Hoi dames! We willen E. Gaan opgeven voor psz. Alleen twijfel ik over de dagen.. ik werk dinsdag en donderdag. Dus die dagen zouden goed uitkomen, maar dan vind ik het zonde dat ik haar nooit zelf kan wegbrengen of kan ophalen. Ook moet mijn moeder (die past die dagen op) vanuit ander dorp hier heen komen om haar op te halen. Dus zat ik te denken aan 2 dgn dat ik thuis ben. Kan haar zelf ophalen & wegbrengen en heb paar uurtjes vrij voor afspraken o.i.d. (vriend is doordeweeks van huis ivm leger) maar nu heb ik al een paar.keer gehoord dat dat dan zielig is. Dat ik haar dan dump terwijl ik thuis ben.. Wat is jullie mening daarover? Liefs x
Jij beslist toch zelf wat je doet, wat anderen daar ook over zeggen! En volgens mij is er niks mis met wat tijd voor jezelf (en al die 101 andere zaken die geregeld moeten worden in een gezin) te hebben. Als jij je er goed bij voelt, en je weet dat ze goed opgevangen wordt in die psz, dan zou ik het gewoon doen.
ik vindt het niet zielig hoor, op dit moment ben ik fulltime thuis, en gaat mijn zoontje ook 2 keer per week naar de psz. het gaat er om dat ze zoveel leren op de psz, en het geweldig vindt om samen met vriendjes en vriendinnetjes te kunnen spelen. als jij het prettig vindt om je eigen kindje naar de psz te brengen en op te halen, dan zou ik dat zeker doen. heb jij op die dagen even een paar uurtjes de handen vrij, en je kindje heeft plezier op de psz.
nee hoor, ik ben elke dag thuis en zoonlief gaat drie ochtenden per week naar de psz, na de vakantie vier ochtenden. Hij heeft het reuzen naar zijn zin! (na twee weken wennen ooit in het begin)
hier ook, woensdag thuis en nr3 gaat naar creche en nr1 en 2 blijven in de naschoolse opvang. 1) ze hebben het meer naar hun zin daar dan thuis 2) mama heeft ook me-time: enorm noodzakelijk om daarna weer een happy mama te zijn. Win-win dus
Nee hoor, Ik vind het eerderzielig als kinderen thuis gehouden worden. Dit is voorschool en kinderen leren juist met elkaar spelen en praten. Vooral op sociaal gebied is dit goed. Ze krijgen alvast een basis mee zodat ze op school al gelijk goed mee kunnen komen in groep 1. En het is als moeder zijnde trouwens ook wel eens lekker om even 2 a 2,5 uur iets voor je zelf te doen. Zo doe je je kind en jezelf niet te kort. Ik ben voor 60 % afgekeurd en zit ook fulltime thuis. Mijn oudste 2 zitten op school. Mijn jongste word over 4 mnd 2 jaar en gaat on januari 3 tot 4 dagdelen naar de psz. Heerlijk voor haar zodat ze lekker met andere kindjes kan spelen en lekker voor mij dan kan ik ff boodschappen doen en snel door mijn huis
Het zou er voor mij aan liggen of kindje ook naar de kdv/creche gaat. Gaat ie de dagen dat jij werkt naar de opvang, dan zou ik hem niet op je vrije dagen ook nog naar de psz laten gaan. Dan zou het voor je kindje misschien teveel worden. Maar gaat ie naar bijv. oma of is papa thuis op de dagen dat jij werkt zou ik hem dus rustig op mijn vrije dagen naar de psz laten gaan. kun jij ff wat dingen i huis doen/ boodschappen etc. En als je hem weer ophaalt dan heb je alle tijd voor hem.
Wat een onzin zeg. PSZ is toch juist leuk. En zo lang is het niet. Nee ik vind het alles behalve zielig hoor!
Het is pas zielig als je je kind geen ochtendje (of meerdere) spelen met leeftijdgenootjes gunt. Ik zou het denk ik ook doen op de dag dat ik zelf kon halen en brengen. Meteen even 2 uurtjes voor die dingen waar je met peuter toch minder aan toekomt. En je hebt ook contact met de psz meteen. Evt zou je zelfs kunnen besluiten 1x als je wel thuis bent en 1x als je werkt.. Ook een optie. Overigens... Onze dochter ging niet naar psz (wel 2 dagen kdv en dat leek me wel voldoende) en dat vonden heel veel mensen ook zielig. Het is nooit goed
mijn kindje gaat 5 dagen per week naar de creche, en ze lijkt daar liever te zijn dan thuis (veel meer andere babies om te terrorriseren). Dus denk dat je naar je kind en jezelf moet kijken of het haalbaar is, maar laat je geen schuldgevoel aanpraten over wat een ander denkt
ik vind het ook niet zielig, mijn zoon gaat sinds deze week 4 dagdelen naar de psz. hij vind het geweldig en ik heb in die tijd lekker tijd voor mezelf. wat ook al gezegd wordt, het is goed voor een kindje. naast de dingen die ze daar leren, raken ze ook gewend aan het ritme. als ze dan naar de basisschool gaan, zal het waarschijnlijk makkelijker gaan.
Ik vind dat niet zielig hoor. Hier gaat ze vanaf januari 2 dagdelen. 1 dagdeel is als ik aan het werk ben, en ze dus normaal bij oma is. En 1 dagdeel is als ik zelf thuis ben. Is ook wel lekker dat ik dan een ochtendje alleen met de jongste heb straks denk ik. Ik ga er wel vanuit dat ze het ook heel leuk gaat vinden.
Ik denk dat de psz alleen maar nuttig is, zeker als je kindje niet naar de creche gaat. Ik vind het juist zielig als kindjes thuis gehouden worden bij mama totdat ze echt naar school moeten. Want vaak doe je dat meer voor jezelf dan voor je kind. Onze meid vond de psz prachtig, net zoals school nu. Ze heeft er ook heel veel geleerd, waardoor ze zich in groep 1 meteen thuis voelde. Was ze niet naar de psz geweest, dan had ze in dat opzicht een achterstand gehad. En waarom zou je zelf niet thuis mogen zijn als je kindje naar de psz is?! Hier konden we zelf aangeven op welke dag en welk dagdeel we wilden. We konden kiezen uit een aantal combinaties van een ochtend en een middag. Bepaalde dagen waren wel erg in trek, dus dan was het afwachten of er plek was.
hier gingen/gaan ze juist op de dagen dat ik niet werk juist ivm opbrengen en halen enz. En kon ik mooi boodschappen doen. De middelste gaat nu 4 dagdelen heen en nu dus ook op mijn werkdagen en dan gaan de oma's heen en weer.
Ik heb dat bij mijn dochter ook gedaan.en die vond het echt helemaal niet erg en had er zeker geen last van.en psz is maar 2 dagdelen.dus ik zou het gewoon doen. En je zeker niet schuldig voelen,want er zij zeker meer ouders die dat doen
Mijn zoontje is zelfs een tijdje 3 dagen naar het kdv gegaan en de andere 2 dagen naar de psz. Hij zat al op de psz toen ik een nieuwe baan kreeg en hij vond het daar zo leuk dat ik hem gewoon heb laten gaan. Nooit een probleem mee gehad. Overigens ook nooit commentaar op gehad, ik ben blij dat ik niet zulke bemoeizuchtige mensen in mijn omgeving heb. Lekker laten gaan hoor! Heerlijk toch, wat tijd voor jezelf. Zeker aangezien je man doordeweeks van huis is.