Dames, Wat denken jullie?? Onze kindjes schelen straks 16 maanden. We hebben een vrij grote hond, dus ik zie het niet zitten om een van de twee alleen op een speelkleed ofzo te laten als ik even m'n handen vrij wil hebben. Je weet immers maar nooit.... Wat zouden jullie doen?? Twee boxen, de een hoog en de ander op de lage stand? Of misschien iemand een ander goed idee?? Alvast bedankt!! Groetjes, Duckertje
Finn heeft voor gemiddelde begrippen vrij lang in de box gespeeld, maar met 16 maanden was hij er echt wel uit. Ik denk dat je dan moet zorgen dat je hond er niet bij kan. Dat hebben wij in ieder geval gedaan. Nu nog trouwens... Ik zou zelf geen tweede box neerzetten.
Ik zou niet gaan voor een standaar box, eerder voor een soort box met flexibele panelen. Dan kun je er of een grote box van maken of evt. Een stuk kamer afzetten voor je kinderen of je hond. Ik heb hier heel veel plezier van gehad voor mijn tweeling en ook een hond. Zie de link voor een voorbeeld. grote tweeling box | detweelingwinkel.nl | de leukste webshop voor twee!
Met 16 maanden nog in de box? Das wel erg lang die van mij was wel heel kort die heeft t/m 6 maanden in de box gezeten maar 16 maanden is wel weer heel lang... Of is het echt voor de hond? Accepteert je kindje dat?
Hond op dat moment niet daar laten waar de kindjes zijn, denk ik, want hoe denk je het te doen als ze een jaar of 2,5 zijn dan?
Eigenlijk vind ik tot 16 maanden helemaal niet zo heel lang. Onze oudste heeft zeker totdat de jongste er was in de box gezeten. Ze schelen bijna 21 maanden. Ze kon soms d'r draai niet vinden, ik denk ook dat ze hoogsensitief is en soms was het 'grote' huis met de vele mogelijkheden gewoon teveel voor d'r. Als je d'r dan met iets te spelen in de box zette hervond ze d'r rust. Volgens mij heeft ze toen de jongste er was nog wel eens in de box gezeten. De box stond gewoon nog laag en de jongste sliep het liefst in z'n bed. Spelen deed hij meer op een kleed op de grond of in z'n wipstoel. Pas later ging hij de box in. Twee boxen in je huis neemt wel heel veel ruimte in maar als je dit hebt (en denkt dat het nodig is) zou ik het gewoon doen.
wij hebben een dwergpinsher en een berner senner ,en die gaan we van in het begin gewoon maken dat de baby ook hun baasje is ,dat ze er lief voor moeten zijn maar dat de kleine geen speeltje is als je de hond helemaal gaat afschermen van de kleine gaat er jaloezie van komen! wij gaan wss wel opteren voor een hekje dat we tussen de keuken en de woonkamer gaan zetten zodat ze nooit "alleen" samenzitten
Je zou ook een campingbedje kunnen nemen. Voor de oudste of de jongste. Dat zet je toch makkelijker weg dan een box. Ik zou 2 boxen in mijn woonkamer een beetje teveel vinden
ik geloof niet dat een kind van 16 mnd blij wordt van een box. De mijne zouden moord en brand hebben gekrijst en liepen op die leeftijd gewoon rond. Zou wel 1 box nemen en geen tweelingbox want een kind van 16 mnd kun je ook absoluut niet alleen laten met een baby! Ook die zijn veel te gevaarlijk voor je baby. Kan de hond niet in een bench als je weg moet en je de oudste niet mee wilt/ kan nemen (jongste ligt veilig in de box).
Je hebt ook hekjes waarmee je een deel van je kamer kan 'afsluiten', bijvoorbeeld de keuken of een speelhoek; heeft je oudste alle ruimte om te spelen, of je laat de hond niet uit de keuken als je kindjes in de kamer zijn bijvoorbeeld. Ik denk dat een box met 16 maand wel erg snel gaat vervelen... Of idd een bench voor momenten waarop je er even niet bij bent?
mijn oudste zat met 1 jaar voor het laatst in de box...handen vrij willen? gewoon oudste met je meenemen, en dingen aanleren/afleren.. of even in de kinderstoel moet ook kunnen...
Ik zou kijken voor een hekje zodat de hond een eigen afgesloten plekje heeft waar kinderen niet bij kunnen. Ik heb hier een hekje tussen de kamer en de keuken. De hond ligt in de keuken als kleine hier rondhobbeld. Nog een voordeeel, kleine kan niet in de keuken komen. Je hebt ze in gewone standaard traphekjes maar ook van bij 3 meter die je in allerlei bochten neer kan zetten. En anders hond in de gang of zo? Kind van 16 maanen is een beetje te oud voor de box. Die willen lekker door de kamer rennen en ontdekken.
Mijn 2e was 16 mnd toen de 3e kwam. Ze liep nog niet en vermaakte zich nog prima in de box. Ik heb toen een tijdje een (tweede) box geleend van m'n schoonzus. Ik vond het ideaal!
Oudste heeft tot haar 2e verjaardag ongeveer in de box gezeten. Tot 23 maanden regelmatig en daarna nog wat sporadisch. Bij de 2e hopen we het ook weer zo te doen als dat lukt.
HIer straks ook een tweede als de oudste 16 maand is. De box die blijft echt nog wel. Ik heb met oppas kinderen gewerkt en zeker rond etenstijd vond ik het erg handig. Wij hadden in het begin nog geen box staan. Ik deed hem altijd in de wandelwagen. IN het begin liggen ze toch echt alleen nog maar. En dat was groot zat. Een speeltje er aan en ze hebben zat te kijken. Je bent dan al gauw twee maand verder (dus 18 mnd) als de andere ook in de box zou 'moeten'. Wie weet wil de oudste er dan niet meer in, en kan hij wel met de hond mee lopen.
Ik denk dat ze met 16 maanden er wel uit zijn, maar als je het prettig vindt dan zou ik voor de eerste periode een wiegje in de huiskamer zetten. Kan daar je jongste in en de oudste gewoon in de box. Zo doen wij het in ieder geval maar bij ons scheelt het net geen jaar. Ik heb ook twee boxen overwogen en als het in de praktijk niet werkt kan ik er altijd via MP nog een aanschaffen.
Wij hebben gewoon zo'n simpel wiegje gekocht http://www.babypark.nl/media/catalog/product/cache/1/image/325x/9df78eab33525d08d6e5fb8d27136e95/c/h/childwood-wieg-cradle-warm-grijs.jpg Onze box is in exact dezelfde kleur grijs dus dat staat perfect.
Ik heb zelf een soort van KOEKA achtige hoes gemaakt voor om het matrasje met daarbij een wrapper. Staat helemaal schattig. Mijn man heeft er wieltjes onder gemaakt (die ook op de rem kunnen) dus we kunnen hem ook makkelijk verplaatsen van de woonkamer naar de woonkeuken. Ideaal lijkt mij zo voor de eerste periode.