Kindonvriendelijke H&M

Discussie in 'De lounge' gestart door Ineke1983, 15 okt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ons Kleintje

Ons Kleintje Niet meer actief

@merijn
    ik had ook niet het hele topic doorgelezen alleen de eerste, maar ik snap nu waar je het grapje over maakte:)

2. Merijn

Merijn Niet meer actief

Ik kan me inderdaad wel voorstellen hoe het is gelopen en waar jouw reactie dus vandaan kwam :)

3. Sarah84

Sarah84 VIP lid

21 jul 2008
    6.665
    1
    0
    Student en moeder
    Dordrecht
    Ik heb zelf bij de Body Shop stage gelopen en bij een grote megastore van Vero Moda gewerkt...daar mocht het ook niet...ivm met de veiligheid en diefstal!

We hebben 1 keer een dame met een kindje van 3 ongeveer laten plassen bij de bodyshop en toen we later zelf naar de wc gingen lagen er allemaal verpakkingen en alarmdingen!
    je kan gewoon niemand blindeling vertrouwen tegenwoordig!
    Onze eigen spullen liggen ook in die ruimte en je kan moeilijk bij iemand op de wc gaan kijken wat ze doen!

Overal zijn openbare toiletten hier in de stad...denk wel om de 100 meter..dus mensen kunnen makkelijk uitwijken!

4. Seth

Seth Niet meer actief

probleem met kleine kinderen dat je niet weet hoeveel tijd je hebt...

vorige keer zei mijn zoon dat hij moest plassen..... waren de hond aan t uitlaten... ben ik naar huis gerend.. dacht t gaat mis... hield hij 10 minuten op....

gisteren stond hij naast het potje... zei hij dat hij moest plassen... en gelijk had hij een ongelukje....

Geen peil op te trekken... ligt denk ik aan hoezeer ze op het moment afgeleid zijn... van "het gevoel dat ze moeten plassen"...

5. Ons Kleintje

Ons Kleintje Niet meer actief

ineke, misschien kun je dan beter als je uit huis gaat je kind een luierbroekje aandoen?
    deed mijn zus ook bij mijn neefje,
    of dat je bij elke wc/ elke 15 minuten bij wijze van spreken, aan je zoontje vraagt of ie moet plassen oid. is dat misschien een oplossing?

6. Ineke1983

Ineke1983 Fanatiek lid

30 jan 2009
    3.322
    0
    0
    Limburg, België
    Hey mijn metekindje is 5! Die doet echt geen broekje meer aan :) En hij was 15 min eerder geweest voor we vertrokken... We weten niet hoe het kwam dat hij moest, maar het was zeker dat hij moest...
    Och het is heus niet het einde van de wereld, maar best wel vervelend en nietkindvriendelijk, dat is alles!

7. lalalindsay

lalalindsay VIP lid

19 jun 2007
    6.527
    489
    83
    Tja, bij ons in de winkel (zeeman) mag het ook niet, komen ze ook in de buurt vd kluis enzo...
    Orders van hogerop en daar kunnen wij als verkoopsters dus niks aan doen, maar dat lijken sommige mensen te vergeten...

8. Sakinah

Sakinah Fanatiek lid

2 sep 2008
    1.088
    0
    36
    haha ik moest wel lachen om dat meisje dat alleen al bij het zien van de personeelsdeur zegt dat ze moet plassen. wat een boef idd.

ik denk dat een discussie hierover eigenlijk niet echt nodig is, volgens mij is iedereen het er wel over eens dat het soms best lastig is dat je niet overal kan plassen. vooral als je zo nodig moet. Ik zou op het begin ook wel een beetje pissig zijn omdat je op dat moment zoiets hebt van.. Jezus waarom doe je zo moeilijk mens.

maarja regels zijn regels. en die gelden voor iedereen ook voor kleine kinderen. hoe lullig dat soms ook is. Als ze 1 iemand doorlaten dan moeten ze iedereen doorlaten en er komen vast erg vaak mensen die moeten plassen. dan kunnen ze net zo goed een toilletjuffrouw neerzetten denk ik.

gelukkig heeft hij niet in zijn broek geplast. :p

9. Ineke1983

Ineke1983 Fanatiek lid

30 jan 2009
    3.322
    0
    0
    Limburg, België
    Gek, bij ons in de Zeeman mag het wel! Zeg het onlangs gebeuren, maar de verkoopster zei dat het enkel in dringende gevallen was en 1 verkoopster liep mee...
    En ja verkoopsters kunnen er meestal niet aan doen, maar er hangt veel af van de manier waarop ze het aanpakken en de menselijkheid die ze behouden...

10. lalalindsay

lalalindsay VIP lid

19 jun 2007
    6.527
    489
    83
    Normaal wordt er gezegd alleen kleine kindjes of zwangere vrouwen, onze regiomanager heeft echter al vaak meegemaakt dat er personen op plaatsen kwamen snuffelen waar ze niks te zoeken hebben en zij wil dus dat wij het niet toelaten...

Nu kunnen wij hen tegenover naar een cafetaria sturen, als een alternatief niet te ver is, zeg ik nee... maar ik moet toegeven dat als er bij mij een klein ventje zou staan met de wanhoop in de ogen, dat ik het dan wel zou toestaan... en dan maar hopen dat er geen bazen binnenlopen ;)

11. Seth

Seth Niet meer actief

las net op internet dat in Engeland een wet bestaat waarbij een zwangere dus overal hun behoefte mogen doen... zelfs in een politiehelm.....

hmmmm moeten ze hier ook maar invoeren... gaan we met heel het forum naar de H&M....:D

12. danip

danip Niet meer actief

Ook ik heb in een winkel gewerkt waar het gewoon echt niet mocht. Dit door ervaringen in het verleden. Inderdaad mensen die een overval willen plegen, en de kluis die ernaast stond. Er zijn hele bendes actief die juist met kinderen werken, omdat die vaak toch wel even mogen. Dus ik snap wel dat het niet mag.

Wat ik wel raar vind is hun reactie, ze hadden het wel even normaal kunnen vertellen. Maar goed als ik jouw reacties hier zie, vraag ik me ook af hoe kalm en redelijk jullie waren. ;)

13. k3lly

k3lly Fanatiek lid

1 feb 2008
    2.091
    2
    38
    Vrouw
    Kraamverzorgende
    Heerhugowaard
    Ik heb als bijbaantje 4 jaar bij de Bristol gewerkt, en ook wij hadden alleen een persooneels toilet, wij lieten alleen kinderen, zwanger vrouwen en zieke mensen door. Ze moesten bij ons naar boven, langs het magazijn en de kantine, en er ging altijd iemand mee, en diegene wachten dan totdat ze klaar waren, en liep dan weer mee naar de winkel.
    Ik las trouwens wat over zo'n pasje, die heb ik een keer gezien bij iemand die ook naar de wc moest, deze mevrouw had de ziekte van Crohn.

14. Sharon20

Sharon20 Fanatiek lid

19 feb 2008
    3.365
    0
    36
    essen
    ik heb het zelf ook gehad bij hans anders! ik was hoogzwanger en mijn ouders stonden net op het punt om een bril te kopen... hema was echt aan de andere kant van de stad dus "effe" snel naar de hema ging niet... tjah bij 37 weken zwangerschap moest ik echt heeeel vaak naar de wc en kon ik het echt bijna niet ophouden... bij hans anders zeiden ze ook gewoon neej, dat mag niet! mijn moeder heeft ook gezegd dan ga ik wel naar een ander, als jullie hoogzwangere mensen hier zo behandelen!

volgens mij bestaat er ergens wel een wet dat je kinderen, hoogzwangeren en ouderen naar het toilet moet laten gaan...
    ikzelf werk in een supermarkt waar onze klanten wel naar het toilet mogen (dat heet klantvriendelijkheid) en bij ons laten ze het toilet altijd netjes achter. ps je denkt toch niet dat moeders met hun 3 jarige poep aan de muren gaan smeren? dat is meer iets voor tieners denk ik...

15. Ineke1983

Ineke1983 Fanatiek lid

30 jan 2009
    3.322
    0
    0
    Limburg, België
    Ik ben ik de winkel eigenlijk heel kalm gebleven, het is altijd achteraf dat ik mij dan pas echt opjaag... Toen mijn zus eenmaal vertrokken was met haar zoontje heb ik wel een opmerking gemaakt over de manier waarop ze het jongetje spottend uitgelachen hadden en toen heb ik naar het hoofdkwartier gebeld... deze dame was wel vriendelijk en ze ging het op de klachtenlijst voorleggen...

Wel een leuk idee, die politiehelm :)

Even een andere bedenking... Ik zie veel mensen hier spreken van veiligheid, maar hoeveel overvallen worden er procentueel eigenlijk gedaan met vrouwen die 5jarigen willen laten plassen? Toen deze bewust H&M openging moest er een vrouw zelfs haar lange jas opendoen om te zien of ze niet "gevaarlijks" binnensmokkelde (er stond toen voor de gelegenheid een veiliegheidman)... Het is MAAR een kledingwinkel denk ik dan... zelfs op de bank mag je naar het toilet :) en als er tegenover een cafetaria is, vind ik het ook prima hoor!

16. matje

matje Niet meer actief

wat onvriendelijk zeg!!! zelf heb ik tijdens mijn zwangerschap ook zoiets gehad, de kleine schopte in mijn blaas en ik vroeg of ik even mocht gaan plassen
    Nou ik kreeg me toch een preek!!!
    slaat toch nergens op! ik begrijp dat het niet overal te pas en te onpas mensen naar het toilet kunt laten gaan maar voor kindjes kun je toch wel een uitzondering maken
    doen wij op het werk ook!

17. Lexie74

Lexie74 VIP lid

14 sep 2006
    9.364
    200
    63
    Vrouw
    loonadministratrice
    nop
    Jee nooit geweten dat je een pas kunt krijgen als je spastisch dikke darm syndroom hebt (Heb het ook)
    Zo leer je nog eens wta.\

Die tip van altijd een luier mee en dan even snel luier aandoen vind ik wel een goeie, die onthoud ik. VOoral in de fase van het zindelijk worden lijkt me dat wel erg handig ja om zo zoveel mogelijk ongelukjes te voorkomen.

En ja ik weet ook niet beter dan dat je bij de meeste winkels nou eenmaal niet naar de wc mag. Dus ik zou daar nooit op vertrouwen. Ik vond het een enorme goede service toen ik voor het eerst bij de Prénatal kwam en daar toiletten aantrof voor bezoek. Ergens logisch want je hebt met kinderen en zwangeren te maken, maaar anderszijds vond ik het een hele service

18. ProudMum

ProudMum Niet meer actief

Deze regel is nog steeds van toepassing. Hoevaak ik wel niet nee heb moeten zeggen.... Maar ik kies dan toch voor mijn eigen veiligheid:)

19. chantal1984

chantal1984 Niet meer actief

Tja ik snap die winkels eigenlijk wel dat ze niet iedereen laten plassen, vind best dat ze met een klein kindje een uitzondering kunnen maken maar kom op mensen een winkel is idd geen openbaar toilet, als volwassen zijnde kan je het toch ophouden of even voordat je gaat winkelen nog ff plassen ( geld niet voor de mensen die vanwege ziekte oid dit niet kunnen )

En zoals vele hier zeggen, bij veel winkels kom je wel in prive terrein waar miss wel een kluis staat of andere persoonlijke spullen van andere mensen liggen, ik zou dus echt niet willen ( als werknemer ) dat dan vreemde mensen daar gaan zitten plassen ..

Ik heb zelf een ventje van 2,5 die nog niet helemaal zindelijk is ( wel al een beetje ) maar ik maak hem iedere keer duidelijk dat als we even boodschappen gaan doen dat hij dan eerst even moet plassen want dat we niet iedere keer in de winkels kunnen gaan plassen en geloof me dat begrijpen ze hoor ;) ..

20. chantal1984

chantal1984 Niet meer actief

Vind ik helemaal niet zo vreemd in de tijd waar we nu in leven ..

En het is maar een kleding winkel in jou ogen maar deze kleding winkel heeft vast ook geld liggen en miss ergens een kluis staan .. Waar ze tegenwoordig al niet voor inbreken ;)

Deel Deze Pagina