Zijn er hier mama's van wie het kindje een spreidbroek moest? Wat zijn jullie ervaringen, hoe reageert je kind erop? Is het hartverscheurend om te zien? Past je kind nog wel in bed, wipstoel enz?? Zijn er aanpassingen die je moet maken? Vrijdag moeten we voor een foto en de dokter zei al dat het hoogstwaarschijnlijk een spreidbroek gaat worden, dus wil me graag klein beetje voorbereiden (hoewel elk kind natuurlijk anders reageert!), weten wat ik zou kunnen verwachten....
Ik lees even mee, want wij moeten 17 december naar het ziekenhuis om een echo te laten maken van de heupjes van Jasmine ivm vermoeden heupdysplasie
hier 1 die een dr visserspreidbroekje had. het is de 1ste week (vond ik) moeilijk om te zien, het doet jou meer verdriet en pijn dan je kindje, die accepteerd het veel sneller, die van ons heeft er niet eens om gehuild. en ze heeft ook geen achterstand op gelopen met 6 mdn kroop(niet tijgeren) ze gewoon door het huis heen. nu bijna 11mnd staat ze en loopt ze aan de hand en blokken wagen. je hoeft inprinciepe geen aanpassingen te doen, maar dat ligt aan het type broekje, wij hadden alleen een opgerolde handoek onder haar benen liggen in de maxicosi en kinderwagen. in bed hadden we eerst een kussen onder haar benen liggen (ze sliep toen nog braaf onder een deken geen slaapzak dus) alleen al snel draaide ze rond in bed, waardoor we het kussen maar snel verwijderd hebben. 1 hele goeie tip SUDOCREME, grote pot, goed smeren in de knieholtes en als ze straks vaak op hun buik liggen(draaien,kruipen) ok deel van de rug goed insmeren. dat scheelt veel roodheid of huid wat stuk gaat.
hoi, ja mijn dochter heeft een spreidbroekje. maar voordat ze die heeft gekregen heeft ze in een tracktie gelegen en daarna weken in het gips van enkel tot middel dus op het moment dat ze spreidbroek kreeg had ze al zoveel ellende gehad dat ik nooit moeite heb gehad met dat ding. nu draagt ze m alleen nog snachts. met spreidbroek moet je wel een aantal aanpassingen maken kinderstoel,autozitje enz. bij mij past ze gewoon in fietszitje van bobike. maar een vriendin van mij haar dochter heeft er ook een en die doet in de auto de spreider gewoon af en ok als ze gaat eten. dus past ze gewoon overal in. ik was wel heel trouw aan de broek maar mijn dochter was ook wel een heftigere luxatie. nu is de broek alleen de nacht nog om. en ze heeft er nog nooit moeilijk om gedaan als ie om moest. ik kocht veel leggings en superwijde jurkjes voor haar zodat je die broek lekker niet zag!
In het andere topic kun je mijn verhaal lezen mbt de spreidbroek. Wilde nog wel even reageren over de pot sudo. Ben vorige week naar de instrumentmaker geweest omdat de knieholtes helemaal stuk en blauw waren. Ze mag nu de broek niet om tot dat het helemaal geheeld is. Hij vertelde ook; absoluut NIET smeren, met niets! Wanneer je smeert maak je de huid zacht en week en gaat het dus eerder rullen zeg maar. Het is juist de bedoeling dat de huid hard wordt.
wij moesten juist smeren, maar dat mocht alleen met sudo omdat die de huis alleen hersteld en niet zachtmaakt. kan je zien wat een verschil kwa werkwijze/denkwijze. idd veel mailots en leggings en jurkjes. je hebt geluk dat het nu winter is, vant zomer hebben wij hem op een gegeven moment maar afgedaan omdat het zo warm was, kon ze even lekker in haar bloodje afkoelen.
agh joh daar werd ik ook echt gek van. uit het gips waren haar benen helemaal kapot en stuk. ze lag in het ziekenhuis iedereen bj de hand zou je denken.... niemand wistwat ze er mee aanmoesten. na haar treacktie periode had ze doorligplekken op haar beentjes hartverscheurend maar weer wist nieman een oplossing. ik ben gewoon sudo gaan smeren
Hallo, mijn meisje heeft nu een poosje een spreidbroek en het gaat heel goed ze heeft er helemaal geen last van slaapt goed en is nog even vrolijk helaas kan ze er niet mee draaien maar is ze wel druk aan het oefenen gr Chantal.
Bedankt voor de reacties....morgen 16.00 mag ze op de foto. Ik ben heel erg benieuwd, misschien valt het mee en hoeft ze geen spreidbroek, maar ik ga er maar vanuit dat het wel gaat gebeuren.... Weten jullie of je meteen de uitslag van de foto dezelfde dag krijgt?
Bij mij werd er een echo gemaakt, toen vertelden ze me meteen dat het er niet helemaal uitzag zoals moest. Daarna moest ik nog een foto maken. Ik weet dus niet of je meteen iets hoort als je alleen een foto laat maken...Ik denk het eigenlijk niet, maar waarschijnlijk wel snel! Heel veel succes, ik hoop voor je dat het in orde is!!
littekens staan nog steeds op en rond haar enkeltjes van het verkeerd verbinden van haar beentjes dat ging snijden bij het omhoog hangen. maar word wel steeds lichter. ze zeggen dat na een jaar ongeveer de littekens op het lichts zijn en dan gaat ze nog groeien natuurlijk zal wel steeds lichter worden.
mijn dochter heeft tot 4 weken terug niet gedraait nu is de broek overdag af en in sneltreintempo doet ze ineens alles achter elkaar weg rust ik heb wel fysio met haar om de spiertjes die ze al vanaf haar 5e maand niet gebruikt te sterken
jeetje, arm meiske. hopelijk verdwijnen de littekens in de loop der tijd. ik hoop dat ze er geen trauma aan over gehouden heeft. ik kreeg direct de uitslag van de foto`s, kon zelfs direct door naar de ortopeet en die stuurde ons direct naar de instrumenten maker
wij kregen een paar dagen later de uitslag van de huisarts en moesten zo snel mogelijk een afspraak maken met de orthopeed en toen we daar waren kregen we meteen de speidbroek mee