Vandaag met onze dochter naar de oogarts geweest. Haar pupil zit niet in het midden en omdat mijn man vroeger zeer slechte ogen had en ook scheel was wilde we graag naar de oogarts toe. vandaag was de dag dan. Eerst langs de Orthoptist ,die kijken en ja hoor er was duidelijk een afwijking te zien, maar ze wou dat de oogarts er ook naar zou kijken, we werden er tussen geschoven want hier in het ziekenhuis zit maar 1 oogarts. maar wat een ........ van een vent. Esmee was helemaal overstuur en helemaal toen hij een klem op dr oogje zette want ze bleef natuurlijk ook niet stil zitten. Weer terug naar de eerste arts daar kreeg ze druppels om de pupil te verwijden, 40 minuten wachten en weer terug komen. dr oogjes werden getest en die blijken dus niet goed te zijn ,ze heeft +7 en +8 dus ze moet aan een bril oogarts wou eerst ook nog kijken maar durfde het niet aan want die dacht die raakt weer over stuur. omadat ze hier geen kaas hebben gegeten van dit soort pupil afwijkingen moeten we naar het AMC in Alkmaar, gelukkig kunnen we er al snel heen, 19 maart al, daar gaan ze kijken of het kwaad kan of niet. zijn er kindjes hier die ook een brilletje hebben en of een pupil afwijking? en hoe gaan de kindjes met hun bril om? sorry voor het lange verhaal maar moest het ff kwijt.
Hoi sonja, Helaas kan ik je niet helpen met ervaringen. Ken wel één meisje dat jong (2jr) een bril had, maar die ken ik niet heel goed. Wat ik van haar moeder begreep was dat het af en toe wel lastig was, maar vooral ook heel fijn dat die bril er uiteindelijk was. En op zich ook makkelijker voor het kind om eraan te wennen als ze 2 zijn dan als ze 6 zijn. Maar da's dus 1 verhaal van iemand die ik niet heel goed ken. Ik snap dat je het heel vervelend vindt, maar ik denk wel dat je blij moet zijn dat jullie er zo snel mee aan de gang gegaan zijn. Je dochter ziet nu blijkbaar heel slecht en zodra ze een bril heeft kan ze dus ineens veel meer visuele prikkels krijgen en daarvan leren. Ik denk dat als je nog 2 jaar verder was, dat ze misschien wel een grote achterstand in bepaalde dingen had kunnen hebben en dat zijn jullie nu mooi voor. Je doet je dochter er uiteindelijk een groot plezier mee! Wie weet vindt ze het ook wel helemaal geweldig als ze ineens veel meer ziet! Ik hoop voor je dat het allemaal mee gaat vallen en dat je dochter er makkelijk aan went. Succes met het medische traject eerst!
als we langer hadden gewacht was ze later scheel gaan zien. nu ga je verder denken, ze durft niet los te lopen en houd je krampachtig van, dat komt vast door het slechte zien. dat ze niet goed ziet en een bril moet is niet leuk maar voor haar beter , zie er meer tegen op naar de uitslag van de pupil, tot nu toe kan ik er nog weinig over vinden op google.
hoi sonja, jeetje dat is niet zo mooi maar joh als het straks maar beter word.en als je samen met je dochter een leuke bril hebt uitgezocht dan zul je zien dat ze in ontwikkeling mischien ineens erg vooruit gaat. mirella denhelder(je weet wel mijn oma zat bij jou in bejaardentehuis)
Sonja; mijn dochter heeft een brilletje al vanaf dat ze nog een baby is! Pb- me maar als je ea. wilt weten. Kan me voorstellen dat jullie erg geschrokken zijn! Ik hoor wel als je de behoefte hebt om er over te praten.
nu je weet dat ze dus slecht ziet gaan steeds meer kwartjes vallen . ze wrijft veel in haar oogjes, dus niet omdat ze moe is maar omdat ze last heeft van haar ogen . mijn schoonzusje werk bij een opticien en die neemt wat leuke montuurtjes voor ons mee. vond net nog een zonnebrilletje, daar de glazen uit gehaald en opgezet
Och, dat is inderdaad wel heel erg sneu, op zo'n jonge leeftijd. Kan me best voorstellen dat je dat even moet verwerken. Maar gelukkig hebben ze tegenwoordig wel heel leuke brilletjes voor kindertjes, is me wel es opgevallen. En als ze er beter door kan zien, is het toch voor een goed doel? Veel succes ermee hoor.
Oh wat jong nog! Mijn oudste dochter had ook een paar x de oogtest verkeerd. Nu is ze 6 en heeft ze een bril, ze vond het niks maar heeft m wel zelf uitgekozen. Ze is dan ook wel wat ouder natuurlijk, maar ze kwam laatst thuis met dat iemand haar brillenkop noemde Bereid haar voor, bespreek het op kdv/psz etc. Je hebt ook leuke boekjes erover!
nar dagopvang/ speelzaal gaat ze niet ,we hebben een zonnebrilletje nog liggen en daar zijn we een beetje spelenderwijs al mee begonnen. @p73 : we zijn hier in denhelder bij de oogarts geweest, hier is er maar 1 ,een bal van een vent en hij kan er niks mee ,19 maart moeten we naar het amc toe, daar schijnt een hele goeie te zitten die meer kan met pupillen die niet recht in het midden zitten.
Onze zoon had ook al jong een bril. Hij had een superhip montuurtje met van die lange krullen achter zijn oren. Je ziet er niks van, maar zo blijft het brilletje wel goed zitten. Succes er mee!
me schoonzus heeft 5 brillen gebracht , en we hebben er 1 uitgekozen, staat nog wel pittig ook bij haar , morgen moet me schoonzus werken dan gaan we langs en bestellen we de bril
Jee dat is schrikken he. Ik weet al sinds mijn dochtertje 8 maanden is dat ze een bril zal moeten. Ze heeft een verhoogde plus van +3 maar dat kan nog verbeteren. Ook heeft ze grote cylinders in haar ogen. Deze zijn nog niet minder geworden. Haar oogbol is ook niet rond maar ovaal. In juni moeten wij weer terug komen. We moeten opletten of ze niet in ontwikkeling gaat achterlopen. Succes ermee. Want ik weet nog goed dat ik het hoorde en best verdrietig was. Zo rot zo kleintje met een bril. Maar voor jouw dochtertje zal er een wereld open gaan !
ene kant was het schrikken want we merkten niks aan Esmee maar aan de andere kant hadden we er wel rekening mee gehouden omdat me man ook een oogverleden heeft. ik hoop dat als ze haar bril op heeft dat ze dan verder gaat met haar ontwikkeling, de bril zal wel even wennen zijn. zie er meer tegen op wat ze gaan zeggen en eventueel doen volgende week in het AMC , je kan ook niks vinden op internet over een pupil die niet in het midden staat.
Mijn nichtje is net 2 en heeft inmiddels ook een brilletje. Ze moet flink wennen, heeft hem nog geen week, maar het is niet anders. Kinderen geven zich over het algemeen aardig goed over aan een nieuwe situatie.
vanmorgen naar het AMC geweest. 7.15 zaten we al in de auto richting amsterdam. maar goed ook dat we vroeg weggingen want we stonden in de file. daar aangekomen verdwaalde we al in het ziekenhuis, dus door een vriendelijke verpleegster werden we de goede kant opgestuurd. we zaten net en werden al binnen geroepen. Esmee dr oogjes werden bekeken en toen kreeg ze druppels om dr pupillen te verwijden. na een half uur moesten we terug komen. testjes gedaan en dr oogjes weer opgemeten. toen naar Dr Prick ,zij ging de pupil bekijken. met leuke liedjes zingen en al spelender wijs werden de ogen goed bekeken. gelukkig was de uitslag goed. pupil staat iets uit het midden maar het oog doet het verder prima ,we hoeven ons er geen zorgen om te maken ,dus na ander half uur stonden we alweer buiten, op gelucht en wel. ze moet nog wel eens in de zoveel tijd naar de ortoptist (hoe je het ook schrijven mag) maar dat kan hier in denhelder. nu is het alleen nog wachten op de bril en dan gaat bij Esmee een wereld open (denken we)
mijn man was ook 2 toen hij een bril moest, me schoonmoeder zei al, dat me man hem gelijk niet meer af wou, wie weet gaat dat met esmee ook wel en anders al spelender wijs maar proberen
ik kom ook ff binnenvallen... het is zeker geen leuk nieuws maar...als je dochter dalijk d'r bril heeft...oooo wat zal de wereld voor haar open gaan! mijn moeder (sorry geen goede vergelijking) heeft 8+ en 9+...als zij haar bril af heeft ziet ze niks...hetzelfde als je dochter. ik denk dat ze heel blij zal zijn met d'r bril en je hebt tegenwoordig hele leuke modelletjes! ik ben zelf ook brildragend...na 24 jaar slecht te hebben gezien...ik kan 'm nu niet meer missen!