Ik werk in een winkel en bij ons mag het ook niet. Ik maak alleen een uitzondering voor kinderen maar alleen als er iemand mee kan lopen van het personeel. Als het hier te druk voor is dan zullen ze ergens anders naartoe moeten gaan. Op nog geen 50 meter van ons zit een mac. Vind het idd erg klant onvriendelijk van zo'n grote winkel als de H&M. liefs Luna86
Heb het aangepast... Sorry ik wil helemaal niet driftig zijn maar ik moet steeds denken aan de verdwaasde, niet begrijpende blik in de ogen van mijn metekindje! Hij begreep niet hoe grote mensen hem niet naar het toilet lieten gaan terwijl hij duidelijk te kennen gaf dat hij dringend moest... mijn zus belde net en ze vertelde dat hij bij het "slapengaan" er nog over gepraat had, dus het zit hem wel diep...
Geeft niks meid Het is ook niet leuk voor een kindje waarom zoiets simpels als een plasje zoveel moeite moet kosten, dat begrijpen ze niet. Ik vind zoiezo dat er op heel veel plekken weinig openbare toiletten zijn.
Ja, klantvriendelijkheid is iets wat ze niet kennen bij H&M. Ik tref daar altijd chagerijnige, ongemanierde jonge grietjes aan. En die echt bedroevend bot en ongeïnteresseerd zijn naar klanten toe. Ook raar voor zo'n grote winkel dat ze daar geen klantentoilet hebben.
zucht..... mijn peutertje 2jr 9 maanden heeft sindskort overdag geen luier meer aan.... Weet ik (jammer genoeg) al wat ik kan verwachten.... Triest....
ik zie veel ouders dat doen, gewoon hun kindje in een hoekje buiten ergens laten plassen. zou ik ook doen overigens als mijn kindje moet plassen en er is geen wc in de buurt (of ik heb geen loscentjes op zak haha) geen probleem, hoor, en ik ben er ook niet mee eens dat in de winkels geen kindjes en zwangere vrouwen worden toegelaten om hun plasje te doen. Erg onbeschoft. maarja ik vind sowieso dat Nederland een stuk achteruit is gegaan.. alles en iedereen word onbeschofter door geldtekort/ aller wordt duurder enzo/ meer sex overal en nergens(!!!). tja.. erg lastig maar we moeten het maar accepteren helaas..
Seth, al heel snel weet je wel bij welke wc's je terecht kan! heb hier hetzelfde nu en nog een waarschuwing: mijn dochter vind het gewoon LEUK om bij de AH naar de wc te gaan dus we gaan soms ook voor piet snot. Echt erg deze boef. Ik laat haar nu altijd goed plassen thuis voor we weg gaan. Elke keer als ze een personeelsdeur in een winkel ziet roept ze dat ze moet plassen. Hier kan het ook niet in de Blokker, had ik ook niet verwacht. H&M en vooral Prenatal (kleine winkel) zouden wat meer klantvriendelijk kunnen zijn mbt tot kinderen. Volgens mij heeft H&M in Londen wel een mummy and child 'room' dus.... Maar heel vervelend als je kind hoge nood heeft en je kan nergens terecht. Neem nog wel eens een huggie pull up broek mee in mijn tas, die heeft klittebandjes dus kan je hem ook snel omvouwen zonder de broek helemaal uit te moeten in geval van plasnood. Groetjes, Charlie
Heb een tijd lang in Leiderdorp gewoont en daar heb ik mijn 2 zoons gekregen. In het winkelcentrum (best een grote met +/_ 20 winkels) daar hadden ze in die tijd ook bijna nergens de gelegenheid om te plassen. Er zat een lunchroom, zonder toilet. Er zat een prenatal en daar mocht het niet (toen ik zwanger was niet gevraagd maar met kind wel) En er zat een grote kledingzaak waar ik even de naam van kwijt ben en daar mocht het ook niet. Zelfs een chinees maar daar mocht je ook niet als je niet wat kwam eten. De enige gelegenheid waar het wel mocht was in een cafetaria. Maarja die was pas vanaf n uurtje of 1 open smiddags. En zo zijn er meer van die winkelcentrumpjes. En dat begrijp ik ECHT niet. Het is zoals iemand al zei een basis behoefte! En ik bedoel....je kan er eten en drinken maar niet naar de wc? Echt belachelijk. Ondertussen zijn er toiletten gemaakt beneden bij de roltrap naar de begane grond en parkeerplaatsen. Daar hebben ze alleen die ruimte voor moeten verbouwen. Had dus allang eerder gekunt! Maar goed, bij de kinderboerderij daar tegen over in het park (en dat is n GROTE kinderboerderij!) is ook geen gelegenheid om te plassen. Was in die tijd ergens blij dat ik jongetjes had. Toen die wat groter waren konden ze tenminste nog redelijk makkelijk tegen n boompie
Ik vind de Hennes ook een klantonvriendelijke winkel. Vaak van die grote, rommelige graaischuren, bah! Ik winkel wel veel hoor en wip altijd even de Hennes in Maar hier is de inkoop verschrikkelijk, zelfs voor kinderen krijgen ze het voor elkaar het truttigste van het truttigste in te kopen... zucht...
Het is heel vervelend, als je kinderen moeten ,maar ik begrijp de winkel ook wel. Bij ons in de winkel mag het ook niet. Wij hebben een streng beleid ten aanzien van veiligheid. Niemand mag mee naar achteren. Het heeft te maken met het feit dat er achteren van alles staat ,maar ook met het feit dat je op dat moment mee moet lopen en je collega achterlaat. Ik snap dat het heel vervelend is als je kind zo nodig moet ,maar vaak is het nog wel 5 min op te houden ( tenslotte valt er ook te discusieren in diezelfde tijd om het feit waarom het niet mag) en sjees je naar een openbaar toilet. Wel ben ik eens dat er wel wat meer openbare toiletten zouden mogen zijn.
Persoonlijk snap ik best, dat ze voor volwassenen geen toilet hebben . Maar voor kindjes onder de 7/8 kunnen ze best een uitzondering maken. Aan de andere kant begrijp ik het personeel ook wel, als je 1x hebt meegemaakt dat er een *potje* van werd gemaakt op het toilet, kan ik me voorstellen dat je het liever niet hebt. Grote ketens kunnen best een openbaar toilet plaatsen, desnoods zetten ze er iemand bij die het schoonhoudt zoals in Duitsland bijv.waar dat veel gebeurd bij de grote warenhuizen ( of hier de V&D), en dan mogen ze er ook rustig geld voor vragen vind ik. En je bril over de toonbank smijten...je had zeker erg hoge nood? Niet echt sjiek zullen we maar zeggen.
Sluit mij aan bij Tessa. Er worden erg veel overvallen gepleegd op dit soort winkels. Grote ketens als de H&M hebben daarom zeer strikte regels wat betreft veiligheid. En reken maar dat dit streng wordt gecontroleerd door hoge pieten van bovenaf. Daarbij, als je eens een overval hebt meegemaakt, zul je deze regels echt wel willen naleven. Ik weet zeker dat er kinderen worden misbruikt om door middel van hen achter te kunnen komen zodat alles eens beter kan worden bekeken.
Even voor de volledigheid: die heb ik wel en ik ben van mening dat het ook een kwestie van opvoeding is. Ik had vroeger regelmatig blaasproblemen maar ben opgevoed met de mededeling dat je niet overal kunt plassen. Zodoende weet ik alle plekken hier in de stad waar je gewoon naar het toilet kunt.
Overigens vind ik wel dat grotere winkels gewoon standaard een toilet voor klanten moet hebben. Dat dan weer wel!
Ik zie dat je kindje nu 1 jaar is... We spreken elkaar nog wel eens binnen een jaartje Als hij zegt NU is het NU daarom heb ik de discussie verder gevoerd en is m'n zus met haar zoontje weggelopen om te gaan plassen... Tegen een boom kon ook niet, was midden in de drukke winkelstraat! En ik begrijp heel goed dat het op drukke momenten moeilijk is om je collega's achter te laten maar er waren ineens 4+1 verkoopsters en niemand aan de kassa! En eentje was haar haren aant kammen, dus denk niet dat het te druk was... Het is gewoon een kwestie van menselijk blijven denk ik! Vandaag de dag zijn mensen veel te veel op zichzelf gekeerd... Enkele jaren geleden belde er om half 8 's ochtends iemand aan bij mijn ouders. Een Nederlandse truckcauffeur! Hij moest hoogdringend naar het toilet, of het even mocht! Mijn vader heeft hem binnen gelaten en zijn behoefte laten doen... Achteraf had de man tranen in zijn ogen... ZO blij was ie! Ok 1 op 1000000 had mijn vader misschien overvallen, maar die kans is toch maar klein he! Daarbij vind ik dat grote winkelketens (onze H&M is pas nieuw gebouwd) best een openbaar toilet kunnen hebben en ik wil er graag voor betalen!
Ik begrijp het ook wel en daarbij weet je toch dat die winkels geen toilet hebben voor klanten... ik weet wel welke winkels het wel hebben. Bijv. leen bakker doet niet moeilijk, en van sommige winkels weet ik dat ze een wc hebben. Mn dochter van 4 kan het echt wel ff ophouden en voor mn zoon van anderhalf heb ik voor de zekerheid altijd een luier bij me... mocht ie plassen en ik kan niet optijd een wc vinden dan doe ik ´m gauw die luier om (gewoon staand) en piest ie daar maar in. Het is nou ook weer niks nieuws hoor..
ik vind het echt belachelijk hoor! werk zelf ook in een winkel. Bloemenzaak.. kinderen laten we altijd naar het toilet gaan.. volwassenen moeten maar even de weg oversteken naar het ziekenhuis..
Ok we zullen onze kinderen voortaan opvoeden met de boodschap! Als je moet plassen, heb je even pech... We wachten even tot we aan de PANOS zijn! Dat zal een kleuter echt begrijpen!
Hier bij H&M in Maastricht is een babyroom waar je baby's kunt verschonen. Er is daar in die ruimte ook een toilet voor: -Kinderen -Zwangere vrouwen -Mensen die bv ziek zijn Vind t daar super goed geregeld.Mijn man werkt daar ook en daar zijn dus nooit problemen! Ik werk zelf in een schoenenwinkel,maar wij hebben geen klantentoilet. Wij mogen mensen dus niet naar het toilet laten gaan,dit voor de veiligheid omdat anders de klanten door magazijn moeten en kantoor...
Tuurlijk is het niets nieuws, maar is het daarom wel goed te praten? En anders is hij echt wel "zindelijk" en hij was ervoor pas geweest, maar mijn zus zei dat er wel degelijk een hele plas uit kwam... Ik ben leerkracht in het basisonderwijs en van de inspectie krijgen wij de richtlijn alle kinderen naar het toilet te laten gaan als ze die behoefte voelen opkomen...