kindjes die niet warm willen eten

Discussie in 'Voeding' gestart door zonnetjes, 31 mei 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. zonnetjes

zonnetjes Fanatiek lid

19 aug 2006
    3.079
    1
    0
    drenthe
    vraagje aan de moeders: er zijn moeders met kindjes hier die al heel lang volgens eigen zeggen niet warm willen eten.

mijn vraag: eet dat kindje dan ook echt helemaal niets of maar een paar (2/3) muizehapjes?
    en eet het kindje dan met de pot mee, want ik kan dan begrijpen dat je niet speciaal voor hem/haar in de keuke gaat staan, je weet toch al dat ie niets eet.

2. ikke1981

ikke1981 VIP lid

14 apr 2006
    13.689
    0
    0
    Den Haag
    Quinn eet helemaal niks, of als hij het wel "lust" dan eet hij 2 a3 hapjes inderdaad, en daarna een toetje

Quinn heeft vanaf 6 maanden tot een maand of 9 a 10 gewoon gegeten, tot hij op dieet moest, vanwege kma.
    Daarna is het bergafwaards gegaan, tot nu.

Iedereen roept altijd is een fase, nouu een fase vanaf 10 maanden, is wel lang.

We hebben nog erbij neegelegt, en iedere hap die hij wel neemt, prijzen we hem helemaal de hemel in.
    Eet hij niet, maken we er ook geen drama van.

Hij is nu wel op het punt, dat hij dingen wil gaan proeven, dat is voor ons al echt heel wat.

Quinn lust totaal geen aardappels, in wat voor vorm dan ook, zelfs geen patat! Van aardappels gaat hij echt kokhalzen,maar we blijven aanbieden.

Ooit gaat Quinn wel weer eten, maar wanneer?

3. Lintje

Lintje VIP lid

9 okt 2006
    6.218
    1.423
    113
    Nederland
    Dochter van 2 jaar, eet het vlees wel. Niet altijd, maar meestal wel. Groente en aardappelen.. nope, nog geen muizehapje. Ja patat. En pannenkoeken. En pizza. Maar dat eten we niet regelmatig. Dus blijft het bij vlees. Sinds we haar laten helpen met koken lijkt het beter te gaan. Maar toen ze van mij een hap stamppot rauwe andijvie moest eten omdat ze een uur had gezeurd, kokhalsde ze uiteindelijk en heeft ze heel lang na lopen spugen op haar bord "Dit vind ik heel vies mama!". Ze hoeft het gewoon echt niet blijkbaar. We maken er hier ook geen drama van. Maar het is een heeeeeel laaaange fase, die al zeker een jaar duurt.

4. zonnetjes

zonnetjes Fanatiek lid

19 aug 2006
    3.079
    1
    0
    drenthe
    jeetje zeg, dat ze echt niet eten.
    wat eten betreft hebben wij sophie verwend, willen we bij thijs niet meer gaan doen. zoals vanavond eten we rode kool met appelmoes, hoef ik sophie niet te geven, die krijgt een potje spaghettie. maar ze eet verder wel goed eigenlijk. alleen om het eerste hapje in dr mond te krijgen, is vaak wel moeilijk.

Deel Deze Pagina