ja wij hebben dus een eigen winkel gehad en omdat wij vrij klein waren mocht het van mij wel, maar ik bleef er wel bijstaan want ze proberen echt alles te jatten wat los en vastzit, zeker in de H&M komen veel kindjes als je dan steeds als toezichthouder erbij moet gaan staan kost het teveel geld. Dat kan gewoon niet. Daar zijn openbare toiletten voor denk ik dan, regels zijn regels, tuurlijk snapt een kind dat niet goed maar je kan niet van hun verwachten dat ze JOUW probleem oplossen, als ze dat bij elke klant moeten doen zijn ze heel de dag met plassen bezig LOL Mijn moeder heeft vroeger met mij gehad dat ik een diaree aanval kreeg in de hema, vroeg ze ook en mocht niet toen was het al te laat en zat ALLES onder de poep (en konden hun opruimen) mijn moeder kreeg nog geen doekje aangereikt om mij schoon te maken , tuurlijk is dat niet leuk en niet sociaal, ik zou zelf nooit iemand zo laten tobben als winkeleigenaar maar dat komt omdat ik ervoor heb gekozen om een ander soort winkel te hebben (gehad) waarbij ik socialiteit en een beetje lief zijn voor je medemens belangrijk vind maar das niet verplicht, jammer maar waas.. Voortaan toch iets van een luier mee ? om ongelukje tot het openbare toilet te kunnen voorkomen...
Mendie, bedankt voor je eerlijke reacties, ik heb de afgelopen dagen gemerkt dat sommigen hier op het forum echt aanvallend zijn en je verwijten je mening op te dringen en asociaal te zijn, terwijl ze zélf erg egoïstische gedachten hebben... Heel jammer eigenlijk op een forum als het deze... maar trek het je maar niet aan, ik antwoord ook gewoon niet meer op deze mensen! Even over de openbare toiletten... Ik weet niet hoe het in Nederland is, maar hier in België heb ik, behalve in Brussel en Antwerpen, nog NERGENS ander openbare toiletten gezien! Zelfs de Hema is hier blijkbaar anders, want daar is echt geen toilet ter beschikking en moet je het ook vragen... onze enige hoop is hier dan een vriendelijke bakker (zelfstandige die zelf in zijn winkel staat beseft vaak dat klantvriendelijkheid klanten lokt) of zo want café's zijn natuurlijk 's ochtends niet open...
Hier in NL zijn er veel gelegenheden om naar het toilet te gaan, in ieder geval in de steden (daar waar de H&M doorgaans is). Vrijwel iedere V&D en Hema heeft (betaald) toilet. @ Mendie, ik snap dat je je aangevallen voelt, maar niet iedereen valt je daarop aan hoor. Ik geef je gewoon een inhoudelijk tegenargument. Daar ga je dan helemaal niet op in en loopt nu te roepen dat je je mening niet eens mag geven. Je kan je ook richten op de mensen die wel 'normaal' reageren in jouw ogen, maar dat laat je zelf ook achterwege. Ik vind helemaal niks van je sociale vaardigheden, maar in dit topic kan je aardig van je afbijten en kom je idd niet over als sociaal zwakker/jezelf naar de achtergrond cijferend ofzo.
Jep erg vervelend. Heb zelf een tijdje in een Bruna winkel gewerkt en daar mochten kindjes wel naar de toilet maa rnu moet ik wel zeggen dat onze personeelsruimte met wc in een andere ruimte was dan het magazijn en de kluis, dus dan werkt het wel makkelijker.. Liep uiteraard altijd mee, en bleef daar dan ook, maar het brutaalste wat ik daar heb meegemaakt is een kindje dat midden in de winkel in haar broek stond te plassen (jaar of 2/3 oud) en dat moeders het kindje oppakte naar buiten liep en niet meer terug kwam.. Dan denk ik, snap dan nog dat je naar buiten gaat om het daar verder te laten plassen, maar het niet op komen ruimen.. vond dat zoo raar, dus stond ik plas op te ruimen.. waar ik niet zo blij mee was.. Ik had zelf eerst opgeruimd en dan pas weggegaan maar die mevrouw dacht er anders over...
ja DAT IS idd aso zeg, tuurlijk schaam je je dan maar het minste wat je kan doen is sorry zeggen en proberen mee te helpen met opruimen!
Dan hoop ik je ooit in zo'n situatie in mijn winkel tegen te komen want als mijn antwoord Nee is dan heb je het daar maar gewoon mee te doen ... En dan kan jij hoog of laag springen maar geloof me je krijgt dan echt je zin niet ... En als jij je sociaal noemt dan snap ik niet dat je zegt dat je zo zal reageren in deze situatie, sociale mensen doen dat namelijk niet dat zijn meer Asociale mensen ... Sorry maar als er iemand zo zou reageren zoals jij nu verteld dan zou ik in mijn broek zeiken van het lachen en ff zelf naar de wc gaan .. Kom op zeg, wie denk je nou dat je bent om te zeggen dat je uiteindelijk WEL naar die wc gaat, als de regel bij ons '' geen klanten naar de wc '' is dan heb jij je daar maar bij neer te leggen .. Hoe lullig dit is voor het kind, maar goed ik snap zowieso niet dat als je kind net een beetje zindelijk is je hem/haar dan mee neemt naar de winkel, doe dan even voor de zekerheid een luier om .. Tuurlijk kan je een uitzondering maken maar als je dat voor de ene doet dan vind de andere dat het voor hun ook moet, dus dan niemand maar naar de wc. Sorry dat ik fel reageer maar zit me dood te irriteren aan dit soort mensen..
Kan echt niet begrijpen dat jij anderen asociaal noemt wat heeft dit met sociaal te maken eigenlijk? En een 5jarig jongetje een luier omdoen is echt belachelijk, dit was gewoon een eenmalig noodgeval... Ik heb mijn besluit enkele pagina's geleden al gemaakt: 1 ofwel mag je niet gaan, zelfs niet als je ziek, zwanger of erg klein bent 2 ofwel helpen ze je aan een dichtbijzijnd toilet (liefst openbaar maar is hier in belgie niet zoveel) 3 ofwel maken ze een uitzondering voor iemand die echt niet meer kan Er zijn nu eenmaal mensen die voor 1/2/3 kiezen, maar moet er daarom zo geruzied worden? Ik heb mijn geval hier uitgelegd en geprobeerd zo goed en zo kwaad als mogelijk op iedereen te antwoorden, maar de mensen die beginnen andere te verwijten en hier komen verkondigen dat het onze eigen schuld was terwijl het ventje net geweest was en waarschijnlijk gewoon een ongelukje had, die mogen van mij hun mening voor zichzelf houden of zelf een topic openen met titel "niemand plast in mijn toilet" of zo... Ik weet alleen dat ik in een winkel waar ze mijn 5jarig neefje hierom uitlachen NOOIT meer zal komen, dan rij ik liever naar Hasselt of Tongeren EN dat deze winkeldames een standje krijgen van het hoofdkantoor!
@ Ineke, De 1 noemt anderen asociaal? Jij noemt ze egoistisch, is dat wel normaal antwoorden? Ik kan me de reactie van chantal op Mendie heel goed voorstellen. Als mendie zegt: Ik zal ze wel eens even als mijn kind niet mag plassen ,nou sorry maar dan roep je bij mij ook wel bepaalde ideen op over het al dan niet (a)sociaal zijn. En je hebt het over meningen hier en dat we maar een ander topic dan hadden openen. A) kun je hier meningen verwachten( ook de meningen die niet in jouw straatje passen) B) Als je nou een topic had geopend: ze zaten een 5-jarige uit te lachen ,omdat hij moest plassen was iedereen het er mee eens geweest ,dat dat te zot voor woorden was ( iemand uitlachen heb ik het over). ,maar jij begon gelijk over hoe idioot het wel niet wat dat daar niet geplast kon woorden en hoe boos je werd. Vind je het gek dat je bepaalde reacties dan krijgt? Zeker door winkelmederwerkers die zelf al heel wat meegemaakt hebben in het winkelleven? Misschien zou je een baan in een winkel moeten zoeken en dan over een 1 jaar nog eens een soortgelijk topic openen? Voor mij was het vele pagina's geleden al heel duidelijk wat jou standpunt was en er weinig begrip voor de andere kant te vinden was!
dat ik weer asociaal genoemd word, kan me nu eigenlijk al niet meer zoveel schelen..beetje vage actie maar goed. nogmaals ik geef gewoon mijn mening over t onderwerp wat de TS gestart heeft. dat mensen dan over mij gaan vallen vind ik dan gewoon raar en is ook geen discussie meer waard. maar vind t voornamelijk vaag dat er wordt gezegt dat je dan in je broek zeikt van t lachen als ik zo zou reageren...nee want dat is totaal niet asociaal om mensen uit te lachen! dat is pure onmacht en in mijn ogen ook weer geen discussie waard. nogmaals ik zeg gewoon dat ik vind dat er uitzonderingen gemaakt kunnen worden. als ik met een kindje in een winkel sta die t niet meer houdt en ik vraag of t kindje naar de wc kan en t mag niet en ik zou er op door gaan en ik word uitgelachen...sorry maar dat is dieptriest! maar heb geen zin meer in de nutteloze discussie of ik sociaal of asociaal zou zijn, want het is voor mij een beetje blabla geworden.
tessa, ik zeg helemaal niet: ik zal ze wel eens even. zie dat nergens in mijn verhaal staan hoor. ik zei alleen dat ik echt wel zorg dat t kindje dan naar de wc kan. ik heb niet gezegt hoe of wel?
@ mendie, jij zegt steeds er moeten uitzonderingen gemaakt worden. Wat als het nou gewoon niet mag? Dan houd het toch gewoon op? Want stel de betreffende winkelmedewerker denkt ok ik lap de regels aan mijn laars en doe het toch maar en treft net de verkeerde? Wat denk je dat er dan met haar gebeurd vanaf hogerhand? Ontslag is dan een heel reeel iets hoor! Dat moet denk ik maar kunnen voor een uitzondering.
Als ik deze quote terug lees en dan vooral de eerste zinnen , tot aan het HUGE probleem, krijg ik echt wel mijn twijfels bij jou sociaal zijn en vind ik dat je zeker een bepaald beeld schept over hoe jij de dingen aanpakt in zo'n situatie. Als je dat niet op die manier bedoeld ,zou je het misschien anders moeten formuleren.
Jij noemt ze egoistisch, is dat wel normaal antwoorden? Doe ik niet! Had het over bepaalde mensen in de huidige maatschappij. Ik kan me de reactie van chantal op Mendie heel goed voorstellen. Als mendie zegt: Ik zal ze wel eens even als mijn kind niet mag plassen ,nou sorry maar dan roep je bij mij ook wel bepaalde ideen op over het al dan niet (a)sociaal zijn. En je hebt het over meningen hier en dat we maar een ander topic dan hadden openen. A) kun je hier meningen verwachten( ook de meningen die niet in jouw straatje passen) B) Als je nou een topic had geopend: ze zaten een 5-jarige uit te lachen ,omdat hij moest plassen was iedereen het er mee eens geweest ,dat dat te zot voor woorden was ( iemand uitlachen heb ik het over). ,maar jij begon gelijk over hoe idioot het wel niet wat dat daar niet geplast kon woorden en hoe boos je werd. Ben heel rustig gebleven, achteraf boos! Vind je het gek dat je bepaalde reacties dan krijgt? Zeker door winkelmederwerkers die zelf al heel wat meegemaakt hebben in het winkelleven? Misschien zou je een baan in een winkel moeten zoeken en dan over een 1 jaar nog eens een soortgelijk topic openen? Dit is het bewijs dat je het topic niet leest en er zomaar op los antwoordt want ik heb al meermaals gezegd dat ik jarenlang in een winkel heb gewerkt voor-tijdens-en-na mijn studie... Voor mij was het vele pagina's geleden al heel duidelijk wat jou standpunt was en er weinig begrip voor de andere kant te vinden was!
sinds wanneer is iedereen hier toch een deskundige vraag ik me af. aan de ene kant vind ik t wel wat hebben dat er wordt gezegt dat ik asociaal ben, omdat t dus t tegenovergestelde is van wat er door mensen wordt gezegt die mij echt kennen. maar aan de andere kant doet t me ook wel zeer en verdriet en dat is omdat ik t best moeilijk heb met dingen van me af te zetten waardoor ik weer wat meer mezelf kan zijn ipv voor andere mensen te leven. ik wil best wat voorbeelden geven en als jullie daarna nog steeds vinden dat ik asociaal ben, mag dat van mij. dus dit is even offtopic dan he. mijn 'problemen' : ik vind altijd alles zielig en wil dus altijd alles voor mensen en dieren doen, iets wat ik dan dus ook altijd doe. ik werk een ochtend per week als vrijwilligster in t juliana kinderziekenhuis..ik werk als vrijwilligster in t dierenasiel. heb al regelmatig( behoorlijk vaak eigenlijk) belangrijke afspraken gemist zoals een sollicitatie en dat puur omdat ik of een oude vrouw tegen kwam die slecht liep en dat ik dan aanbood om haar boodschappen te gaan doen zodat zij weer naar huis kon, of omdat ik een duif zag die moeilijk vloog en moest vangen en daarmee wachtte op de dierenambulance. en zo kan ik nog tig van dat soort voorbeelden opnoemen. ik geef mijn geld om de haverklap weg, of aan goede doelen, of aan een zwerver ( als ik geen geld heb, koop ik daar eten en sigaretten voor) voor jullie zijn dit misschien dingen waarvan jullie denken..nou dat doen toch wel meer mensen? maar bij mij is t dus zo, dat ik t niet anders kan, omdat mijn hart echt breekt met of onrecht, of verdriet, of iemand in moeilijkheden...of ik die persoon nou ken of niet. en aangezien je dat soort dingen vaak genoeg tegen komt, kan t best wel eens moeilijk worden voor je eigen leven. geloof me, ik doe t allemaal met liefde en plezier, want t voelt gewoon goed, maar als je dingen niet van je af kan zetten, of niet kan denken: nee nu eerst even ik...dan wordt t soms best moeilijk. en oke misschien heb ik t niet goed geformuleerd. dat zou best kunnen, maar dat was voor mij mijn eerste reactie. ik vind t gewoon heel erg zielig als ik zo'n klein hummeltje zie denken: waarom mag ik niet plassen. dan zou ik idd zeker wel proberen om daar een oplossing te vinden met die mensen. puur en alleen omdat ik me niet voor kan stellen dat de mensen die uitzondering waar ik t steeds over heb niet willen maken. ik zou dat namelijk zeker wel doen! met gevaar voor me eigen baan. mar ja dat is mijn ding..en ik kan uiteraard niet verwachetn dat iedereen zo is.
Dan heb je toch letterlijk de woorden egoisme in de mond genomen over sommigen? Dat mag blijkbaar wel ,maar een ander mag iemand niet asociaal noemen? ( Dat noemen ze ook wel meten met 2 maten) Over dat rustig gebleven klopt idd ,ik had het even verward met het andere voorval ( van die bril). Wat betreft het laatste stukje. Van jou werken heb ik echt tot 2x toe overheen gelezen. Ja heb ik het toch niet helemaal goed gelezen ,maar dat had jouw vast niet overkomen???? Nee bij jouw is het antwoord dan gewoon dat iemand er maar gelijk zomaar op los reageert??? Dus even voor alle duidelijkheid. * Er heerst hier egoisme onder sommigen ( zou je ook om kunnen draaien) * sommigen reageren heel aanvallend. ( jij helemaal niet??? ) * en ik reageer er zomaar op los. ( ja want ergens tot 2x toe overheen lezen verklaard dat) Dus jij mag alles zeggen en een ander niks? Het is mij reuzeduidelijk
Ok ik krijg hier een beetje het idee dat het topic had moeten heten: ik ben pissig, alleen reageren als je het met me eens bent. Maar goed, ik ben blij dat ik het tiepe moeder ben dat zélf verantwoordelijkheid draagt voor mn kind. Als dat net zindelijk word ga ík geen kleding passen. Als dat net zindelijk is zorg ík dat ik het vaak ergens op een plee zet (vóór het bijna misgaat en ik afhankelijk ben van anderen) en zal ík het goede voorbeeld stellen van mensen niet afzeiken omdat ze zich aan de regels houden. Wat voor voorbeeld stel je als je eindeloos doorgaat als die mensen zeggen dat het niet mag, dat het regels zijn. ,,je moet je aan regels houden behalve als je het er niet mee eens bent"? Ik weet niet hoor, het gaat hier over een kind van 5. Dat kind heeft ook oren hoor. Als die de volgende dag tegen de juf tijdens het kringmoment ook een grote waffel geeft omdat ie nú naar de wc móet, dan wordt dat niet op prijs gesteld hoor. En zoals ik eerder al schreef: verwacht bij H&M geen service van een couture zaak, zoals ik bij de Mac niet verwacht dat iemand mn tafel komt afruimen. Maar ok, het moge duidelijk zijn dat ik het ermee eens ben dat ze best eens een uitzondering kunnen maken, dat je ervan baalt als dat niet gebeurt. maar als het dan niet lukt dan vind ik het onterecht dat je je er zo over opwindt. Vaak kunnen mensen zo goed wijzen naar de ander zonder eens te kijken wat voor aandeel ze zelf in de situatie hadden. Maar goed, volgens mij zit niemand op deze mening te wachten want soms is het niet leuk als je alleen maar ja en amen verwacht dat iemand een andere mening heeft.
1) Sorry ik had begrepen dat het kindje nog niet helemaal zindelijk was, en zulke gevallen vind ik namelijk dat je dan wel een luier om had kunnen doen, verkeerd begrepen, sorry. En ik noem idd mensen zoals Mendi asociaal, want de reactie die zij beschrijft is gewoon asociaal, ik citeer: '' als er van die domme onbeschofte typetjes staan en die gaan zo lekker arrogant aan mij vertellen dat het niet kan, nou geloof me dat ik zorg dat t echt wel kan dan! dat laat ik echt niet over me heen komen! ik ben heel erg sociaal ( soms iets te zelfs ) maar als ze mijn kind ( die ik nog niet heb) of t kindje van 1 van mijn vriendinnen ofzo, weigeren om naar de wc te laten gaan, hebben ze bij mij echt een huge problem! '' Noem jij dit bovenstaande sociaal ?? .. @ Mendi: Vind het super van je dat je je zo inzet voor de medemens en wou dat er meerdere mensen waren die dat deden maar dat neemt niet weg dat ik je asociaal zou vinden als jij zo zou reageren zoals ik hierboven heb geciteert ... Kom op zeg, wat wil je dan gaan doen als iemand je het wc weigert ?? .. Wie zegt dat jij te vertrouwen bent wie weet roof je wel de hele kluis leeg ? .. en dat bedoel ik niet alleen persoonlijk maar gewoon in het algemeen, tegenwoordig is niemand te vertrouwen. En dat je zegt dat je er wel voor zorgt dat dat kind of iemand anders naar de wc mag vind ik echt vreemd, hoe wil je dat doen dan ?? En sommige hebben het wel over '' uitzonderingen maken '' maar als je dat voor de ene doet dan vind de andere dat je die uitzondering ook voor hun kan maken en dan kan je dus niemand meer weigeren .. Nogmaals hoe lullig het ook is voor sommige mensen ik vind gewoon dat ze of helemaal niemand moeten laten gaan of iedereen, en niet uitzonderingen maken .. Dat is toch niet eerlijk ??
@ Mendie, heel attent en goed van je dat je zoveel voor je medemens doet, maar het klinkt wel een beetje alsof je hier zelf ook veel voldoening uit haalt. Dat is dus een win win situatie-> de mensen zijn geholpen en jij voelt je tevreden met jezelf. Dat vind ik een heel andere vorm van sociaal zijn dan sociaal vaardig en met respect op je medemens reageren die niet zeggen of doen wat jij wilt. Ik bedoel: de mensen die je helpt zijn blij en tevreden met jou en veel weerspraak zal je dan ook niet krijgen. Maar klaarblijkelijk ben je ineens een stuk minder sociaal als je medemens niet zo meegaand is met jou. Wat je mening ook is hoor, of ze wel of geen uitzondering zouden moeten maken, maar de manier wáárop klinkt als erg star, weinig meegaand en weinig sociaal. Zoals je het hier beschrijft.