagen na inenting. Bij de dktp diezelfde dag of dag erna. 39,5 is hoog, maar niet erg. Het geeft aan dat het lichaam flink bezig is afweerstoffen te maken. Behandel hem zoals je doet wanneer hij ziek is. Geef hem wat extra water en hou hem in de gaten, als het goed is zakt de kooorts morgen of overmorgen.
Gezien het feit dat je tussen een week en 2 weken nu zit, is het waarschijnlijk dat dit de reactie op de prik is, maar bij twijfel kun je altijd even naar de huisarts om 'm te laten checken. Temperatuur op zichzelf moet je trouwens niet zo naar kijken, maar veel meer naar andere factoren: eet en drinkt hij nog, slaapt ie goed, plast ie goed en is ie niet suf, (suf is geen tot moeilijk contact krijgen met je kind). Aangezien ie er huilerig van is, zou ik wel even een zetpilletje geven.
ik dacht zelf ook dat t van de prik was maar wist niet dat ie zo hoog zou kunnen zijn van de prik. heb m net inderdaad zetpil gegeven voor het slapen gaan.