Inbakeren of niet bij 4mnd oude baby

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Tonneke, 5 nov 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tonneke

Tonneke Niet meer actief

Mijn zoontje slaapt altijd al in zijn bedje 's nachts en slaapt door al vanaf een week 0f 6. Sinds 11 weken wordt hij geregeld wakker in de nacht en dan hoef ik hem alleen speentje te geven maar dit kan wel 8 keer per nacht voorkomen. Dinsdag heeft hij weer zijn inenting gehad en was daarom gister nacht nog erg koortsig en huilerig en wilde absoluut niet alleen slapen dus heb ik hem bij me genomen. Ik merkte dat hij af en toe wakker werd van de wilde beweging van zijn armpjes. Ik heb toen zijn armpjes vastgehouden zodat hij deze niet kon bewegen en hij viel gelijk weer in slaap en werd ook niet wakker zolang ik ze vast hield.

Hij is nu weer helemaal de oude dus slaapt hij vannacht weer in zijn bedje. Ik zit dus te twijfelen om hem in te bakeren of misschien andere optie? zodat hij niet steeds wakker wordt van zijn armpjes. Is dit misschien een idee? Is hij nu niet te oud om in te bakeren?

2. er werd tegen mij op t CB gezegd dat je mocht inbakenen tot 14 weken. Maar waarom maar tot 14 weken zou ik je niet durven zeggen

3. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Ja, dat is eigenlijk te oud, want ze gaan dan al omrollen (althans, die van mij wel rond de 4 maanden) en dan is het gevaarlijk.

Ik heb wel afgebouwd in een Puckababy, daarvan kan je de armpjes eruit laten, maar ja; daar heb je nu dus niks aan als je juist de armpjes langs het lijfje wilt zetten!

Misschien armpjes strak onder het lakentje (en dekentje) stoppen?

4. jada08

jada08 VIP lid

14 jan 2009
    7.567
    332
    83
    Ik persoonlijk zou nu niet meer inbakeren met 4 maanden. Zal niet lang duren voordat je kleintje gaat omrollen enzo.
    Misschien de handjes goed onder de deken doen, en strak instoppen.

5. susan28

susan28 Bekend lid

17 jan 2008
    933
    0
    0
    ziekenverzorgende
    ik zou ook echt niet meer gaan ibakeren. je moet zowiezo met 5, 6 maand stoppen met inbakeren ivm omdraaien. voor die maand zou ik er echt nie meer aan beginnen.

6. Rianne80

Rianne80 Fanatiek lid

20 jul 2008
    1.338
    0
    0
    Lelystad
    Ja ik zou het dus rustig wel proberen maar daar ben ik anders in misschien, mocht het hem bevallen slaapt hij toch lekker? En als hij gaat draaien kan je hem altijd nog vastleggen met een safe-t-sleep ofzo, kan hij ook niet draaien met bakerdoek en al... Lekker doen wat je wilt doen ;)

7. Paarse80

Paarse80 Fanatiek lid

5 okt 2008
    4.473
    1
    38
    Vrouw
    Thuis
    Ik zou het niet doen. Ik heb Thijs met 4 maanden uitgebakerd omdat hij ging draaien.

8. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Wij hebben de eerste weken julia in een lakentje ingewikkeld. Niet te strak, maar gewoon er omheen geslagen en ze lag zelf op het uiteinde. Misschien een idee? Lijkt me iig minder gevaarlijk dan inbakeren, want dat schijnt idd vanwege het omrollen niet meer te mogen.

9. cupcakes

cupcakes Fanatiek lid

28 sep 2006
    2.574
    4
    38
    Midden van NL
    ze adviseren het niet voor niks om het rond 4 a 5 maanden af te bouwen.

Voor hetzelfde geldt rolt ie voor de eerste keer om terwijl hij ingebakerd is, de kans is groot dat ie dan niet goed z'n hoofd omhoog kan doen/opzij draaien waardoor hij misschien niet goed kan ademen, ik zou het risico in elk geval niet nemen..

Mijn zoontje mept zelf ook vaak z'n speentje uit z'n mond, lastig maar ja, uiteindelijk moeten ze toch leren om met hun armpjes vrij te slapen.

Strak instoppen werkt ook niet goed meer met deze leeftijd, tenminste mijn zoontje is sterk genoeg om z'n armen boven de dekens te wurmen.

10. Rianne80

Rianne80 Fanatiek lid

20 jul 2008
    1.338
    0
    0
    Lelystad
    Kijk ik snap dat je alert moet zijn dus onvoorzichtig zou ik het ook niet aanpakken maar ook niet te bang... Je hebt snel genoeg in de gaten wanneer het draaien eraan zit te komen je als je bekijkt wat ze in de box allemaal uitspoken. Maar he ieder zijn keus, ik zou het dus gewoon doen maar anderen niet, het is aan Tonneke zelf.

11. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Dom advies; cb, wijkverpleegkundige, kinderarts of verloskundige zal dit advies dan ook nooit geven!

Als jij een baby die zich omrolt wilt inbakeren prima; maar het is niet veilig, simpelweg omdat een ingebakerde baby niet kan terugrollen.
    't Is ook geen vergelijk met wat een baby doet in de box, omdat het dan niet ingebakerd ligt, het niet slaapt en jij er bij bent.

Inbakeren is meer dan alleen je baby vastleggen of iets dat je even doet, het is een heel idee van rust en geborgenheid geven dat tijd nodig heeft om aan te wennen en dat is bij sommige baby's niet van de een op andere dag. Tegen de tijd dat het kind gewend is, zou je alweer moeten afbouwen, dat is juist niet bevorderlijk voor het hele idee achter het inbakeren! Dat zal juist nog meer onrust geven.

12. Rianne80

Rianne80 Fanatiek lid

20 jul 2008
    1.338
    0
    0
    Lelystad
    Ik snap donders goed dat het simpelweg is omdat hij niet kan terug draaien als hij op zijn buik draait maar om mij nou af te doen als "dom advies" is ook wel heel simpelweg he?

Zou je alweer moeten afbouwen, niemand moet iets maar bedankt voor je bijdrage...

Deel Deze Pagina