Wat voor contract voor vakantieopvang?

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door adi, 11 apr 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. adi

adi Niet meer actief

Wat voor contract hebben jullie als je alleen vakantieopvang afneemt? Kun je het kind dan ook brengen op allerlei andere incidentele dagen dat de school de hele dag dicht is? (mits je dit van te voren aangeeft), of hoort dit weer bij het BSO?

- Hoeveel zijn jullie ong. per jaar kwijt aan vakantieopvang (ervan uitgaande dat je ongeveer de helft van de vakanties moet laten opvangen)?
    - Betaal je dan voor alle vakanties, of alleen voor degene waar je gebruik van maakt?

2. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.166
    2.282
    113
    Hier betaal je standaard voor vakantieopvang, ook als je het niet gebruikt. Mijn oudste ging 1 dag per week naar de BSO van kwart over 3 tot 6 (maximaal). Dat was dus nog geen 3 uur per week x 4,3 weken per maand = 13 uur per maand. Ik betaalde er ruim 24. Het restant was voor de vakantieopvang. Je kon niet kiezen om geen vakantieopvang te doen.

Wij maken geen gebruik van vakantieopvang, omdat mijn man zelf ook altijd vrij is in de schoolvakanties en als de schoolvakanties van hem en de kinderen niet gelijk lopen, kunnen ze logeren bij opa en oma. Dat was dus een dure grap 11 uur x 5,5 euro = 55 euro per maand betalen voor niks. Nu de tweede ook naar school gaat zijn wij daarom gestopt met de BSO.

3. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

Hier kun je aan het begin van het jaar aangeven hoeveel weken je opvang inkoopt. Wij geven alle weken min 3 weken zomervakantie en een week kerstvakantie op. Ik vind het zo rot elke vakantie te moeten zoeken naar iemand die om wil passen. Als ze willen logeren dan mag dat gewoon maar dan ben ik zeker van opvang.

Hier kun je kiezen uit verschillende vormen opvang:
    - alleen vakantie
    - vakantie en studiedagen
    - vakantie, studiedagen en BSO
    - alleen BSO

4. Bluesky

Bluesky VIP lid

1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Bij ons is het standaard pakket schooldagen opvang èn vakantieopvang. Kies je voor 1 van de 2 dan komt er een percentage op de uurprijs. Zo kun je bijvoorbeeld ook voor eens in de 2 weken kiezen, maar dan komt er weer een % op de uurprijs. Linksom of rechtsom, je betaald je dus scheel... ;)

Hier kun je wel kiezen voor alleen vakantieopvang, maar dan betaal je 20% extra, bovenop de uurprijs van 6.75. Van de uurprijs word maar 5.09 (dacht ik?) maximaal vergoed door de BD, dus die 20% moet je ook zelf betalen. Je betaald dan automatisch voor alle vakantieweken, dus 12 per jaar. Je kunt hier niet aangeven welke vakantiedagen je wil, als je kind niet komt, betaal je dus toch. (wat ik dan weer raar vind, want er zijn altijd wel een paar weken per jaar dat je geen opvang nodig hebt omdat je zelf vakantie hebt.)

Studiedagen zitten niet bij de maandprijs inbegrepen, die worden apart gefactureerd. Dus als Jelle volgende week een studiemiddag heeft, dan heeft hij een middag van 6.5 uur. 3.5 uur betaal ik daar maandelijks van (als een gewone opvangmiddag) voor de overige 3 uur krijg ik een rekening. Die kan ik aan het einde van het jaar verrekenen met de BD. (al vergeet ik dat dan, maar vaak is het maar 1x)

Je kunt hier ook een strippenkaart kopen, maar hoe dat precies gaat weet ik niet. Of je per uur afstempelt of per keer, bedoel ik dan. Het nadeel van een strippenkaart is dan wel dat er ook plek moet zijn op de dag die jij nodig hebt, is dat er niet moet je alsnog op zoek naar een andere oplossing. Voor ons dus niet echt een optie.

Deel Deze Pagina