Het zegt het al ... mijn man twijfelt over een 2de.... als ik wel es met hem er over begin ... dan reageert hij nogal '' zien we over een tijdje wel ''... houdt het een beetje op de achtergrond. Esmee is nu bijna 16 maand en lijkt me zo leuk voor mij en ook voor haar een broertje of zusje erbij .... of manlief nog wel eentje erbij wil of zich zorgen maakt over dingen of denkt eerst maar genieten van Esmee maar kan er niet een pijl aan trekken... zeg ook niet dat ik gelijk de pil moet laten staan maar over een paar maand als het aan mij ligt , ligt mijn pil in de la... zal in deze dagen er maar es weer over beginnen... maakt me wel tijfelachtig.. snik snik !! nog meer mama's waarvan manlief twijfelt ???? xx trotse mama van Esmee
voor de geboorte van onze kleine wou hij ook 2 kinderen net als ik. maar nu zegt hij dat het bij deze moet blijven.. ik denk wel dat hij over 4 jaar er wel weer aan toe is maar je bent dus niet de enige.
Oh hier precies hetzelfde!!! We hadden afgesproken als ons zoontje 1 wordt, dat we dan voor de tweede gaan. Nou over een paar weken is hij jarig en nu gaat hij allemaal praktische excusen verzinnen om het uit te stellen...En inderdaad ook hij wil eerst van Gijs genieten. Alsof dat later niet meer kan en het duurt toch minimaal 9 maanden voordat er een ander kindje bij is... Mijn vriendin vertelde vandaag dat ze zwanger is van de tweede, wie weet gaat het nu wel kriebelen bij hem. Dus ik kan je niet helpen, maar ik begrijp je zo!!
Hier is het juist andersom... als het aan hem lag was ik morgen alweer zwanger, maar ik wil (voorlopig) niet meer. Ach ja... je hebt er nog altijd twee mensen voor nodig he. Wel een lastig probleem hoor, want je kan hierin nou eenmaal geen compromis sluiten.
Halleluja!!! I'm not alone!!! Ik zit al weken met hetzelfde probleem in mijn maag. Ook hier een man die misschien geen 2e kindje wil! Het gaat hem allemaal te snel terwijl ik over een jaar het toch wel erg graag weer wil proberen. Ons meisje is nu 13 maanden (moet banner nog aanpassen). Je bent dus zeker niet alleen! Liefs, Kweenie PS: Maar ik ben het gewend. Hij heeft voor nummer 1 2,5 jaar nodig gehad om volmondig ja te kunnen zeggen.
bij onze nummer 1 besloot die 2 dagen voor de positieve test dat die toch nog een tijdje wou wachten hahaha te laat! niks forceren, je hebt tijd genoeg.
Ik snap goed hoe je je voelt, mijn vriend wilde in eerste instantie ook geen tweede, maar hij is nu wel 'om'. Wat je vooral niet moet doen, is er iedere keer weer over beginnen. Dat deed ik ook en mijn vriend werd er knettergek van. Ik heb het een poosje laten rusten en ben ook nergens op in gegaan wanneer hij een keer over een tweede begon (ik bleef dan neutraal, ik zei geen 'ja' en geen 'nee'). Laatst hadden we het er bij toeval over en toen zei hij: is toch wel erg leuk hè, een broertje of zusje voor D! Dus mijn advies is: laat het even rusten, hoe moeilijk dat ook is voor je (vond het zelf namelijk ook erg moeilijk om het er niet over te hebben). Succes en ik hoop dat hij binnenkort bijdraait.
Hoi, Bij ons is het ook de zelfde verhaal.. Ik praat wel dagelijks erover, maar hij zegt ook dat die nog niet wilt. Hij vind Zeynep nog te klein, van hem mag het pas over een jaar of 2. Maar ik denk er totaal anders over. Zeynep is over paar daagjes 16 maanden. Ik wil nu met de pil stoppen. Ik wordt niet snel zwanger. Zal deze keer ook lang duren. Hierdoor wil ik niet lang wachten. Ik wil graag in 2011 mijn 2de kindje in mij armen hebben. Dan is Zeynep is ook bijna 3. Mooie leeftijd verschil met de kleine.. Dit wil ik alleen maar, manlief nee hoorr... Het antwoord is altijd ''agg schat komt nog wel'' We hebben geen haast:x
Ik denk dat de meeste mannen een ietsiepietsie klein beetje overgehaald moeten worden, vooral wanneer het een tweede/derde betreft haha. Mannen zien gewoon sneller wat praktische bezwaren en daarbij hebben mannen gewoon niet die oerhormonen zoals wij die hebben. Mannen hebben al snel zoiets van: Ach, zo is het toch ook goed? Althans, dat is hier in mijn omgeving zo. Mijn man idem dito: Superblij dat onze kleintjes maar 14 maanden schelen en heel erg blij dat we ervoor gegaan zijn maar op het moment zelf stemde hij ermee in maar stond niet zo hard te juichen als ik. Nu bij een derde zou hij het wel doen maar dan puur en alleen voor mij. Zelf heeft hij heel duidelijk aangegeven met goede argumenten dat het goed en overzichtelijk voor hem is. Het is niet alleen de angst voor de verandering dit keer maar echt een overtuiging. Dan is het wat mij betreft anders en respecteer ik dat en komt er hier dus ook geen derde. Maar in het geval van smoesjes verzinnen omdat ze eigenlijk een beetje bang zijn voor zo'n klein nieuw nachtbrakertje terwijl ze net een beetje van de gebroken nachten af waren: Och, klein beetje overhalen kan dan in mijn ogen geen kwaad haha.
Twijfelen over een tweede doet die van mij niet. Maar ons plan, om in februari weer voor een 2e te gaan proberen, is toch ook al uitgesteld. Maar dat zijn meer om praktische redenen, ook van mijn kant uit. (Financiën, kamertje, buggy enz.) Dus nu willen we na de bouwvak (juli/aug) stoppen met voorbehoedsmiddelen, en hopen dat we dan sneller zwanger zijn dan van Kenji het geval was. Nu maar hopen dat mijn man niet nog van gedachte verandert.
Ook hier een man die niet wilt....nee nee en nog eens nee... Ik word er echt heel verdrietig van....en weet het niet meer.... Tja voorlopig laten rusten
hier wou manlief eerst ook niet tot dat mijn zus ook bezig was en we het erover hadden toen ze hier was een dag later begon hij te zeure dat ik moest stoppen met roken ik helemaal boos omdat hij de zoveelste keer erover begon haha maar met achterliggende gedachten hij wou proberen een 2de kindje te maken en met goed resultaat hoop hem over 11 weken in mijn armpjes te sluiten
Tja, hier ook een man die eerder 'nee' dan 'ja' zegt. Wil zelf overigens nu ook nog niet voor een 2e gaan, maar wil de mogelijkheid in de (nabije) toekomst ook niet uitsluiten. Dus wil dat lief ook een beetje openminded is hierin....
Ik wilde al heel snel voor een tweede gaan, maar is nog steeds niet gebeurd (N. is nu 15 mnd), manlief heeft mij 'overgehaald' nog even te wachten! Is maar goed ook, zijn een aantal grote veranderingen in ons leven, dus wel zo handig. En de ontwikkeling van N. gaat ook niet helemaal vanzelf, dus vraagt meer aandacht. Hebben nu 'besloten' dat rond de zomer, wanneer ze gaan beginnen met ons huisje bouwen, de pil er uit gaat! Dan werk ik ook alweer een tijdje op mijn nieuwe werk. Vorige keer bij N. duurde het ook 8 mnd voordat ik zwanger was! Dus wie weet hoe lang het nu weer duurt.. Gewoon niet al te veel over hebben, en maar hopen dat hij snel weer kriebels krijgt!
Zouden zo mijn woorden kunnen zijn... Mijn vriend wil gewoon echt geen tweede. Ik heb altijd gedroomd van een groot gezin. Ik zou nu al dolblij zijn als hij voor een 2e wil gaan. De gulde middenweg zeg maar. Ik heb het nu even laten rusten en dat wil ik nog een paar maandjes doen. Dan wil ik het graa nog 1x aanhalen. Ik heb bij de eerste echt geen fijne zwangerschap gehad en mijn vriend vind dat ik me dat niet nog eens aan moet doen, terwijl ik er graag 9 maanden alles voor laat vallen bij wijze van (voor zover dat kan met een dreumes om je heen). En hij vind zichzelf te oud (hij wordt 34 ) O ja, en is erg gesteld op zijn rust. (nou is mijn zoontje niet al te rustig, dus dat kan hij sowieso al vergeten...)
Ook mijn manlief weet niet of hij wel een 2de wil. Hij is nu al iets milder dan in het begin, maar we zijn nog ver verwijderd van een 'Ja'. Ons eerste kindje was ook niet helemaal gepland en daarvoor wist hij niet eens zeker of u uberhaubt wel kinderen wilde. Maar ja, toen was het al zover haha en nu is hij echt gek op onze dochter! Ik begon er ook telkens over, maar heb nu zelf voorgesteld het te laten rusten tot de zomer. Dan hebben we het er wel weer over, is Emma ook alweer wat ouder (is nu bijna 13 mnd), dus wie weet...
Heb ook een man die twijfelt Ik heb altijd aangegeven dat ik indien mogelijk meerdere kindjes wilde. We hebben nu een gezonde zoon en dochter. Hij heeft altijd geroepen dat 3 kindjes prima was tot het moment dichterbij kwam om te gaan stoppen met de pil. Nu weet hij het nog even niet.....dat kwam even koud op mijn dak! Hij heeft zoiets van nu weten we wat we hebben en bij de derde is het maar weer afwachten (gezond, rustig enz) Nu dus maar afwachten wat hij wil. Ik zou het allemaal nog zo graag een keer mee willen maken.
Gewoon laten rusten en vooral niet te vaak over hebben, dat benauwd een man nog meer! Maar wat ik me afvraag weet je niet eerder van elkaar hoeveel kinderen je hoopt te krijgen, voordat je uberhaupt aan kinderen begint?
Ik wist van te voren dat hij geen heel groot gezin wilde inderdaad, maar ja ik hou nou eenmaal van die vent . Ik ga hem er niet om verlaten omdat hij geen kinderen meer wil.