slapen overdag in bedje

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door demy, 21 dec 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. demy

demy Lid

18 jun 2008
    38
    0
    0
    hallo,

ik heb een vraag, mijn zoontje is nu 6 weken oud en wil overdag niet boven in zijn bedje gaan slapen.
    hoe doen jullie dat? hoe vaak brengen jullie je baby naar bed, overdag om te gaan slapen.?

ik ben benieuwd hoe jullie je dag en nacht ritme met jullie kinderen hebben wat betreft het slapen gaan.

ik hoop dat jullie willen reageren.

groetjes demy.

2. ilseroc

ilseroc Fanatiek lid

19 apr 2009
    1.456
    0
    0
    Toen Sem zo klein was sliep ie overdag in de box omdat ie boven veel korter sliep.
    Nu ligt ie wel overdag op be omdat ie het beneden te onrustig vond worden ;)
    Denk dat ie pas sinds een week of 3 overdag in zijn bedje slaapt.
    groetjes

3. Jusi

Jusi VIP lid

4 mei 2007
    8.057
    2
    38
    Kenji slaapt eigenlijk van begin af aan al in zijn bedje boven.
    Maar hij heeft wel 12 dagen in het ziekenhuis gelegen, misschien scheelt dat? Daar kwam ie alleen uit zijn bedje als ie zijn fles kreeg, of wij er zelf waren.

Maar misschien is het een optie om hem slapend in bed te leggen?

4. jada08

jada08 VIP lid

14 jan 2009
    7.567
    332
    83
    Wij brachten onze jongens altijd op bed als het tijd was om te slapen. Dus zowel s'nachts als overdag.

5. Droppie123

Droppie123 Bekend lid

12 jun 2007
    903
    0
    0
    kapster
    Wij hebben Danny vanaf het begin gewoon overdag in zijn bedje laten slapen. Ik doe wel atijd even hetzelfde voor hij zijn bedje in gaat.
    Hij krijgt altijd zijn slaapzakje aan en dan zeggen we zijn voetjes dag voordat ze in zijn slaapzakje gaan, krijgt hij een kusje op zijn buikje, zet ik zijn muziekje aan en krijgt hij een handkusje voor ik de kamer uit loop..
    Als hij 's avonds gaat slapen lees ik ook nog een verhaaltje voor.
    Zo weet hij dat er van hem word verwacht dat hij gaat slapen en is hij ook rustig genoeg om te gaan slapen.
    Het extra verhaaltje in de avond is dan weer het teken dat er nu een hele lange slaap aan komt.

Onze zoon weet dat na dit bedritueel van hem verwacht word dat hij gaat slapen.
    Hij heeft de eerste week wel liggen huilen, maar heb hem gewoon laten liggen, wat heeeeel moeilijk was, maar daarna is hij een makkelijke slaper geworden.

6. ilseroc

ilseroc Fanatiek lid

19 apr 2009
    1.456
    0
    0
    Sem is ook een makkelijke slaper ondanks dat ie in het begin niet overdag in zijn bedje sliep boven, in de box sliep hij prima dus waarom een "strijd" aangaan met je kindje als ie in de box beter slaapt?
    Nu slaapt ie prima in zjin bedje, hij gaat lachend slapen en wordt lachend weer wakker! :D

7. Suzie83

Suzie83 Niet meer actief

Milan slaapt ook niet altijd in zijn bedje. In het begin al helemaal niet.
    Als hij in de box in slaapt valt laat ik hem liggen. Maar als ik zie dat hij moe wordt leg ik hem wakker in zijn bedje. Dan valt hij vanzelf in slaap.

8. Lydia2906

Lydia2906 Bekend lid

7 nov 2008
    857
    0
    0
    Niek is 5 weken en vertikte het ook om boven te slapen overdag.
    's Nachts is geen probleem.
    Nu heb ik hem sinds vrijdag ingebakerd zodra hij op bed moet en echt, het doet wonderen!!!!!!!!!!!
    Ik haal hem van bed, geef hem de fles en meestal is hij in totaal zo'n 3 kwartier tot een uurtje wakker.
    Daarin zit hij nog ff bij me, daarna nog een kwartiertje alleen in de box en dan wordt hij moe.
    Woombie aan, en naar boven. Aai over z'n bol en ff zeggen dat hij nu gaat slapen, bla bla bla.
    Dan ga ik boven wat omrommelen, was opvouwen ofzoiets en zodra hij wat jengelt geef ik hem weer een aai over zijn bol zodat hij weet dat ik wel weer terug kom.
    Dan naar beneden en soms huilt hij 5 minuutjes, maar hij valt altijd lekker in slaap!
    Dus ik zeg; Inbakeren!!
    Succes ;)

9. juenco

juenco Fanatiek lid

14 nov 2008
    2.364
    0
    0
    beleidsmedewerker
    Hai!

Evy heeft eerst beneden gelegen, maar daar kreeg ze op den duur toch teveel prikkels. Op advies van het CB boven neergelegd in haar eigen bed (bij ons op de kamer) Ik moest haar wakker wegleggen. En dan een poosje (tussen de 5 en 15 minuten, wij deden 5) laten huilen. Na een aantal troostsessies (ze werd kwááááád) viel ze toch goed in slaap.
    Dit ging héél goed, tot de afgelopen week. pffff, wat heeft ze gehuild zeg. Krampjes, bozig, ellendig etc. Infacol gekocht (helpt weer super) én een andere manier gevonden van naar bed brengen: wakker, voeden, rondkijken met mama (dat wil ze het liefst, kijken) spelen in de box, verschonen (dikke pret!), oppakken (huilen) en dan vasthouden alsof ik haar de borst geef (met speentje), dus overdwars over mijn borsten. Ik loop dan 5 minuten met haar en zing een liedje. Ze wordt dan heel rustig en ik kan haar zo wegleggen en ze slaapt meteen. 's ochtends wel héél onrustig, maar daar open ik zo ff een topic over.

Al met al heeft Evy het nodig om zich moe te spelen, ze heeft de tijd nodig om alles te doen wat ze wil doen kennelijk. Eigen willetje heeft madam wel ;)

10. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.160
    35.819
    113
    Elise slaapt overdag altijd beneden. In de box of in de kinderwagen. Zoalng ze daar goed slaapt zie ik het probleem niet.

11. Wup

Wup Fanatiek lid

23 apr 2007
    4.912
    1
    36
    In het begin sliep Jacob overdag ook alleen maar beneden in de kinderwagen. Met 16 weken zijn we hem ook overdag in bed gaan leggen. Toen ging het gelijk goed, daarvoor dus niet.

12. Paarse80

Paarse80 Fanatiek lid

5 okt 2008
    4.473
    1
    38
    Vrouw
    Thuis
    Thijs heeft tot 3,5 maand beneden geslapen in de wandelwagen. Ik mocht niet traplopen. Thijs vond het heerlijk, wilde ook graag bij ons in de buurt zijn (de eerste 3 weken heeft hij alleen bovenop mij of mijn man geslapen). Als wij 's avonds gingen slapen, kreeg hij zijn laatste voeding boven. Daarna slapen in zijn wieg. Na 3,5 maand is hij overdag ook boven in de wieg gaan slapen en dat ging meteen goed.

Deel Deze Pagina