Dat is ook waar ja. Ik wacht vanmiddag de osteopaat even af en daarna maar weer bellen naar de kinderarts..
Nadat we zo ongeveer alles geprobeerd hadden (manueel therapeut, later osteopaat, inbakeren, rrr, nexium voor reflux) bleef hij hard huilen. Het CB is ook thuis geweest om samen te kijken wat we anders konden doen. We hadden van anderen gehoord dat KMA ook kan zonder achterstand in de groei en zonder eczeem (heeft ie ondertussen wel maar niet super ernstig). Uiteindelijk zelf Pepti gekocht en het was direct een wereld van verschil. Met dat verhaal naar de arts van het CB en later na gewone voeding weer geprobeerd te hebben de machtiging gekregen. Pas was hij weer een aantal dagen goed van slag maar lijkt toch of dat een sprongetje was of pijn in zn buikje (gevoelige darmpjes, moeilijk poepen). We geven nu 's ochtends probiotica (solgar abc dophilus) en sindsdien heeft hij geen krampjes meer en poept hij elke dag/om de dag.
Finn was erg groot toen hij geboren werd, en is dit altijd gebleven. Hij groeide ook altijd hartstikke goed, maar wel degelijk KMA. Onze KA deed er ook echt niet moeilijk over, maar misschien ook doordat wij allebei voor vanalles allergisch zijn en Finn ook eczeem heeft. Hij kreeg overigens geen pepti, maar gelijk een stapje hoger. Daarna hebben we verschillende provocaties in het ziekenhuis gehad, over een jaar tijd voordat hij eindelijk nergens meer op reageerde! eczeem heeft hij wel nog steeds.
Hier onze middelste ook Kma gehad voornamelijk 1e levensjaar en ze had echt geen achterstand niet in groei eigenlijk nergens in
Nee! Mijn meisje is een lekker vol ding, w.b. groei geen problemen! Ze zit dan wel volledig koemelkvrij (ik ben zelf heel streng op dieet, ze krijgt bv!). Mijn oudste had waarschijnlijk ook lichte kma en die had het wel, maar dat kwam vooral door het spugen (we wisten het toen pas met een jaar). Ze spuugde zoveel, en daarbij een erg actief meisje, dus die groeide slechter. Ze zijn allebei niet lang, maar dat hebben ze geerft, dat komt denk ik niet van de kma.
Nou, vandaag bij de osteopaat geweest. Hij vond een beperking in zijn rug, buik en nek. Volgens hem kon er geen negatieve reactie komen maar ik zit toch al de hele avond met een onrustige baby op schoot terwijl hij normaal vanaf 20.00 uur in zijn bedje ligt. Ben heel benieuwd hoe dit zich gaat voortzetten..
Ooh ja spannend.. Hopelijk gaat het snel beter! Ik hoor ook vaak dat osteopaten zeggen: geen reactie maar dat het toch wel zo is. Succes!
Hier ook zoontje met KMA. Maar voor zover we nu kunnen zien geen groeiachterstand. Hij is wel aan de kleine kant, maar volgens mij is dat gewoon erfelijk bepaald Gelukkig hebben wij een ka die heel goed meedenkt. Wij kwamen bij hem toen mijn zoontje ongeveer 5 maanden oud was. Onze zoon had last van bloed in zijn ontlasting. Na allerlei onderzoeken bleef er nog 1 diagnose over en dat was KMA. Hij is direct door de ka op neocate gezet. Dit om direct uit te kunnen sluiten of het inderdaad een melkallergie is. Andere voeding dan neocate schijnen namelijk nog melkeiwitten te bevatten. Neocate bestaat alleen uit amiozuren en daar mag dus helemaal geen reactie op komen. Binnen twee weken had ik een compleet ander kind in huis. Wat was hij ineens heel vrolijk en ging hij lekker slapen. Heerlijk gewoon. Als je geen vertrouwen in je huidige kinderarts hebt is het dan niet een idee om een second opinion aan te vragen bij een andere kinderarts? Het aller belangrijkste is namelijk dat je zoon zich goed voelt. Als je het idee hebt dat de melkvrije voeding goed aanslaat zou ik daar zeker mee doorgaan! Neocate is inderdaad erg dure voeding, maar 70 euro voor een blik is echt te duur. Als ik het bij de apotheek haal zitten de stickers met prijzen erop. Een blik van 400 gram (ongeveer 14 voedingen) kost 52 euro. Mocht je het gaan proberen zorg dat dat je twee blikken hebt. Het eerste blik zal waarschijnlijk opgaan aan proberen, want het enige nadeel van de neocate is namelijk dat het heel vies is en dat kinderen er eerst aan moeten wennen.