Chronisch verkouden of allergie?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door ProudMum, 27 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ProudMum

ProudMum Niet meer actief

Sinds Joey's eerste verjaardag is hij continue verkouden. Zijn neus zit dicht en er loopt voortdurend doorzichtig slijm uit.
    Er zitten dagen bij dat het iets minder is, maar de volgende dag kan ik om de 5 minuten zijn neusje schoonvegen.

iemand die dit herkent?

Joey word er ook niet vrolijker op, zodra hij een tissue ziet of ik aan zijn neus kom is het al gillen :( .

2. lizab

lizab Fanatiek lid

7 mei 2007
    3.467
    1
    0
    planner kraamzorg
    Drenthe
    Fenna heeft het vanaf 10 weken eigenlijk al constant. Daarom lopen we nu bij de kinderarts.

Nu blijft Fenna er wel gewoon vrolijk onder, dus ze is wat je noemt een "happy wheezer"

De dokter heeft bij ons uitgelegd, dat ze bij zulke jonge kindjes vrijwel nooit spreken van een allergie. Wel kunnen kindjes vaak en lang verkouden zijn, helemaal in deze tijd van het jaar.

Wij moeten over 3 weken weer terug, en dan gaan we waarschijnlijk beginnen met een ontstekingsremmend pufje (dus niet gewoon ventolin)

Maar, net wat ik zeg, Fenna heeft het gewoon al vanaf dat ze 10 weken is. Dus alweer bijna een jaar. Ze is om de haverklap ziek (luchtweginfectie) en haar longen zitten altijd vol.

Ik zou het nog even aankijken, en evt. gewoon met je huisarts overleggen. Waarschijnlijk is het met een paar weken weer weg.

sterkte iig!

3. ProudMum

Hey, dankje voor je reactie!

4. lizab

lizab Fanatiek lid

7 mei 2007
    3.467
    1
    0
    planner kraamzorg
    Drenthe
    jeetje rox,

zie het nu pas, ruim 22000 berichten! WAUW!

5. mamamuts

mamamuts Niet meer actief

Ja, hier ook.

Ik ben vorige week naar de ha geweest met de vraag of dit normaal was (benthe is vanaf begin december al verkouden) En het antwoord luidde;
    Ja, is normaal. Winter, kdv, ze pikken alles op.
    Ik heb ook gevraagd of dit misschien een allergie kon zijn, maar op deze leeftijd (9mnd) kon dat nog niet volgens de ha.
    Conclusie; een chronische verkoudheid.
    ik heb een ab kuurtje meegekregen voor enig verlichting en een setje in de goede richting. Het heeft redelijk geholpen.
    We wachten hier met smart op beter weer, misschien dat het zonnetje de boel wat verhelpt.
    Het is idd zielig, ze zijn er op een gegeven moment zelf ook helemaal klaar mee.

6. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.227
    7.275
    113
    Vrouw
    Brabant
    Eva is eigenlijk ook bijna constant verkouden. Niet altijd echt verkouden, maar wel bijna altijd een snotneus en loopneus. Hier is het geen allergie geloof ik, ze heeft verder ook geen klachten. Ze gaat wel naar het kdv en daar pikken ze toch ook veel op.

Eva houdt er ook niet zo van als we haar neus willen afvegen (terwijl het eerst altijd wel goed ging). Maar als we vragen of ze wil helpen, dan is het opeens wel goed. Ze vindt het geweldig als ze mag helpen. Misschien werkt dat bij Joey ook wel?

7. mamamuts

mamamuts Niet meer actief

En morgen 2 jaar 'in dienst' zie ik. ;)

8. Lindangel

Lindangel Fanatiek lid

27 dec 2007
    3.742
    1
    0
    Mijn zoontje is nu ook al een maandje verkouden. Het vervelende is alleen dat het ook op zijn keel slaat. Hij is steeds weer (steeds na 2 dagen kdv trouwens) zijn stem kwijt. Bovendien wordt hij een beetje dovig door al het snot. Ik merk ook aan hem dat hij daardoor minder brabbelt en dat lijkt me nogal belangrijk.

Hebben jullie kinderen dat ook? Dat het op hun keel slaat? En op hun oren?

9. ProudMum

:oops: :oops: :oops:

10. ProudMum

Ik ga zowiezo even de HA bellen, beter een keer teveel erheen dan te weinig. En continue zijn neusje sprayen is ook niet goed...

11. ProudMum

Dat probeer ik al een week... Helpen is bij Joey de tissues uit de doos trekken zodat alles op de vloer ligt.... :)

12. ProudMum

Niet op Joey's keel. behalve als hij een paar dagen heeft gehoest. Wel grijpt hij naar zijn oortje. Maar er zit ook een tandje dwars op hem moment

13. MissyZuilen

MissyZuilen VIP lid

14 mei 2007
    9.519
    1
    36
    Vrouw
    Office Manager
    Nieuw-Engeland, Utrecht
    Mop, Mike is ook al vanaf dattie 6 weken oud is elke x verkouden.
    Laatst bij de HA nagevraagd toen we weer voor de zoveelste oorontstekingen gingen en helaas..
    Het hoort er echt bij, kindjes hebben tot 4 jaar nog geen volledig ontwikkelt immuumsysteem en vooral in het najaar/voorjaar zijn ze vaak verkouden.
    Volgens mijn HA mag je zoutoplossing wel onbeperkt gebruiken om verlichting te geven bij bijv slapen of eten.

Deel Deze Pagina