Mijn jongste is zindelijk aan het worden. Ze geeft het soms aan, maar meestal zet ik haar er op bij het verschonen en na het slapen altijd, en dan doet ze ook altijd een plas en ze heeft zelfs al 2 keer gepoept op het potje! Maarrr, mijn oudste was zo vroeg niet, en die kon tegen die tijd dus beter zelf aangeven of ze moest (en hoe nodig, en wat dan, etc). Nu blijft het allemaal wat gissen. Moet ik het proberen door te zetten door wat dagen er voor te nemen om haar vaker zonder luier te laten lopen? Of nog een poosje afwachten tot ze het vaker zelf gaat aangeven? Ik heb er op deze leeftijd (1 jr 10 mnd) geen ervaring mee!
Zoon was met 23 mnd zindelijk. Hij ging vanaf 1,5 ook op vaste momenten op het potje en begon het toen ook soms aan te geven. Met 23 mnd gaf hij plassen steeds vaker zelf aan en bleek het ook op te kunnen houden tot hij op het potje zat. We waren op vakantie en het potje slingerde rond de tent/onder de aanhanger rond. Dus duurde echt wel even en hij gaf het ook graag aan met een poepluier, dus moest dan eerst gepoetst worden voordat hij op de pot mocht. Zolang kon hij het dus al ophouden bleek. Na de vakantie luier uit en geen luier meer omgedaan. Gewoon een onderbroekje aangedaan, kon hij zelf wel uit doen (was weinig voor nodig zakte zo van zijn mini kont . Praten deed hij op die leeftijd amper (we zaten midden in de driftbuienfase omdat ik hem niet begreep) maar plas/of cee zoiets zei hij dan (stom he weet niet eens meer wat hij nou zei maar ik begreep hem wel, verder zei hij echt weinig) en dan wist ik wat hij moest. Ophouden kunnen ze in het begin toch nog niet lang of ze nu 23 mnd zijn of 3,5 . Weinig ongelukjes gehad hoor. Afwachten kan heel makkelijk leiden tot desintresse en dan is het veel lastiger.
Ik zou ook doorzetten, zonde als de interesse verloren gaat. Mijn meisje is ook zindelijk en moet nog 2 jaar worden.
Hier ben ik er nu midden in,plassen gaat nu goed poepen op het potje vind ze nog wat eng.dus als er interesse is en je hebt nu de tijd op er mee door te zetten vooral doen voordat de interesse wegzakt.
Kijk, dat moest ik horen! Ik dacht, ze zeggen vast dat ik beter kan wachten... Maar ik denk dat het inderdaad best nu snel kan gaan. Ze is bijvoorbeeld ook droog met haar middagslaapje, alsof ze het plassen/poepen dus wel redelijk bewust doet (en dus ook niet onbewust doet). Vanmiddag alleen met slapen een luier om gehad (maar droog gebleven), daarna 2 keer een plas op het potje en 2 keer in haar broek + poep Maar ja, dat moet ook gebeuren Ben erg benieuwd of het wat wordt zo!
Her ook een meisje wat al een maand of 2 interesse toont. En vandaag bijv 3x een klein poepje en 2x een plas op de wc heeft gedaan. Super goed dus. Maar hier houdt het kdv het een beetje tegen. Nou ja, Lotte geeft het eigenlijk alleen bij ons thuis aan als ze moet poepen/plassen. Op het kdv is ze te druk met spele ofzo. Of legt ze de link niet dat daar ook een wc is. Ik weet niet wat het is. Heb toch besloten zsm een vrij weekend te plannen zodat we het door kunnen zetten. De interesse is er, dus gaan met die banaan . Dus als ik jou was, Gentle, zou ik ook gewoon doorzetten. Succes!!
Leuk dat jouw meisje ook er mee bezig is! Hier geen KDV, dus dat is het probleem gelukkig niet. Morgen zijn we nog een ochtend weg, maar daarna hebben we weer een paar dagen zonder tripjes of zo, buiten naar school en terug Dus mooie oefendagen! Vanmorgen heb ik haar naar de supermarkt een luierbroekje aan gedaan, en gezegd dat het een onderbroek is, en dat ze thuis weer mocht plassen. Dat heeft ze ook gedaan. Luierbroekje was droog! Vanmiddag alleen bij onbekenden en daar 3 keer klein plasje op de wc maar wel gewoon met luierbroekje om dus daar ook in geplast/poept. Maar goed, ik ga nu niet thuisblijven om te oefenen, we zullen wel zien!
Onze dochter was ook met 23 maanden zindelijk zowel dag als nacht. Belangrijkste is luier uitlaten en niet meer aan doen ook niet als je weggaat omdat ze dan hun plas gaan ophouden tot ze weer een luier omhebben. Het duurde 3 dagen voor overdag en 6 dagen ook snachts zindelijk.
Gentle, wanneer wil je doorzetten dan? Ik misschien volgend weekend wel. Vandaag heeft Lotte ook weer vaak op de wc gepoept en geplast. Maar ook nog steeds in de luier. Logisch natuurlijk als ze die om hebben. Wil zsm doorzetten want het zo doodzonde zijn als de interesse ineens verdwijnt!!
Twan is nu ook die leeftijd, en ik heb gisteren helmpjes en onderbroekjes gehaald. Ik ben nu moed aan het verzamelen... Morgen gaat hij eerst de ochtend naar het kdv, dus ik wil daar eerst even overleggen hoe zij het aanpakken, zodat we op 1 lijn zitten. Twan geeft nu wel aan als hij gepoept heeft, dus niet als hij moet, maar juist er na. Mijn schoonmoeder vind het maar gek dat ik dit wil beginnen voor zijn 2de verjaardag...
Ik ben aan het doorzetten hoor Alleen afgelopen weekend hadden we wat dingen gepland, dat ga ik niet opeens afzeggen. Dat bedoelde ik met, ik ga niet thuisblijven. Ik heb luierbroekjes, en ik heb tegen haar gezegd dat het geen luier is, maar een onderbroek voor buiten. Tot nu toe heeft ze nog niet in een luierbroekje geplast!! En dus voordat we weg gaan even een plas gedaan, en bij thuiskomst weer. Tussendoor droog! Ik doe nu gewoon steeds als ze wakker is geen luier meer om. Morgen hoef ik weinig weg, dus lukt het denk ik ook wel om de hele dag zonder luier te doen. Woensdag ochtend gaan we naar peutergym, maar dan kan ik wel extra kleren meenemen. Tegen die tijd weet ik ook hoe het morgen gaat, of het al opschiet. Vandaag is de score heel veel plasjes op het potje, en 3 plasjes en een poepje in haar broek. Het laatste plasje in haar onderbroek was vanmiddag, en dat was een heel klein beetje waarbij ze echt in het midden van de kamer stond 'Auwauw!' (ze zegt Auw als ze nat is ) en daarna meteen op haar potje heeft geplast. Alsof ze zich tijdens het plassen inhield! Ik had het idee dat het een goed moment was, ze had het echt door. Vanavond tijdens het eten ook niet geplast (dat is een typisch moment dat ze de laatste dagen steeds plaste, beetje moe natuurlijk en druk met eten). Ik hoop heel erg dat het zo doorgaat. Gaat echt goed zo!
Ik kan trouwens mooi oefenen met kort weggaan zonder luier om, want school van de oudste zit erg dichtbij. Dus 4 keer op een dag oefenen om even zonder luier weg te zijn
Andersom, erover, toch? Als er een kwartje valt kan dat wel helpen, hier zo'n momentje toen ze een keer ineens plaste toen ze in bad stapte, en dat zag
Tuurlijk, kan best. wij waren met 18mnd begonnen, maar tijdelijk gestopt, omdat ze 's avonds in bed steeds begon te roepen dat ze moest plassen. En ze sliep net een half jaartje goed, na 2 jaar drama. Ik zou niet weten waarom een jonger kindje het nog niet zou kunnen aangeven? Misschien niet met zoveel woorden, maar plas en poep/bah kon ze wel zeggen.. Ik heb met 26mnd toen een weekje thuis de luier uitgedaan en potje in de kamer.
Wat super dat het zo goed gaat!! Afgelopen weekend ging het bij onze dame ook goed. We waren alleen een lang weekend weg, dus definitief de luier af kon nog niet. Ik ga daar vrijdag mee beginnen. Ben zo benieuwd hoe het zal gaan!!
hier ook wat ik doe is een luierbroekje over een onderbroek en zeg dat dat ook een onderbroek is. gaat hier thuis goed en als ik mee ben ergens anders ook tot hij alleen ergens is zonder mij dan durft niet meer.over algemeen gaat het super