Hoe herken ik waterpokken?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door sandraske, 24 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    Onze dochter heeft sinds gisteren een aantal rode bultjes en nu zag ik dat er vandaag twee bij zijn gekomen.. Er heerst waterpokken op kdv dus ik vrees dat het waterpokken is maar ik heb echt geen idee hoe dat eruit ziet (is errug lang geleden)..

Het zijn echt rode bultjes, volgens mij geen blaasjes en ze heeft lichte verhoging maar geen koorts..

Hellup?!

2. pnirmal

pnirmal Niet meer actief

Er moeten wel blaasjes opzitten of ze moeten nog komen lijken een beetje op een miniblaar daar mee kan je het vergelijken kijk anders bij wiki eens en tik waterpokken in daar heb je afbeeldingen van de waterpoppen en dan weet je het zeker en kan je vergelijken en anders.

Bij mij dochter zag ik het meteen er was maar een blaasje met wat vocht me moeder zegt muggenbult ik zeg nee waterpokken dag er na nog meer er bij en dag daarna nog meer ze zat goed onder en vooral in haar gezicht nek en romp.

3. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    Ik kan niet zeggen dat het op de plaatjes lijkt op wikipedia, het lijken inderdaad muggenbulten..

4. misa

misa Niet meer actief

Klinkt wel als waterpokken. Kan best zijn dat ze maar een klein beetje krijgt. En vaak is het zo dat als kindjes het krijgen voor hun eerste levensjaar, dat ze het daarna nog eens krijgen...

En bij twijfel: gewoon even de ha bellen!

5. siepie

siepie Fanatiek lid

28 apr 2010
    3.424
    3
    38
    Waterpokken: rode bultjes met een blaasje, gaat jeuken, soms verhoging, komen snel plekjes bij vooral op de warmere plekken.
    5e ziekte: rode vlekken, koorts/verhoging 2/3 dagen, begint vlindervormig in het gezicht.
    6e ziekte: rode vlekken, niet in het gezicht, 2/3 dagen verhoging/koorts, buik, armen, benen.

6. misa

misa Niet meer actief

Ooh dat is het verschil...! (wist ik nooit...)
    Maar aan allebei kun je niet veel doen toch?

7. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    Ze heeft wel wat verhoging gehad en beetje hangerig maar ze krijgt ook weer tandjes dus is lastig in te schatten.. Bel morgen even HA voor de zekerheid..

8. Storm

Storm Niet meer actief

Mijn zoontje heeft nu ook de waterpokken. Ik dacht bij de eerste plekjes ook dat het muggenbulten waren, maar toen kwam er een blaasje op zijn schouder en de dag erna kwamen er nog meer bij. En ineens zitten er korstjes op. Plekken zijn verschillend van grote, beetje vurig, maar dat is nu allemaal aan het afzakken. Mijn zoontje had/heeft ook geen koorts gehad, alleen verhoging. Temp is niet boven de 38,3 uit geweest.
    Zie foto...

9. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Hier begonnen de waterpokken ook met 2 bultjes die eruit zagen als muggebulten. Maar 2 dagen later zat er wel een blaasje op, en kwamen er nog een hoop meer bij..
    De koorts kwam hier opzetten op die 3e dag, toen het aantal blaasjes (explosief) toenam..

Ze is nog wel jong, dus misschien krijgt ze het nu wel lichter, al heb je de kans dat het later nog een terugkomt..

10. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Hier ging ze van 1 blaasje naar 100den blaasjes in een halve dag. Dat er 2 dagen tussen zit lijkt me misschien erg lang voor waterpokken? Maar misschien verschilt dat ook weer.

11. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    In ieder geval niet meer bultjes vandaag, de bestaande bultjes zijn minder rood, kleiner en er zit een korstje op.. Moet morgen toch naar de HA voor mezelf dus kan ik het meteen vragen..

12. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    Even wat foto's gemaakt..

Op haar arm:

13. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    En op haar hoofd.. (niet heel duidelijk)

Deel Deze Pagina